Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-13, 10:11   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Som er god og gjør håret mykt. Finnes det?

Jeg har en knallgod shampoo nå som gjør underverker for håret, men siden den er proppfull av silikon og sulfater gir den meg så fet hud på øvre del av ryggen. Ja, jeg vasker ryggen etter jeg har vaska håret og jeg lar ikke håret komme i kontakt med ryggen før jeg har kledd på meg, men det hjelper ikke.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 10:15   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Jeg liker produktene til Burt's Bees. Du får dem på Vita, faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 10:16   #3
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Jeg bruker shampoo og balsam fra Desert Essence, mulig den oppfyller kravene? Jeg er veldig fornøyd. Har forsøkt både Tea Tree og Coconut. Den første funker bra mot tørr hodebunn.

http://www.iherb.com/Desert-Essence-...z-237-ml/22453

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 10:17   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Burt's Bees skal testes ut, lett å få tak i når de har det på Vita. Takk for tips.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 10:21   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Vita har også Green People og Korres. Jeg har vært fornøyd med shampoo fra Green People og balsamen fra Korres som er til tørt hår.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 10:26   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Davines-serien synes jeg er super.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 10:29   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Ja, Davines økoserie er bra! Det er ikke alt av Davines som er fritt for silikon etc.

Authentic-serien er veldig god, jeg bruker shampooen og moisturebalmen og oljen. Alt kan brukes over hele kroppen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 10:33   #8
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.005
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Davines er litt hit-or-miss. Noen av produktene er stappfulle av silikoner og sulfater, mens andre er snillere. Natural Tech-serien er vel blant de mildeste, og der liker jeg Well Being shampoo og conditioner.

Ellers kan jeg nevne Less is More, som selges hos greenspirit.no. Dette er et østeriksk (!)øko-frisørmerke, og produktene er uten alt av skumle ingredienser. Der liker jeg veldig godt Linden Gloss-serien for farget hår.

John Masters Organics har også bra produkter uten silikoner og sulfater.

Hvis du vil ha billigere produkter, er Giovanni Smooth as Silk veldig bra, og koster utrolig lite på iHerb.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 10:58   #9
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Eg varierer mellom å bruke BodyShop sin rainforest-serie eller L'occitaine sin shampoo.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 11:10   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Ja, hvordan er l'occitaine sine hårprodukter? Jeg er jo veldig glad i dusjoljen og sitronverbena-håndsåpen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 11:13   #11
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, hvordan er l'occitaine sine hårprodukter? Jeg er jo veldig glad i dusjoljen og sitronverbena-håndsåpen.

Eg får eksem av parabener, og eg tåler dei. (Det er min, relativt enkle målestokk). Men eg liker l'occitaine sin shampoo og balsam veldig godt, eg liker håret mitt etter at det er vaska i dei produktene. Og dei er veldig drøye. Grunnen til at eg for tida bruker BodyShop sine (som er ein god nummer to) handler om at eg ikkje kjem meg til butikkar som sel l'occitaine for tida og at mannen passerer BodyShop på Oslo S. på veg til og frå jobb.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 12:00   #12
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg bruker shampoo og balsam fra Desert Essence, mulig den oppfyller kravene? Jeg er veldig fornøyd. Har forsøkt både Tea Tree og Coconut. Den første funker bra mot tørr hodebunn.

http://www.iherb.com/Desert-Essence-...z-237-ml/22453

Veldig gode sjampoer og balsamer! Har ikke prøvd tea tree, men kokos, bringebær og eple. Kan varmt anbefales!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 12:16   #13
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Nett den tråden eg trengte! Takk

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 13:00   #14
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Jeg tror at Pureology Precious oil-serien er fri for alt det. Jeg bruker den, og det er den desidert beste shampo og balsam jeg noen gang vært borti. Håret blir tykt og mykt og jeg får veldig lite "frizz". Kan anbefales på det varmeste!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 13:41   #15
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.610
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Jeg har kjøpt Burt's bees på Boots-apoteket også, men vet ikke om alle har det.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 14:21   #16
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Jeg prøvde meg på balsam-metoden i litt over et halvt år (brukte Neutral balsam - den er uten silikon, sulfater og parabener). Håret ble kjempefint - men etterhvert ble desverre hodebunnen flassete.
Er det noen av de nevnte produktene som fungerer mot flass også?
Jeg er tilbake på standard shampoo og balsam. Flass er borte men håret blir så tørt at jeg må kladde på hårolje - som igjen neppe hjelper i lengden..

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 14:23   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Jeg ser L'occitaine har en for sensitiv hodebunn. Det er i grunn frisørspråk for flass, har jeg skjønt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 18:27   #18
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.005
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ser L'occitaine har en for sensitiv hodebunn. Det er i grunn frisørspråk for flass, har jeg skjønt.

Det tror jeg egentlig ikke. Min hodebunn kan stramme og klø, men jeg har aldri sett tegn til å flasse, og flasshampoer er av et helt annet kaliber enn produkter for sensitiv hodebunn.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 20:20   #19
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Jeg prøvde meg på balsam-metoden i litt over et halvt år (brukte Neutral balsam - den er uten silikon, sulfater og parabener). Håret ble kjempefint - men etterhvert ble desverre hodebunnen flassete.
Er det noen av de nevnte produktene som fungerer mot flass også?
Jeg er tilbake på standard shampoo og balsam. Flass er borte men håret blir så tørt at jeg må kladde på hårolje - som igjen neppe hjelper i lengden..

Det kan hende den balsamen ikke er rett for deg

Jeg har også vasket håret etter balsammetoden i 1 år nå, og håret er veldig fint.
Sist helg glemte jeg igjen balsamene mine når vi var borte, også tenkte jeg at skitt au, bruke shampo igjen da. Men det slutter jeg med etter 2 vask nå, måte på til ekkelt hår jeg har fått gitt!

Kokosbolle: Trèsemme har en shampo og balsam uten silikon og sulfater, står utenpå flasken at de er silikonfri.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 20:24   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo og balsam fri for silikon, sulfater og parabener

L´Occitaine sine produkter er de eneste jeg har funnet som jeg tåler over tid for hodebunnen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no