Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2011

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-11, 18:54   #561
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Havfruen, Camilla Läckberg. Denne likte jeg godt. Et oppsving i forhold til alle de andre.
2. Snø vil falle over snø som har falt, Levi Henriksen. Første gang jeg leser noe av Levi Henriksen. Likte denne godt.
3. Din til døden, Gunnar Staalesen. Mitt første møte med Varg Veum. Ikke like bra som Harry Hole, men slett ikke så dum denne heller.
4. Øya under havet, Isabel Allende. Nydelig!
5. Falne engler, Gunnar Staalesen. Ikke så dum denne heller.
6. Lykkens sønn, Herbjørg Wassmo. Veldig bra. Fenget ikke like mye som Dinas bok, men mer enn nok til at jeg allerede har begynt på Karnas arv.
7. Karnas arv, Herbjørg Wassmo. En helt perfekt slutt på en fantastisk bra triologi. Bør leses!
8. Innsirkling, Carl Frode Tiller. Jeg likte innfallsvinkelen, men utover det synes jeg denne var oppskrytt. Snakk om å fokusere på detaljer da..
9. Fyrvokteren, Camilla Läckberg. Helt OK denne også, men jeg tok plottet tidlig.
10. Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede, Jan Wiese Nydelig bok, anbefales.
11. Siste natt i Twisted River, John Irving. Absolutt verd å lese, men definitivt ikke på høyde med Enke for ett år og Siderhusreglene.
12. Saras nøkkel, Tatiana de Rosnay. Lettlest og på et vis fengslende, men med en teit slutt. Grei nok som ferielektyre.
13. Din nestes hus, Jette Kaarsbøl. Ah! Leseopplevelse med stor L. Vanskelig tema, men hun skriver så bra. Deilig humor og beskrivelser som får deg til å se bildene helt klart selv om hun overhodet ikke er detaljert. Skal så absolutt lese den andre boka hennes og.
14. Gjenferd, Jo Nesbø. Jeg digger fortsatt Harry! Kjempebra, en av mine favoritter fra Nesbø.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)


Sist redigert av Noba : 09-08-11 kl 20:42.
Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 18:57   #562
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.
3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.
4. Helene Tursten: En mann med liten ansikt. Krim. Mitt første møte med etterforsker Irene Huss. Denne likte jeg godt.
5. Michael Nyqvist: Når barnet har lagt seg. Selvbiografi. Denne likte jeg ganske godt.
6. Allison Pearson: Jeg tror jeg elsker deg. Fin! Jeg trodde det var chick-lit, men det var det ikke. Oppvekst fra Wales på 70-tallet, forelskelse og masse David Cassidy.
7. Kjetil Østli: Politi og røver. Om organisert kriminaliltet i Norge. Interessant.
8. Lars Kepler: Paganinikontrakten. Krim. Denne likte jeg veldig godt, jeg kommer garantert til å lese mer av ham.
9. Francesca Simon: Rampete Robin blir rik
10. Francesca Simon: Rampete Robin på ferie. Begge disse høytlesning for barna. Vel, ikke helt min stil, men 5-åringen likte.
11. Lars Kepler: Hypnotisøren. Krim. Her kjedet jeg meg litt på slutten. Det ble litt langdrøyt. Men første halvdel var veldig god.'
12. Pia Hagmar: Saras drøm. Høytlesning for datteren. Har man hestejente, så har man hestejente. Det finnes 18 bøker i serien... satser på at hun vil lese noen selv etter hvert.
13. Val McDermid: Som sunket i jorden. Krim fra Skottland. Jeg liker godt skrivestilen hennes.
14. Pia Hagmar: Saras vintersorg. Høytlesning for datteren. Hestebok.
15. Akin Düzakin: Lukas bygger olabil. Bildebok. Stor stas for lillebror.
16. Tor Åge Bringsværd og Anne Holt: Karsten og Petra på skiskole
17. Belinda Starling: Bokbindersken. Historisk fra London i midten av 1800-tallet. Denne likte jeg veldig godt. Foreløpig årets höjdare.
18. Anna Sam: En kassadames betroelser. Boooring. En god idé, som ikke var spesielt godt gjennomført.
19. Tom Egeland: Lucifers evangelium. Nei nei nei. Det holdt en stund, men når det kom til slutten, ble det alt for far fetched for meg. når det kommer romvesner inn i handlingen, da forsvinner all troverdighet for mitt vedkommende
20. Pia Hagmar: Sara hesteeier. Høytlesning for datteren. Hestebok.
21. Mo Hayder: Kuren. Spenning. Mitt første møte med henne. Jeg ble ikke helt hektet. Men den var tidvis ganske guffen. Vet ikke helt om jeg er fristet til å lese flere.
22. Dan Brown: De tapte symbol. Spennende nok, men slutten innfrir ikke helt. Dette er lettleste greier.
23. Anna Bache-Wiig: Lasses hus. Denne likte jeg. Søt, varm og litt sår.
24. Kitty Crowther: Fotballspilleren. Barnebok/billedbok. Søt!
25. Henrik Langeland: Verdensmestrene. Denne likte jeg godt. Gjenkjennelig og ukjent på samme vis.
26. Pia Hagmar: Klar, ferdig, ri! Hestebok, høytlesning for datteren.
27. Jørn Lier Horst: Bunnfall. Krim. God, synes jeg.
28. Liza Marklund: En plass i solen. Krim. Likte denne også.
29. C. S. Lewis: Drømmen om Narnia. Til min store overraskelse hadde jeg ikke lest den tidligere. Det er jo den første boka i serien, men skrevet sist, mener jeg. Det er en opptakt til resten av serien. Litt fragmentert og stutt, men som en god opptakt.
30. C.S. Lewis: Løven, heksa og klesskapet. Har nok ikke lest den siden barndommen, og leser den med et helt annet blikk nå, men lar meg absolutt underholde.
31. Carole Matthews: Slinger i brudevalsen. Kremt. Tatt med som ferielektyre, men knapt verdt papiret den var skrevet på. Dårlig oversatt, dårlig det meste.
32. Cathrine Grøndahl: Jegt satte mitt håp til verden. Dikt. Vakker!
33. Gatelangs Krakow
34. Sco: Krakow (Berlitz lommeguider). Jepp. Har vært på tur. Jeg er sånn som leser sånne guider fra perm til perm.
35. Endre Lund Eriksen: Alvin Pang og hva foreldre gjør når du sover. Bildebok. søt!
36. Heidi Linde: Nu, jävlar.
37. Pia Hagmar: Eventyrrittet. Hestebok for datteren.
38. Thorbjørn Egner: Musikantene kommer til byen. Høytlesing (og synging!) for lillebror.
39. Ken Follett: Kjempenes fall. En skikkelig murstein. Til tider litt mye krigsreferat, men interessant og lærerik også.
40. Live Bonnevie: Hestenes klan. Med hestegal datter, var det faktisk ganske interessant lesing.
41. Pia Hagmar: Sara på rideleir. Høytlesning for datteren. Dette var bok nr. 6, det er bare 12 igjen...
42. Mark Haddon: Kabang! Ungdomsbok. Denne leste jeg bare fordi jeg har lest andre av ham før og likt dem veldig godt. Denne var søt og underholdende.
43. Bjørn Rørvik og Per Dybvig: Nisseforeningen. Billedbok. Vi digger reven og grisungen!
44. Solveig Moen Rusten: Se min kjole. Krim, men jeg synes ikke den fungerte veldig godt.
45. Pia Hagmar: Bringebærdalen. Bok nr. 7 om Sara hestejente unnagjort.
46. Timo Parvela: Ella og de andre. Barnebok.¨
47. Pia Hagmar: Saras seier. Bok nr. 8 i serien om Sara unnagjort.
48. Mo Hayder: Tokyo. Spenning. Ble ikke overbevist, men hadde trolig forventinger om noe annet enn det jeg fikk.
49. Lisa Jewell: After the party. Denne likte jeg godt. Intelligent chick lit.
50. Pia Hagmar: Sara og Jonte. Check. Bok nr. 9 unnagjort.
51. Jo Nesbø: Gjenferd. Ikke hans beste, synes jeg.
52. Jo Nesbø: Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje. Kul. Engasjerte både lillebror og meg
53. Elin Ørjasæter: Det glade vanvidd
54. Sophie Kinsella: Spøker du? Ikke hennes beste.
55. Pia Hagmar: Sara hopper i det. Check. Bok 10 ferdig.
56. Jon Gangdal: Jeg tenker nok du skjønner det sjøl : historien om Christoffer.
57. Jeffery Deaver: Det tolvte kortet. Nok en god spenning med Lincoln Rhyme og Amelia Sachs i hovedrollene.
58. Pia Hagmar: Saras valg
59. Pia Hagmar: Sara og føllet
60. Ayaan Hirsi Ali: Nomade

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 22:23   #563
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.762
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Nikolaj Frobenius - Teori og praksis. Det viser seg at jeg liker oppvekstbøker, denne er intet unntak. Godt skrevet og historie med mange forskjellige elementer.

2. Mads Gilbert og Erik Fosse - Øyne i Gaza. Jeg har lenge lurt på om jeg orket å lese denne, men har så sans for herrene at jeg valgte å gi den en sjanse. Veldig glad for det, de beskriver en uvirkelig virkelighet uten fordømmelse og kraftige stikk. Komplett umulig å ikke bli rystet av denne boka.

3. Gregory David Roberts - Shantaram. Jeg likte miljøbeskrivelsene fra India og mye av historien, men boka kunne med fordel vært flere hundre sider kortere. Noen burde fortelle hr. Roberts at en bok ikke nødvendigvis blir mye bedre fordi den er steintjukk. Jeg er glad for at jeg leste den likevel, det var en historie verdt å få med seg.

4. Carl-Frode Tiller - Innsirkling. Å, elsker! Spennende historie å nøste opp i skrevet med gullpenn. Gleder meg til å kaste meg over Innsirkling 2.

5. Espen Haavardsholm - Tjue. Litt gjesp, dessverre. Ikke dårlig, men fenger lite og gir meg ingen lyst til å kaste meg over den eller anbefale den videre.

6. Cecilia Samartin - Salvadoreña. Litt for søt for meg og jeg innser at Drømmehjerte var nok for meg fra denne forfatteren. Hun skriver forsåvidt om interessante miljøer, men den litt ekle "satt-hardt-på-prøve-men-finner-kjærleiken"-settingen blir for mye for meg.

7. Elizabeth Noble - Lesesirkelen. Lettbeint underholdning med høy feelgood-faktor til tross gir alvorlige temaer. Perfekt i solveggen en sløv ettermiddag.

8. Mary Higgins Clark - Den sangen har jeg hørt før. Ingen påske uten krim. Denne gang overklasse-mysterier på en herregård. Ingen stor klassiker, men leseverdig, grublende og litt spennende mot slutten.

9. Judy Blume - Sommersøstre. Klassisk historie om vennskap i oppveksten og hvordan det har en tendens til å forandre seg etterhvert som man vokser til. Helt grei, men ikke en bok jeg kommer til å huske særlig lenge.

10. Thomas Enger - Skinndød. Overraskende god krim, med en ekte antihelt i fokus. Mye gjenkjennelig miljø for meg og jeg slukte boken kjapt. Bra historie, gleder meg til mer fra denne forfatteren.

11. Diane Setterfield - Den trettende fortellingen. Tidvis underholdende om ei ung jente som skal skrive biografen til en sagnomsust forfatter. Det blir litt for mye hurlumhei til at jeg kan si jeg likte den svært godt, men det var en helt grei fortelling.

12. Michael Connelly - Siste skanse. Politikrim hvor vi følger en pensjonert etterforsker tilbake i jobb. Sammen med partneren drar han opp en kald sak som fort skyter fart. Grei krim med spenning underveis, men med en ganske opplagt løsning på saken.

13. Linda Olsson - Taushetens konsekvenser. Godt skrevet og spennende historier uten en altfor åpenbar slutt.

14. Jo Nesbø - Gjenferd. Å, lykke. Mitt eneste ønske i livet er at Jo fortsetter å skrive. Jeg digger de morbide situasjonene og pinlig nøyaktige beskrivelsene.

15. Synne Sun Løes - Å spise blomster til frokost. Glitrende skrevet og tankevekkende historie om livet med en psykisk diagnose.

16. Tor Fretheim - Ingen ild tenner stjernene. Urovekkende historie om brødre som møtes når faren dør. Setter seg i sjelen.

17. Franz Kafka - Dagbøker i utvalg. Hvorfor skriver en forfatter når det gjør resten av livet umulig å leve? Mye interessante dagbok-tanker og lett gjenkjennelig. Uten at jeg sammenligner meg selv med Kafka på noe vis.

18. Jack Bickham - Farlig medisin. Arme meg! Forferdelig dårlig skrevet krim som aldri burde havnet mellom to permer. Grøss.

19. Karin Slaughter - Mørk treenighet. Spennende og god krim med troverdige hovedpersoner.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:57   #564
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Juni
51. Olaug Nilssen: Vi har så korte armar. Vet ikke helt hva jeg synes. Delvis bra og delvis bare rart.
52. Are Kalvø: Syden. Veldig bra.
53. A.N.Wilson: The Victorians
54. Rosamunde Pilcher: September
55. Erik Fosnes Hansen: Kokebok for Otto. Morsom, ikke så mye å lære, men definitivt underholdende.
56. Kate Jacobs: Comfort Food. Bortkastet tid
57. Alexander McCall Smith: The Sunday Philosophy Club
58. Are Kalvø: Våre venner kinesarane.
59. Siri Hustvedt: The Summer without Men. Veldig bra.

Juli
60. C. J. Sansom: Mørk ild. Forsåvidt god, men litt lang og ble treg
61. Kathy Reichs: Spider Bones
62. Alexander McCall smith: The proper attitude to rain
63. George R.R Martin: A Game of Thrones. Lader opp til avslutningen.
64. Up and Down the Stairs. Sosialhistorie, om tjenerskap i England. Veldig god.
65. Anna Gavalda: Ensemble, c'est tous. Grei nok. Jeg er ikke veldig fascinert
66. Sophie Kinsella: Twenties Girl. Småsøt
67. L.M. Montgomery: Rilla of Ingleside
68. Cathy Kelly: Homecoming. Jeg er enig med nolo i at Maeve Binchy har tapt seg kraftig, men Kelly er ikke en dårlig arvtaker.
69. Orson Scott Card: Ender in Excile.
70. John Galsworthy: In Chancery.


August
71. George R.R. Martin: A Clash of Kings
72. Alan Bennett: An Uncommon Reader. Den engelske dronningen begynner å lese bøker, og mye endrer seg. Underholdende
73. Joanna Trollope: Daughters - in - law. Tja, midt på treet.
74. Ursula LeGuin: Tehanu. Nydelig, i all sin enkelhet.

Lydbøker
1. Terry Pratchett: Sourcery
2. Rosamunde Pilcher: Snow in April. Suppete bok, men grei bilunderholdning.
3. JRR Tolkien: The Lord of the Rings. Praktfull BBC dramatisering.
4. P G Woodehouse: The adventures of Sally. Ikke særlig spennende eller morsom.
5. Neil Gaiman og Terry Pratchett: Good Omens
6. Terry Pratchett: Guards, Guards.
7. Terry Pratchett: Night Watch
8. Agatha Christie: The Big Four
9. Terry Pratchett: Men in Arms
10. Dorothy Sayers: Nine Tailors
11. André Bjerke: Død manns tjern. Radiohørespill. Underholdende
12. Terry Pratchett: A Hat full of Sky
13. Terry Pratchett: Wintersmith
14. Agatha Christie: One, two, buckle my shoe

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 10:40   #565
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.
3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.
4. Helene Tursten: En mann med liten ansikt. Krim. Mitt første møte med etterforsker Irene Huss. Denne likte jeg godt.
5. Michael Nyqvist: Når barnet har lagt seg. Selvbiografi. Denne likte jeg ganske godt.
6. Allison Pearson: Jeg tror jeg elsker deg. Fin! Jeg trodde det var chick-lit, men det var det ikke. Oppvekst fra Wales på 70-tallet, forelskelse og masse David Cassidy.
7. Kjetil Østli: Politi og røver. Om organisert kriminaliltet i Norge. Interessant.
8. Lars Kepler: Paganinikontrakten. Krim. Denne likte jeg veldig godt, jeg kommer garantert til å lese mer av ham.
9. Francesca Simon: Rampete Robin blir rik
10. Francesca Simon: Rampete Robin på ferie. Begge disse høytlesning for barna. Vel, ikke helt min stil, men 5-åringen likte.
11. Lars Kepler: Hypnotisøren. Krim. Her kjedet jeg meg litt på slutten. Det ble litt langdrøyt. Men første halvdel var veldig god.'
12. Pia Hagmar: Saras drøm. Høytlesning for datteren. Har man hestejente, så har man hestejente. Det finnes 18 bøker i serien... satser på at hun vil lese noen selv etter hvert.
13. Val McDermid: Som sunket i jorden. Krim fra Skottland. Jeg liker godt skrivestilen hennes.
14. Pia Hagmar: Saras vintersorg. Høytlesning for datteren. Hestebok.
15. Akin Düzakin: Lukas bygger olabil. Bildebok. Stor stas for lillebror.
16. Tor Åge Bringsværd og Anne Holt: Karsten og Petra på skiskole
17. Belinda Starling: Bokbindersken. Historisk fra London i midten av 1800-tallet. Denne likte jeg veldig godt. Foreløpig årets höjdare.
18. Anna Sam: En kassadames betroelser. Boooring. En god idé, som ikke var spesielt godt gjennomført.
19. Tom Egeland: Lucifers evangelium. Nei nei nei. Det holdt en stund, men når det kom til slutten, ble det alt for far fetched for meg. når det kommer romvesner inn i handlingen, da forsvinner all troverdighet for mitt vedkommende
20. Pia Hagmar: Sara hesteeier. Høytlesning for datteren. Hestebok.
21. Mo Hayder: Kuren. Spenning. Mitt første møte med henne. Jeg ble ikke helt hektet. Men den var tidvis ganske guffen. Vet ikke helt om jeg er fristet til å lese flere.
22. Dan Brown: De tapte symbol. Spennende nok, men slutten innfrir ikke helt. Dette er lettleste greier.
23. Anna Bache-Wiig: Lasses hus. Denne likte jeg. Søt, varm og litt sår.
24. Kitty Crowther: Fotballspilleren. Barnebok/billedbok. Søt!
25. Henrik Langeland: Verdensmestrene. Denne likte jeg godt. Gjenkjennelig og ukjent på samme vis.
26. Pia Hagmar: Klar, ferdig, ri! Hestebok, høytlesning for datteren.
27. Jørn Lier Horst: Bunnfall. Krim. God, synes jeg.
28. Liza Marklund: En plass i solen. Krim. Likte denne også.
29. C. S. Lewis: Drømmen om Narnia. Til min store overraskelse hadde jeg ikke lest den tidligere. Det er jo den første boka i serien, men skrevet sist, mener jeg. Det er en opptakt til resten av serien. Litt fragmentert og stutt, men som en god opptakt.
30. C.S. Lewis: Løven, heksa og klesskapet. Har nok ikke lest den siden barndommen, og leser den med et helt annet blikk nå, men lar meg absolutt underholde.
31. Carole Matthews: Slinger i brudevalsen. Kremt. Tatt med som ferielektyre, men knapt verdt papiret den var skrevet på. Dårlig oversatt, dårlig det meste.
32. Cathrine Grøndahl: Jegt satte mitt håp til verden. Dikt. Vakker!
33. Gatelangs Krakow
34. Sco: Krakow (Berlitz lommeguider). Jepp. Har vært på tur. Jeg er sånn som leser sånne guider fra perm til perm.
35. Endre Lund Eriksen: Alvin Pang og hva foreldre gjør når du sover. Bildebok. søt!
36. Heidi Linde: Nu, jävlar.
37. Pia Hagmar: Eventyrrittet. Hestebok for datteren.
38. Thorbjørn Egner: Musikantene kommer til byen. Høytlesing (og synging!) for lillebror.
39. Ken Follett: Kjempenes fall. En skikkelig murstein. Til tider litt mye krigsreferat, men interessant og lærerik også.
40. Live Bonnevie: Hestenes klan. Med hestegal datter, var det faktisk ganske interessant lesing.
41. Pia Hagmar: Sara på rideleir. Høytlesning for datteren. Dette var bok nr. 6, det er bare 12 igjen...
42. Mark Haddon: Kabang! Ungdomsbok. Denne leste jeg bare fordi jeg har lest andre av ham før og likt dem veldig godt. Denne var søt og underholdende.
43. Bjørn Rørvik og Per Dybvig: Nisseforeningen. Billedbok. Vi digger reven og grisungen!
44. Solveig Moen Rusten: Se min kjole. Krim, men jeg synes ikke den fungerte veldig godt.
45. Pia Hagmar: Bringebærdalen. Bok nr. 7 om Sara hestejente unnagjort.
46. Timo Parvela: Ella og de andre. Barnebok.¨
47. Pia Hagmar: Saras seier. Bok nr. 8 i serien om Sara unnagjort.
48. Mo Hayder: Tokyo. Spenning. Ble ikke overbevist, men hadde trolig forventinger om noe annet enn det jeg fikk.
49. Lisa Jewell: After the party. Denne likte jeg godt. Intelligent chick lit.
50. Pia Hagmar: Sara og Jonte. Check. Bok nr. 9 unnagjort.
51. Jo Nesbø: Gjenferd. Ikke hans beste, synes jeg.
52. Jo Nesbø: Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje. Kul. Engasjerte både lillebror og meg
53. Elin Ørjasæter: Det glade vanvidd
54. Sophie Kinsella: Spøker du? Ikke hennes beste.
55. Pia Hagmar: Sara hopper i det. Check. Bok 10 ferdig.
56. Jon Gangdal: Jeg tenker nok du skjønner det sjøl : historien om Christoffer.
57. Jeffery Deaver: Det tolvte kortet. Nok en god spenning med Lincoln Rhyme og Amelia Sachs i hovedrollene.
58. Pia Hagmar: Saras valg
59. Pia Hagmar: Sara og føllet
60. Ayaan Hirsi Ali: Nomade
61. Bjørn Rørvik: Reddikhaien. Historier og Reven og Grisungen. Fornøyelig for både liten og stor.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 10:52   #566
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Åsne Seierstad - Bokhandleren i Kabul.
2. Cathleen Schine - Hund, han og henne i New York.
3. Pascal Mercier - Nattog til Lisboa.
4 Julie Buxbaum - Det motsatte av kjærlighet.m
5. Tatiana de Rosnay - Bumerang.

Februar
6. Nicholas Sparks - Et vanskelig valg.
7. Jon Gangdal - Jeg tenker nok du skjønner det sjøl.
8. Kathryn Stockett - Barnepiken.
9. Victoria Hislop - Øya.
10. Catherine Cookson - Kate Hannigan
11. Catherine Cookson - Kate Hannigans datter.
12. Jude Welton - Hva kan jeg fortelle deg om Asperger syndrom?
13. Victoria Hislop - Hjemreisen.
14. Julian Barnes - kjærlighet, etc
15. Donna Williams - Ingen ingensteds, en autistisk ung kvinnes selvbiografi.
16. Nils Kaland - Asperger syndrom "historier fra hverdagslivet"
17. Tony Attwood - Asperger syndrom. En håndbok for foreldre og fagfolk.
18. Chris Bohjalian - Lengselen i dine øyne.
19. Josie Loyd og Emlyn Rees - Sammen.
20. Roar Engh - Barn og unge med asperger syndrom i skolen.

Mars
21. Nick Dubin - Asperger syndrom og mobbing. Strategier og løsninger.
22. Elin Hilderbrand - Et sommereventyr.
23. Donna Williams - Fra ingen til en: ut av autismens verden.
24. Donna Williams - Som farge for en blind.
25. Kari Steindal - Asperger syndrom: Hvordan forstå og hjelpe personer med asperger syndrom og høytfungerende personer med autisme.
26. Autisme og Aspergers syndrom: "Theory of mind", kommunikasjon og pedagogiske perspektiver.
27. Anne Brit Aasland - Kjærlighet over kjærlighetens grenser.
28. Mark Haddon - Den merkelige hendelsen med hunden den natten.
29. Benedicte Meyer Kroneberg - Ingen skal høre hvor stille det er.
30. Jamie Ford - Hotellet på hjørnet av bitter og søt.
31. Elin Hilderbrand - Barbent
32. Halfdan W. Freihow - Kjære Gabriel.
33. Faith McNulty - Den brennende sengen.

April
34. Kate Morton - Den glemte hagen.
35. Siri Hustvedt - Det jeg elsket.
36. KAte Morton - Tilbake til Riverton.
37. Karin Bronk Holmqvist - Potensgiverne.
38. Isabell Allende - øya under havet.

Mai
39. Siri Hustvedt - Sommeren uten menn.
40. Iris Johansson - En annerledes barndom: en autist forteller sin historie.
41. Linda Olsson - Taushetens konsekvenser.
42. Karin Bronk Holmqvist - Rapsgubbene.
42. Harald Martinsen og Stephen Von Tetzhner - Perspektiver på språk, kognisjon, sosial kompetanse og tilpasning. (Barn og ungdommer med asperger syndrom)

Juni
43. Natascha Kampusch - 3096 dager.
44. Jeffrey Eugenides - Middlesex.
45. Sofi Oksanen - Baby Jane.
46. Lawrence Hill - Noen kjenner mitt navn.
47. Charlotte Roche - Våtmarksområder.
48. Catherine O'Flynn - Det som gikk tapt.
49. Jennipher Bingham - Aspergere fra A- og nesten til Å: miljøterapi i forhold til voksne personer med aspergers syndrom.
50. Anne Oterholm - Toget fra Ajaccio.

Juli
51. Fannie Flagg - Velkommen til verden, Vesla!
52. Christopher Gillberg - Barn, ungdom og voksne med asperger syndrom: normale, geniale, nerder?
53. Julia Franck - Linfruen.
54. Xue Xinran - Tapte døtre: fortellinger om savn og kjærlighet.
55. Olav Gunnar Ballo - Kaja: 1988-2008
56. Kitty Sewell - Iskald beregning.
57. Unni Drougge - Skurken i mitt drama heter kjærlighet.
58. Elizabeth Hay - Lange kvelder på lufta.
59. Marian Keyes - En stjerne i natten.

August
60. Belva Plain - Fanget av frykt.
61. Zadie Smith - Hvite tenner.
62. David Nicholls - En dag.
63. Mads Gilbert - Øyne i Gaza.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 10:57   #567
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Leif GW Persson. Den som dreper dragen. Jeg liker skrivemåten! Gode skildringer og bra politikrim.
2. Ann Cleeves - Svart som ravnen. Helt grei krim.
3. Susan Abulhawas - Morgen i Jenin. En av de beste bøkene jeg har lest på lenge! Anbefales veldig.
4. Carl Frode Tiller - Innsirkling. Bra bok, likte den veldig i starten, men kjente at det ble litt kjedeligere mot slutten.
5. Leif G.W Persson - Mellom sommerens lengsel og vinterens kulde. Liker fortsatt denne forfatteren, selv om jeg har lest bedre av han.
6. Leif G.W Persson - Den døende dektektiven. God bok!
7. Michael Baden & Linda Kenney - Skjult signatur. Helt ok.
8. Michael Connelly - Siste skanse. Grei krimbok.
9. Håkan Nesser - Carmine Street. Også helt ok bok.
10. Arne Dahl - Etterskjelv. En bra krim altså, jeg liker denne svenske forfatteren.
11. John Hart - Det siste barnet. Ny forfatter for meg. Ei bok verd å lese!
12. John Hart - Elven. Også en god bok.
13. A.J. Kazinski - Den siste gode mann. En litt spesiell og smårar bok, men jeg likte den jeg.
14. Jo Nesbø - Gjenferd. Jeg likte`n!
15. Michael Katz Krefeld - Før stormen. Helt grei krim.
16. Harland Coben - Tilgi meg. Coben på sitt beste.
17. Jørgen Jæger - Skyggejakten. Ny norsk forfatter for meg. Likte den!
18. Jørgen Jæger - Blodskrift
19. Jørgen Jæger - Kamelonene
20. Jussi Adler-Olsen - Kvinnen i buret. Bra bok! Gleder meg allerede til neste.
21. Jørgen Jæger - Karma
22. Jussi Adler-Olsen - Fasandreperne. Bra bok dette og.
23. Roslund & Hellström - Tre sekunder. Litt tung, men bra.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 16:48   #568
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.993
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Mala Naveen Desiland Om en norsk-indisk familie der hvert familiemedlem gjennomgår en krise. Ok leseopplevelse.

2. Jamie Ford Hotellet på hjørnet av bitter og søt Den fenget meg, men jeg syns likevel den ble litt lettvint til tider, og det var ikke noe sjakktrekk å lese den på norsk.

3. Carl Frode Tiller Innsirkling 2 Velskrevet og snedig komponert, men du verden så traurig, og så mange dysfunksjonelle folk å forholde seg til.

4. Kader Abdolah Het Huis van de Moskee Det tok sin tid, men jammen kom jeg gjennom den på originalspråket. Fascinerende om en familie i Iran før, under og i etterkant av den islamittiske revolusjonen.

5. Connie Willis Bellwether Stor humor og ram ironi. Jeg er kjempeglad for å ha blitt introdusert for dette forfatterskapet.

6. Lars Saabye Christensen Bernhard Hvals forsnakkelser Selvsagt godt skrevet, men ikke helt så fengende som jeg hadde håpet.

7. Robin Hobb Ship of Destiny Spennende slutt på god fantasytrilogi.

8. Sebastian Beaumont Thirteen Litt magisk, litt makaber, bittelitt Murakami.

9. Terry Pratchett The Truth Veldig bra om aviser og nyheter og "nyheter".

10. Neil Gaiman og Terry pratchett Good Omens Ubetalelig om armageddon.

11. Gabriel Scott Det gyldne evangelium Gjensyn med gammel klassiker - passende påskelesing.

12. Muriel Barbery The Elegance of the Hedgehog Fin feelgood.

13. Siri Hustvedt The Sorrows of an American Gleder meg til å lese mer av Hustvedt.

14. Graham Swift Tomorrow Den begynte veldig bra, og var fengslende lenge, men det ble litt much ado about nothing. Godt skrevet.

15. Mara Lee Salome Sterkt, vondt og ubehagelig om syke, psyke og skadde ungdommer.

16. Mari Strachan The Earth Hums in B Flat Sårt og fint om en ung jente i Wales i etterkrigstiden.

17. Håkan Nesser Maskarna på Carmine Street Fantastisk bra krim!

18. Paul Auster Invisible Jeg var litt lunken i starten, men den tok seg kraftig opp, og på ett tidspunkt gråt jeg.

19. Peter Robinson Bad Boy Nok en god krimroman om Alan Banks

20. David Nicholls One Day Bittersøt kjærligetshistorie. Artig konsept.

21. Alice Hoffman Practical magic Bra, passe magisk fortelling.

22. Maeve Binchy Heart and Soul Det går godt for greie folk. Binchy har tapt seg, og etter to skuffelser derfra er det mulig jeg har gitt henne opp.

23. Pascal Mercier Night Train to Lisbon Fin bok! Språk og mysterier og europeiske byer.

24. Haruki Murakami 1Q84 Fantastisk! Beste Murakami jeg har lest på lenge. Spennende, realistisk og surrealistisk og magisk og gripende.

25. Terry Pratchett Thief of Time Veldig morsom.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 17:05   #569
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Ken Folett - I all evighet.
2. Ken Folett - Stormens tid 2, Katedralen. (1100 sider )
3. Victoria Hislop - Hjemkomsten.
4. Denise Rudberg - Jenny S.
5. Michael Connelly - Siste Skanse
6. Gunnhild Corwin - Idas dans.
7. Anne Holt - Det som er mitt.

8. Jo Nesbø - Flaggermusmannen
9. Jo Nesbø - Kakkerlakkene
10. Jo Nesbø - Rødstrupe
11. Jo Nesbø - Sorgenfri
12. Jo Nesbø - Marekors
13. Jo Nesbø - Frelseren
14. Jo Nesbø - Snømannen
15. Jo Nesbø - Panserhjerte

16. Khaled Hosseini - Tusen strålende soler
17. Ken Follett - Fluktens vinger

18. Jo Nesbø - Gjenferd
19. Jo Nesbø - Hodejegerne
20. Toni Morrison - Kjærlighet

21. Liza Marklund - Sprengeren

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 22:14   #570
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Åsne Seierstad - Bokhandleren i Kabul.
2. Cathleen Schine - Hund, han og henne i New York.
3. Pascal Mercier - Nattog til Lisboa.
4 Julie Buxbaum - Det motsatte av kjærlighet.m
5. Tatiana de Rosnay - Bumerang.

Februar
6. Nicholas Sparks - Et vanskelig valg.
7. Jon Gangdal - Jeg tenker nok du skjønner det sjøl.
8. Kathryn Stockett - Barnepiken.
9. Victoria Hislop - Øya.
10. Catherine Cookson - Kate Hannigan
11. Catherine Cookson - Kate Hannigans datter.
12. Jude Welton - Hva kan jeg fortelle deg om Asperger syndrom?
13. Victoria Hislop - Hjemreisen.
14. Julian Barnes - kjærlighet, etc
15. Donna Williams - Ingen ingensteds, en autistisk ung kvinnes selvbiografi.
16. Nils Kaland - Asperger syndrom "historier fra hverdagslivet"
17. Tony Attwood - Asperger syndrom. En håndbok for foreldre og fagfolk.
18. Chris Bohjalian - Lengselen i dine øyne.
19. Josie Loyd og Emlyn Rees - Sammen.
20. Roar Engh - Barn og unge med asperger syndrom i skolen.

Mars
21. Nick Dubin - Asperger syndrom og mobbing. Strategier og løsninger.
22. Elin Hilderbrand - Et sommereventyr.
23. Donna Williams - Fra ingen til en: ut av autismens verden.
24. Donna Williams - Som farge for en blind.
25. Kari Steindal - Asperger syndrom: Hvordan forstå og hjelpe personer med asperger syndrom og høytfungerende personer med autisme.
26. Autisme og Aspergers syndrom: "Theory of mind", kommunikasjon og pedagogiske perspektiver.
27. Anne Brit Aasland - Kjærlighet over kjærlighetens grenser.
28. Mark Haddon - Den merkelige hendelsen med hunden den natten.
29. Benedicte Meyer Kroneberg - Ingen skal høre hvor stille det er.
30. Jamie Ford - Hotellet på hjørnet av bitter og søt.
31. Elin Hilderbrand - Barbent
32. Halfdan W. Freihow - Kjære Gabriel.
33. Faith McNulty - Den brennende sengen.

April
34. Kate Morton - Den glemte hagen.
35. Siri Hustvedt - Det jeg elsket.
36. KAte Morton - Tilbake til Riverton.
37. Karin Bronk Holmqvist - Potensgiverne.
38. Isabell Allende - øya under havet.

Mai
39. Siri Hustvedt - Sommeren uten menn.
40. Iris Johansson - En annerledes barndom: en autist forteller sin historie.
41. Linda Olsson - Taushetens konsekvenser.
42. Karin Bronk Holmqvist - Rapsgubbene.
42. Harald Martinsen og Stephen Von Tetzhner - Perspektiver på språk, kognisjon, sosial kompetanse og tilpasning. (Barn og ungdommer med asperger syndrom)

Juni
43. Natascha Kampusch - 3096 dager.
44. Jeffrey Eugenides - Middlesex.
45. Sofi Oksanen - Baby Jane.
46. Lawrence Hill - Noen kjenner mitt navn.
47. Charlotte Roche - Våtmarksområder.
48. Catherine O'Flynn - Det som gikk tapt.
49. Jennipher Bingham - Aspergere fra A- og nesten til Å: miljøterapi i forhold til voksne personer med aspergers syndrom.
50. Anne Oterholm - Toget fra Ajaccio.

Juli
51. Fannie Flagg - Velkommen til verden, Vesla!
52. Christopher Gillberg - Barn, ungdom og voksne med asperger syndrom: normale, geniale, nerder?
53. Julia Franck - Linfruen.
54. Xue Xinran - Tapte døtre: fortellinger om savn og kjærlighet.
55. Olav Gunnar Ballo - Kaja: 1988-2008
56. Kitty Sewell - Iskald beregning.
57. Unni Drougge - Skurken i mitt drama heter kjærlighet.
58. Elizabeth Hay - Lange kvelder på lufta.
59. Marian Keyes - En stjerne i natten.

August
60. Belva Plain - Fanget av frykt.
61. Zadie Smith - Hvite tenner.
62. David Nicholls - En dag.
63. Mads Gilbert - Øyne i Gaza.
64. Susan Abulhawa - Morgen i Jenin.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 07:23   #571
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.
3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.
4. Helene Tursten: En mann med liten ansikt. Krim. Mitt første møte med etterforsker Irene Huss. Denne likte jeg godt.
5. Michael Nyqvist: Når barnet har lagt seg. Selvbiografi. Denne likte jeg ganske godt.
6. Allison Pearson: Jeg tror jeg elsker deg. Fin! Jeg trodde det var chick-lit, men det var det ikke. Oppvekst fra Wales på 70-tallet, forelskelse og masse David Cassidy.
7. Kjetil Østli: Politi og røver. Om organisert kriminaliltet i Norge. Interessant.
8. Lars Kepler: Paganinikontrakten. Krim. Denne likte jeg veldig godt, jeg kommer garantert til å lese mer av ham.
9. Francesca Simon: Rampete Robin blir rik
10. Francesca Simon: Rampete Robin på ferie. Begge disse høytlesning for barna. Vel, ikke helt min stil, men 5-åringen likte.
11. Lars Kepler: Hypnotisøren. Krim. Her kjedet jeg meg litt på slutten. Det ble litt langdrøyt. Men første halvdel var veldig god.'
12. Pia Hagmar: Saras drøm. Høytlesning for datteren. Har man hestejente, så har man hestejente. Det finnes 18 bøker i serien... satser på at hun vil lese noen selv etter hvert.
13. Val McDermid: Som sunket i jorden. Krim fra Skottland. Jeg liker godt skrivestilen hennes.
14. Pia Hagmar: Saras vintersorg. Høytlesning for datteren. Hestebok.
15. Akin Düzakin: Lukas bygger olabil. Bildebok. Stor stas for lillebror.
16. Tor Åge Bringsværd og Anne Holt: Karsten og Petra på skiskole
17. Belinda Starling: Bokbindersken. Historisk fra London i midten av 1800-tallet. Denne likte jeg veldig godt. Foreløpig årets höjdare.
18. Anna Sam: En kassadames betroelser. Boooring. En god idé, som ikke var spesielt godt gjennomført.
19. Tom Egeland: Lucifers evangelium. Nei nei nei. Det holdt en stund, men når det kom til slutten, ble det alt for far fetched for meg. når det kommer romvesner inn i handlingen, da forsvinner all troverdighet for mitt vedkommende
20. Pia Hagmar: Sara hesteeier. Høytlesning for datteren. Hestebok.
21. Mo Hayder: Kuren. Spenning. Mitt første møte med henne. Jeg ble ikke helt hektet. Men den var tidvis ganske guffen. Vet ikke helt om jeg er fristet til å lese flere.
22. Dan Brown: De tapte symbol. Spennende nok, men slutten innfrir ikke helt. Dette er lettleste greier.
23. Anna Bache-Wiig: Lasses hus. Denne likte jeg. Søt, varm og litt sår.
24. Kitty Crowther: Fotballspilleren. Barnebok/billedbok. Søt!
25. Henrik Langeland: Verdensmestrene. Denne likte jeg godt. Gjenkjennelig og ukjent på samme vis.
26. Pia Hagmar: Klar, ferdig, ri! Hestebok, høytlesning for datteren.
27. Jørn Lier Horst: Bunnfall. Krim. God, synes jeg.
28. Liza Marklund: En plass i solen. Krim. Likte denne også.
29. C. S. Lewis: Drømmen om Narnia. Til min store overraskelse hadde jeg ikke lest den tidligere. Det er jo den første boka i serien, men skrevet sist, mener jeg. Det er en opptakt til resten av serien. Litt fragmentert og stutt, men som en god opptakt.
30. C.S. Lewis: Løven, heksa og klesskapet. Har nok ikke lest den siden barndommen, og leser den med et helt annet blikk nå, men lar meg absolutt underholde.
31. Carole Matthews: Slinger i brudevalsen. Kremt. Tatt med som ferielektyre, men knapt verdt papiret den var skrevet på. Dårlig oversatt, dårlig det meste.
32. Cathrine Grøndahl: Jegt satte mitt håp til verden. Dikt. Vakker!
33. Gatelangs Krakow
34. Sco: Krakow (Berlitz lommeguider). Jepp. Har vært på tur. Jeg er sånn som leser sånne guider fra perm til perm.
35. Endre Lund Eriksen: Alvin Pang og hva foreldre gjør når du sover. Bildebok. søt!
36. Heidi Linde: Nu, jävlar.
37. Pia Hagmar: Eventyrrittet. Hestebok for datteren.
38. Thorbjørn Egner: Musikantene kommer til byen. Høytlesing (og synging!) for lillebror.
39. Ken Follett: Kjempenes fall. En skikkelig murstein. Til tider litt mye krigsreferat, men interessant og lærerik også.
40. Live Bonnevie: Hestenes klan. Med hestegal datter, var det faktisk ganske interessant lesing.
41. Pia Hagmar: Sara på rideleir. Høytlesning for datteren. Dette var bok nr. 6, det er bare 12 igjen...
42. Mark Haddon: Kabang! Ungdomsbok. Denne leste jeg bare fordi jeg har lest andre av ham før og likt dem veldig godt. Denne var søt og underholdende.
43. Bjørn Rørvik og Per Dybvig: Nisseforeningen. Billedbok. Vi digger reven og grisungen!
44. Solveig Moen Rusten: Se min kjole. Krim, men jeg synes ikke den fungerte veldig godt.
45. Pia Hagmar: Bringebærdalen. Bok nr. 7 om Sara hestejente unnagjort.
46. Timo Parvela: Ella og de andre. Barnebok.¨
47. Pia Hagmar: Saras seier. Bok nr. 8 i serien om Sara unnagjort.
48. Mo Hayder: Tokyo. Spenning. Ble ikke overbevist, men hadde trolig forventinger om noe annet enn det jeg fikk.
49. Lisa Jewell: After the party. Denne likte jeg godt. Intelligent chick lit.
50. Pia Hagmar: Sara og Jonte. Check. Bok nr. 9 unnagjort.
51. Jo Nesbø: Gjenferd. Ikke hans beste, synes jeg.
52. Jo Nesbø: Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje. Kul. Engasjerte både lillebror og meg
53. Elin Ørjasæter: Det glade vanvidd
54. Sophie Kinsella: Spøker du? Ikke hennes beste.
55. Pia Hagmar: Sara hopper i det. Check. Bok 10 ferdig.
56. Jon Gangdal: Jeg tenker nok du skjønner det sjøl : historien om Christoffer.
57. Jeffery Deaver: Det tolvte kortet. Nok en god spenning med Lincoln Rhyme og Amelia Sachs i hovedrollene.
58. Pia Hagmar: Saras valg
59. Pia Hagmar: Sara og føllet
60. Ayaan Hirsi Ali: Nomade
61. Bjørn Rørvik: Reddikhaien. Historier og Reven og Grisungen. Fornøyelig for både liten og stor.
62. Pia Hagman: Sara og star
63. Lucinda Riley: Orkideens hemmelighet. Storslått, lettlest kjærlighetsroman med handling fra England og Thailand. Lettlest, og trolig fort glemt, men veldig underholdende.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 10:32   #572
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1:Pirater:Celia Rees.

2:Eksgangster: Josh Bazell.
Morsom bok, egentlig ganske kul.
Februar

3:Saras Nøkkel: En gripende bok om ei jødisk jente, bør leses!
(husker ikke forfatter i farten)
Mars
4:Arnaldur Indridason: Vinterbyen. Spennende bok.
5:Mo Hayder: Ritualer. Spennende den også.
6:Lotte/Søren Hammer: Udyr

April
7,8:Arnaldur Indridason: Røsten og Fjellet.
To spennende bøker.
Juni
9:G.G. Musso: Etterpå
10:True blood bok nr 10.
11:Åsa Schwart: Nefilim, Novas krig. Bok nr 1 i en serie, så da får jeg vente på bok nr 2...
12:Regines Bok
Juli
13: Det tror jeg kanskje du allerede vet, boken om Christoffer.(husker ikke helt tittelen) I alle fall en gripene bok om en liten gutt sin kamp for livet og ble omsider drept av sin stefar.
14: Siste Harry Potter boken
August
15: Camilla L: Tyskerungen
16: Camilla L: Fyrvokteren

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:10   #573
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. The Lost Symbol - Dan Brown. Typisk Brown!
2. On the Road - Jack Kerouac - likte denne veldig godt!
3. Fritt fall - Roderick Gordon og Brian Williams - dårligste av de Tunneler-bøkene hittil!
4. Engelens spill - Carlos Ruiz Zafrón - Vakker!
5. Percy Jackson, The Lightning Thief - Rick Riordan - Helt ok!
6. Løp hare løp - Harald Rosenløw Eeg - retrobok med handling lagt til 80-tallet. Nok en oppvekstbok, men i og for seg godt skrevet! Sånn midt på treet!
7. Små sitroner gule - Kajsa Ingermarsson - lettlest, morsom og koselig!
8. Ulvenatt - Tom Egeland - spennende, velskrevet og min første bok av forfatteren, men ikke den siste.
9. Salvadoreña - Cecilia Samartin - den dårligste av henne som jeg har lest.
10. Den lille prinsen - Antoine de Saint-Exupéry - nydelig og vekker mange tanker!
11. The Postcard Killers - Liza Marklund og James Patterson - helt grei krim, verken mer eller mindre
12. The Book Thief - Markus Zusak - godt skrevet, veldig trist!
13. Innsirkling - Carl Frode Tiller - morsom innfallsvinkel, godt skrevet og jeg gleder meg til bok 2.

februar
14. Lucifers evangelium - Tom Egeland - spennende, god krimbok
15. Shantaram - Gregory David Roberts - bra bok om livet i India som kriminell, men av de "riktige" årsakene.
16. Panserhjertet - Jo Nesbø - liker Harry Hole, og denne var bra! Spennende, litt ekkel, mer om Harry Hole og jeg gleder meg til høsten og ny Harry Hole-bok.
17. La meg synge deg stille sanger - Linda Olsson - lavmælt, vakker, trist!
18. Aldri fucke opp - Jens Lapidus - rå, gode personskildringer, god spenningsbok
19. Blomsterhandlersken - Gro Dahle - snodig, rare betraktninger, men allikevel sjarmerende.
20. Winter's Bone - Daniel Woodrell - tøff jente med mye ansvar, godt skrevet og vondt.
21. Vindens sønn - Henning Mankell - bra skrevet, sår historie!

mars
22. Sara's Key - Tatiana de Rosnay - Rørende, hjerteskjærende, trist.
23. Potensgiverne - Karin Brunk Holmqvist - Morsom, lun, hjertevarm.
24. Innsirkling 2 - Carl Frode Tiller - Så mange skjebner. Bra bok, da.
25. Dager uten sko - Sverre Henmo - lun om naboer og angst. Likte denne!
26. Rapsgubbene - Karin Brunk Holmqvist - fortsatt morsom, men ikke like bra som Potensgiverne!
27. En rekke avbrutte forsøk - Selma Lønning Aarø - humrer fortsatt av denne

april
28. A Fine Balance - Rohinton Mistry - varm, elsker måten han skifter synsvinkel og binder historiene og personene sammen.
29. Venstre hånd over høyre skulder - Selma Lønning Aarø - liker måten hun lar de forskjellige personene kjenne på den samme følelsen, ensomhet og skyld. Likte denne veldig godt.
30. Fedrenes løgner - Tom Egeland . En litt anderledes bok fra Egeland, men jeg likte den. Hemmeligheter, flukt og fortielser!
31. Sirkelens ende - Tom Egeland. Tilbake til krim, men med en herlig hovedperson!
32. The Blasphemer - Nigel Farndale - Tja, ikke den beste boka, men helt grei!
33. Mornings in Jenin - Susan Abulhawa - gripende.En god bok
34. Nådens omkrets - Jørgen Brekke - god krim

mai
35. Her Fearful Symmetry - Audrey Niffenegger - Likte den forrige bedre, men likte denne også.
36. Tivolireise - Tove Myhre - Bra, gleder meg til neste!
37. Life of Pi - Yann Martel - For en god bok!
38. Ein vakker dag - Anna Gavalda - liker fortsatt hennes bøker og skrivemåte!
39. Brudereisen - Marieke van der Pol - helt ok
40. Charlie og sjokoladefabrikken - Roald Dahl - fantastisk som forrige gang jeg leste den.

juni
41. The Confession - John Grisham - glad i måten Grisham skriver på.
42. Åndebrettet - Tom Egeland - spennende

juli
43. Mannen uten ansikt - Henning Mankell - ikke den beste av han
44. The Corrections - Jonathan Frantzen - For en fantastisk fortelling!
45. Madonnagåten - Knut Nærum - lo høyt.
46. The Summer Without Men - Siri Hustvedt - tankevekkende historie
47. The Island - Victoria Hislop - lettlest og god.
48. City of Fallen Angels - Cassandra Clare skuffende i forhold til resten av serien.
49. The Help - Kathryn Stockett - veldig god, rørende historie.
50. Gjenferd - Jo Nesbø - typisk Nesbø og Harry Hole, koste meg
51. Little Bee - Chris Cleaver - godt skrevet!
52. Orkestergraven - Unni Lindell - grei krim

august
53. Juliet, naked - Nick Hornby - likte denne veldig godt.
54. Verdensmestrene - Henrik H.Langeland - god bok, men noen småfeil i forhold til tidsalder.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 22:03   #574
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Havfruen, Camilla Läckberg. Denne likte jeg godt. Et oppsving i forhold til alle de andre.
2. Snø vil falle over snø som har falt, Levi Henriksen. Første gang jeg leser noe av Levi Henriksen. Likte denne godt.
3. Din til døden, Gunnar Staalesen. Mitt første møte med Varg Veum. Ikke like bra som Harry Hole, men slett ikke så dum denne heller.
4. Øya under havet, Isabel Allende. Nydelig!
5. Falne engler, Gunnar Staalesen. Ikke så dum denne heller.
6. Lykkens sønn, Herbjørg Wassmo. Veldig bra. Fenget ikke like mye som Dinas bok, men mer enn nok til at jeg allerede har begynt på Karnas arv.
7. Karnas arv, Herbjørg Wassmo. En helt perfekt slutt på en fantastisk bra triologi. Bør leses!
8. Innsirkling, Carl Frode Tiller. Jeg likte innfallsvinkelen, men utover det synes jeg denne var oppskrytt. Snakk om å fokusere på detaljer da..
9. Fyrvokteren, Camilla Läckberg. Helt OK denne også, men jeg tok plottet tidlig.
10. Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede, Jan Wiese Nydelig bok, anbefales.
11. Siste natt i Twisted River, John Irving. Absolutt verd å lese, men definitivt ikke på høyde med Enke for ett år og Siderhusreglene.
12. Saras nøkkel, Tatiana de Rosnay. Lettlest og på et vis fengslende, men med en teit slutt. Grei nok som ferielektyre.
13. Din nestes hus, Jette Kaarsbøl. Ah! Leseopplevelse med stor L. Vanskelig tema, men hun skriver så bra. Deilig humor og beskrivelser som får deg til å se bildene helt klart selv om hun overhodet ikke er detaljert. Skal så absolutt lese den andre boka hennes og.
14. Gjenferd, Jo Nesbø. Jeg digger fortsatt Harry! Kjempebra, en av mine favoritter fra Nesbø.
15. Den lukkede bok, Jette Kaarsbøl. Aiaiai! Nok en leseopplevelse med stor L. Historiene til Kaarsbøl var veldig ulike og jeg likte nok Din nestes hus best, men denne var utrolig fengslende. Nydelig! Løp og kjøp/lån og les!!

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 08:54   #575
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Leif GW Persson. Den som dreper dragen. Jeg liker skrivemåten! Gode skildringer og bra politikrim.
2. Ann Cleeves - Svart som ravnen. Helt grei krim.
3. Susan Abulhawas - Morgen i Jenin. En av de beste bøkene jeg har lest på lenge! Anbefales veldig.
4. Carl Frode Tiller - Innsirkling. Bra bok, likte den veldig i starten, men kjente at det ble litt kjedeligere mot slutten.
5. Leif G.W Persson - Mellom sommerens lengsel og vinterens kulde. Liker fortsatt denne forfatteren, selv om jeg har lest bedre av han.
6. Leif G.W Persson - Den døende dektektiven. God bok!
7. Michael Baden & Linda Kenney - Skjult signatur. Helt ok.
8. Michael Connelly - Siste skanse. Grei krimbok.
9. Håkan Nesser - Carmine Street. Også helt ok bok.
10. Arne Dahl - Etterskjelv. En bra krim altså, jeg liker denne svenske forfatteren.
11. John Hart - Det siste barnet. Ny forfatter for meg. Ei bok verd å lese!
12. John Hart - Elven. Også en god bok.
13. A.J. Kazinski - Den siste gode mann. En litt spesiell og smårar bok, men jeg likte den jeg.
14. Jo Nesbø - Gjenferd. Jeg likte`n!
15. Michael Katz Krefeld - Før stormen. Helt grei krim.
16. Harland Coben - Tilgi meg. Coben på sitt beste.
17. Jørgen Jæger - Skyggejakten. Ny norsk forfatter for meg. Likte den!
18. Jørgen Jæger - Blodskrift
19. Jørgen Jæger - Kamelonene
20. Jussi Adler-Olsen - Kvinnen i buret. Bra bok! Gleder meg allerede til neste.
21. Jørgen Jæger - Karma
22. Jussi Adler-Olsen - Fasandreperne. Bra bok dette og.
23. Roslund & Hellström - Tre sekunder. Litt tung, men bra.
24. Jo Nesbø - Hodejegerne. Tja, grei underholdning. Føler den er litt sånn skrevet for film. Men helt ok.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 20:19   #576
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Åsne Seierstad - Bokhandleren i Kabul.
2. Cathleen Schine - Hund, han og henne i New York.
3. Pascal Mercier - Nattog til Lisboa.
4 Julie Buxbaum - Det motsatte av kjærlighet.m
5. Tatiana de Rosnay - Bumerang.

Februar
6. Nicholas Sparks - Et vanskelig valg.
7. Jon Gangdal - Jeg tenker nok du skjønner det sjøl.
8. Kathryn Stockett - Barnepiken.
9. Victoria Hislop - Øya.
10. Catherine Cookson - Kate Hannigan
11. Catherine Cookson - Kate Hannigans datter.
12. Jude Welton - Hva kan jeg fortelle deg om Asperger syndrom?
13. Victoria Hislop - Hjemreisen.
14. Julian Barnes - kjærlighet, etc
15. Donna Williams - Ingen ingensteds, en autistisk ung kvinnes selvbiografi.
16. Nils Kaland - Asperger syndrom "historier fra hverdagslivet"
17. Tony Attwood - Asperger syndrom. En håndbok for foreldre og fagfolk.
18. Chris Bohjalian - Lengselen i dine øyne.
19. Josie Loyd og Emlyn Rees - Sammen.
20. Roar Engh - Barn og unge med asperger syndrom i skolen.

Mars
21. Nick Dubin - Asperger syndrom og mobbing. Strategier og løsninger.
22. Elin Hilderbrand - Et sommereventyr.
23. Donna Williams - Fra ingen til en: ut av autismens verden.
24. Donna Williams - Som farge for en blind.
25. Kari Steindal - Asperger syndrom: Hvordan forstå og hjelpe personer med asperger syndrom og høytfungerende personer med autisme.
26. Autisme og Aspergers syndrom: "Theory of mind", kommunikasjon og pedagogiske perspektiver.
27. Anne Brit Aasland - Kjærlighet over kjærlighetens grenser.
28. Mark Haddon - Den merkelige hendelsen med hunden den natten.
29. Benedicte Meyer Kroneberg - Ingen skal høre hvor stille det er.
30. Jamie Ford - Hotellet på hjørnet av bitter og søt.
31. Elin Hilderbrand - Barbent
32. Halfdan W. Freihow - Kjære Gabriel.
33. Faith McNulty - Den brennende sengen.

April
34. Kate Morton - Den glemte hagen.
35. Siri Hustvedt - Det jeg elsket.
36. KAte Morton - Tilbake til Riverton.
37. Karin Bronk Holmqvist - Potensgiverne.
38. Isabell Allende - øya under havet.

Mai
39. Siri Hustvedt - Sommeren uten menn.
40. Iris Johansson - En annerledes barndom: en autist forteller sin historie.
41. Linda Olsson - Taushetens konsekvenser.
42. Karin Bronk Holmqvist - Rapsgubbene.
42. Harald Martinsen og Stephen Von Tetzhner - Perspektiver på språk, kognisjon, sosial kompetanse og tilpasning. (Barn og ungdommer med asperger syndrom)

Juni
43. Natascha Kampusch - 3096 dager.
44. Jeffrey Eugenides - Middlesex.
45. Sofi Oksanen - Baby Jane.
46. Lawrence Hill - Noen kjenner mitt navn.
47. Charlotte Roche - Våtmarksområder.
48. Catherine O'Flynn - Det som gikk tapt.
49. Jennipher Bingham - Aspergere fra A- og nesten til Å: miljøterapi i forhold til voksne personer med aspergers syndrom.
50. Anne Oterholm - Toget fra Ajaccio.

Juli
51. Fannie Flagg - Velkommen til verden, Vesla!
52. Christopher Gillberg - Barn, ungdom og voksne med asperger syndrom: normale, geniale, nerder?
53. Julia Franck - Linfruen.
54. Xue Xinran - Tapte døtre: fortellinger om savn og kjærlighet.
55. Olav Gunnar Ballo - Kaja: 1988-2008
56. Kitty Sewell - Iskald beregning.
57. Unni Drougge - Skurken i mitt drama heter kjærlighet.
58. Elizabeth Hay - Lange kvelder på lufta.
59. Marian Keyes - En stjerne i natten.

August
60. Belva Plain - Fanget av frykt.
61. Zadie Smith - Hvite tenner.
62. David Nicholls - En dag.
63. Mads Gilbert - Øyne i Gaza.
64. Susan Abulhawa - Morgen i Jenin.
65. Hanne Bramness - Lynettes reise.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:14   #577
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. The Lost Symbol - Dan Brown. Typisk Brown!
2. On the Road - Jack Kerouac - likte denne veldig godt!
3. Fritt fall - Roderick Gordon og Brian Williams - dårligste av de Tunneler-bøkene hittil!
4. Engelens spill - Carlos Ruiz Zafrón - Vakker!
5. Percy Jackson, The Lightning Thief - Rick Riordan - Helt ok!
6. Løp hare løp - Harald Rosenløw Eeg - retrobok med handling lagt til 80-tallet. Nok en oppvekstbok, men i og for seg godt skrevet! Sånn midt på treet!
7. Små sitroner gule - Kajsa Ingermarsson - lettlest, morsom og koselig!
8. Ulvenatt - Tom Egeland - spennende, velskrevet og min første bok av forfatteren, men ikke den siste.
9. Salvadoreña - Cecilia Samartin - den dårligste av henne som jeg har lest.
10. Den lille prinsen - Antoine de Saint-Exupéry - nydelig og vekker mange tanker!
11. The Postcard Killers - Liza Marklund og James Patterson - helt grei krim, verken mer eller mindre
12. The Book Thief - Markus Zusak - godt skrevet, veldig trist!
13. Innsirkling - Carl Frode Tiller - morsom innfallsvinkel, godt skrevet og jeg gleder meg til bok 2.

februar
14. Lucifers evangelium - Tom Egeland - spennende, god krimbok
15. Shantaram - Gregory David Roberts - bra bok om livet i India som kriminell, men av de "riktige" årsakene.
16. Panserhjertet - Jo Nesbø - liker Harry Hole, og denne var bra! Spennende, litt ekkel, mer om Harry Hole og jeg gleder meg til høsten og ny Harry Hole-bok.
17. La meg synge deg stille sanger - Linda Olsson - lavmælt, vakker, trist!
18. Aldri fucke opp - Jens Lapidus - rå, gode personskildringer, god spenningsbok
19. Blomsterhandlersken - Gro Dahle - snodig, rare betraktninger, men allikevel sjarmerende.
20. Winter's Bone - Daniel Woodrell - tøff jente med mye ansvar, godt skrevet og vondt.
21. Vindens sønn - Henning Mankell - bra skrevet, sår historie!

mars
22. Sara's Key - Tatiana de Rosnay - Rørende, hjerteskjærende, trist.
23. Potensgiverne - Karin Brunk Holmqvist - Morsom, lun, hjertevarm.
24. Innsirkling 2 - Carl Frode Tiller - Så mange skjebner. Bra bok, da.
25. Dager uten sko - Sverre Henmo - lun om naboer og angst. Likte denne!
26. Rapsgubbene - Karin Brunk Holmqvist - fortsatt morsom, men ikke like bra som Potensgiverne!
27. En rekke avbrutte forsøk - Selma Lønning Aarø - humrer fortsatt av denne

april
28. A Fine Balance - Rohinton Mistry - varm, elsker måten han skifter synsvinkel og binder historiene og personene sammen.
29. Venstre hånd over høyre skulder - Selma Lønning Aarø - liker måten hun lar de forskjellige personene kjenne på den samme følelsen, ensomhet og skyld. Likte denne veldig godt.
30. Fedrenes løgner - Tom Egeland . En litt anderledes bok fra Egeland, men jeg likte den. Hemmeligheter, flukt og fortielser!
31. Sirkelens ende - Tom Egeland. Tilbake til krim, men med en herlig hovedperson!
32. The Blasphemer - Nigel Farndale - Tja, ikke den beste boka, men helt grei!
33. Mornings in Jenin - Susan Abulhawa - gripende.En god bok
34. Nådens omkrets - Jørgen Brekke - god krim

mai
35. Her Fearful Symmetry - Audrey Niffenegger - Likte den forrige bedre, men likte denne også.
36. Tivolireise - Tove Myhre - Bra, gleder meg til neste!
37. Life of Pi - Yann Martel - For en god bok!
38. Ein vakker dag - Anna Gavalda - liker fortsatt hennes bøker og skrivemåte!
39. Brudereisen - Marieke van der Pol - helt ok
40. Charlie og sjokoladefabrikken - Roald Dahl - fantastisk som forrige gang jeg leste den.

juni
41. The Confession - John Grisham - glad i måten Grisham skriver på.
42. Åndebrettet - Tom Egeland - spennende

juli
43. Mannen uten ansikt - Henning Mankell - ikke den beste av han
44. The Corrections - Jonathan Frantzen - For en fantastisk fortelling!
45. Madonnagåten - Knut Nærum - lo høyt.
46. The Summer Without Men - Siri Hustvedt - tankevekkende historie
47. The Island - Victoria Hislop - lettlest og god.
48. City of Fallen Angels - Cassandra Clare skuffende i forhold til resten av serien.
49. The Help - Kathryn Stockett - veldig god, rørende historie.
50. Gjenferd - Jo Nesbø - typisk Nesbø og Harry Hole, koste meg
51. Little Bee - Chris Cleaver - godt skrevet!
52. Orkestergraven - Unni Lindell - grei krim

august
53. Juliet, naked - Nick Hornby - likte denne veldig godt.
54. Verdensmestrene - Henrik H.Langeland - god bok, men noen småfeil i forhold til tidsalder
55. Hypnotisøren - Lars Kepler - spennende og godt skrevet

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:32   #578
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.993
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Mala Naveen Desiland Om en norsk-indisk familie der hvert familiemedlem gjennomgår en krise. Ok leseopplevelse.

2. Jamie Ford Hotellet på hjørnet av bitter og søt Den fenget meg, men jeg syns likevel den ble litt lettvint til tider, og det var ikke noe sjakktrekk å lese den på norsk.

3. Carl Frode Tiller Innsirkling 2 Velskrevet og snedig komponert, men du verden så traurig, og så mange dysfunksjonelle folk å forholde seg til.

4. Kader Abdolah Het Huis van de Moskee Det tok sin tid, men jammen kom jeg gjennom den på originalspråket. Fascinerende om en familie i Iran før, under og i etterkant av den islamittiske revolusjonen.

5. Connie Willis Bellwether Stor humor og ram ironi. Jeg er kjempeglad for å ha blitt introdusert for dette forfatterskapet.

6. Lars Saabye Christensen Bernhard Hvals forsnakkelser Selvsagt godt skrevet, men ikke helt så fengende som jeg hadde håpet.

7. Robin Hobb Ship of Destiny Spennende slutt på god fantasytrilogi.

8. Sebastian Beaumont Thirteen Litt magisk, litt makaber, bittelitt Murakami.

9. Terry Pratchett The Truth Veldig bra om aviser og nyheter og "nyheter".

10. Neil Gaiman og Terry pratchett Good Omens Ubetalelig om armageddon.

11. Gabriel Scott Det gyldne evangelium Gjensyn med gammel klassiker - passende påskelesing.

12. Muriel Barbery The Elegance of the Hedgehog Fin feelgood.

13. Siri Hustvedt The Sorrows of an American Gleder meg til å lese mer av Hustvedt.

14. Graham Swift Tomorrow Den begynte veldig bra, og var fengslende lenge, men det ble litt much ado about nothing. Godt skrevet.

15. Mara Lee Salome Sterkt, vondt og ubehagelig om syke, psyke og skadde ungdommer.

16. Mari Strachan The Earth Hums in B Flat Sårt og fint om en ung jente i Wales i etterkrigstiden.

17. Håkan Nesser Maskarna på Carmine Street Fantastisk bra krim!

18. Paul Auster Invisible Jeg var litt lunken i starten, men den tok seg kraftig opp, og på ett tidspunkt gråt jeg.

19. Peter Robinson Bad Boy Nok en god krimroman om Alan Banks

20. David Nicholls One Day Bittersøt kjærligetshistorie. Artig konsept.

21. Alice Hoffman Practical magic Bra, passe magisk fortelling.

22. Maeve Binchy Heart and Soul Det går godt for greie folk. Binchy har tapt seg, og etter to skuffelser derfra er det mulig jeg har gitt henne opp.

23. Pascal Mercier Night Train to Lisbon Fin bok! Språk og mysterier og europeiske byer.

24. Haruki Murakami 1Q84 Fantastisk! Beste Murakami jeg har lest på lenge. Spennende, realistisk og surrealistisk og magisk og gripende.

25. Terry Pratchett Thief of Time Veldig morsom.

26. Kaori Ekuni Stjerne stjerne Liten, annerledes og underfundig kjærlighetshistorie. Jeg liker å lese bøker fra Japan.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:46   #579
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Det gleder meg stort å se at etter årets første 7 mnd er jeg meget godt på vei til å nå målet! Det gir meg mye mer enn jeg trodde å kunne koble av med god underholdning.

1. Jo Nesbø - Flaggermusmannen Helt ok krim, men jeg vet ikke om jeg hadde blitt fristet til å lese mer av ham om jeg hadde begynt med denne, for den var ikke bra.
2. Jo nesbø - Kakerlakkene Nå ble det spennende igjen.
3. Jo Nesbø - Marekors Siden jeg har hørt bok 4,3,1 og 2 (i den rekkefølgen) var det nå klart for bok nr 5. Knallbra! Veldig klar for å begynne på bok 6 i morgen!
4. Jo Nesbø - Frelseren Jeg tror jeg er bittelitt forelsket i Harry Hole jeg!
5. Jo Nesbø - Snømannen Guri så spennende!
6. Jo Nesbø - Panserhjerte Denne var RÅ! Litt lang, men ikke i nærheten av langtekkelig, snarer slik at jeg ble pint langsomt. Og nå er det bare å vente på neste bok som kommer 9 juni! Imens må jeg nøye meg med Hodejegerne. Ikke like bra enda, men den har potensiale!
7. Jo Nesbø - Hodejegerne Tja, den kan ikke måle seg mot Harry Hole-bøkene, men greit tidsfordriv. Blir jo spennende å se filmen da!
8. Roy Jacobsen - Marions slør Dette var litt nedtur etter Harry Hole ja. Ikke spenning i det hele tatt, bare opprulling av en sak. Også var ikke Gisken Armand noe særlig å høre på i så mange timer, ble litt kjedelig stemme.
9. Ingar Sletten Kolloen - Snåsamannen Så mange mennesker kan da ikke ta feil, eller? Jeg blir imponert over å høre beretningene jeg hvertfall. Godt skrevet (og lest) også.
10. Camilla Läckberg - Isprinsessen
11. Camilla Läckberg - Predikanten
12. Camilla Läckberg - Stenhuggeren
14. Camilla Läckberg - Ulykkesfuglen
Veldig grei krimserie, mens jeg venter på siste Harry Hole.
15. Camilla Läckberg - Tyskerungen
16. Camilla Läckberg - Snøstorm og mandelduft
Denne tok jeg faktisk litt for tidlig.
17. Camilla Läckberg - Havfruen Guri denne var spennende altså, jeg ble stemplet som asosial i helgen! Og fy for en slutt! Måtte bare starte på neste bok med en gang!
18. Camilla Läckberg - Fyrvokteren Er godt i gang med denne, men måtte bare avbryte for å få med meg årets høydepunkt:
19. Jo Nesbø - Gjenferd Dødsbra!
20. Victoria Hislop - Øya En helt nydelig bok! Anbefales på det sterkeste.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 09:38   #580
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Audrey Niffenegger: Den tidsreisendes kvinne. Jeg har sett filmen og elsket den. Syns boken var litt langdryg i starten, men den tok seg kraftig opp. Allikevel første gang jeg har likt en film bedre enn boken.
2. J.M. Coetzee: Vanære. En gripende bok fra Afrika om en professor som opplever å bli vanæret på flere områder.
3. Jamie Ford: Hotellet på hjørnet av bitter og søt. En søt roman om kjærlighet.
4. Geraldine Brooks: Undrenes år. En dyster og tragisk bok fra pesten på 1600-tallet. Samtidig var den fantastisk godt skrevet og rørte meg dypt.

Februar:
5. Geraldine Brooks: Bokens folk. En fantastisk historie om Haggadáen i Sarajevo. Hun skriver så nydelig.

Mars:
6. Carl Frode Tiller: Innsirkling. Nei, dette var kjedelig. Jeg ble mest opptatt av hvor mange ganger han brukte ordet "freistar" og setningsavslutningen "sa ho" og "sa eg". Jeg ble litt grepet av Arvid sin historie, men ellers var dette meningsløst pjatt. (Lydbok).
7. Leif GW Persson: Den som dreper dragen. Veldig standard krim, men jeg ble fnisete av språket og syns den hadde en humoristisk vri.
8. Cecilia Samartin: Senor Peregrino. Nydelig historie.

April:

Mai:
9. Siri Hustvedt: Sommeren uten menn. Jeg ble rørt. Fin bok. (Lydbok).
10. Elisabeth Botterli m.fl.: Berlinerparodiene. Til tross for at jeg er fra Nord-Norge og sikkert burde tåle dette syns jeg det var skikkelig pinlig og vondt å lese. Kunne ikke finne noe sjarmerende med boken.

Juni:
11. Leif G.W. Persson: Den døende detektiven. God krim med fin fremdrift.
12. Jo Nesbø: Gjenferd. Spennende krim. Han skriver veldig bra.
13. Cecilia Samartin: Salvadorena. Hun skriver rørende, men det mangler ikke klisjeer.

Juli:
14. Kate Morton: Den glemte hagen. En nydelig bok som jeg hadde problemer med å legge fra meg.
15. Kate Morton: En svunnen tid. Hun skriver godt, men den var ikke så gripende som Den glemte hagen.
16. Kate Morton: Tilbake til Riverton. God bok, men litt for enkel å avsløre.

August:
17. Karin Brunk Holmquist: Potensgiverne. Veldig fornøyelig.
18. Carlos Ruiz Zafon: Engelens spill. Utrolig spennende og velskrevet bok.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no