Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Reidar Hjermann er tilbake (barneombudsaken)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-08, 17:34   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.979
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Reidar Hjermann er tilbake (barneombudsaken)

Har dere fått med dere at Reidar Hjermann er gjeninnsatt som barneombud for nye, fire år? Syns det er bra. Han har stått på og talt ulike regjeringer midt i mot og hele tiden med barna i tankene.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 17:35   #2
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reidar Hjermann er tilbake (barneombudsaken)

Jeg er ikke alltid enig med ham, men jeg applauderer. Engasjert mann med meningers mot, slike vil vi ha uansett. Jeg tror Storberget har hatt både politisk gangsyn og et ekte engasjement i denne prosessen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 17:40   #3
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reidar Hjermann er tilbake (barneombudsaken)

Kjempeflott synes jeg! Synes virkelig han taler barnas sak.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 17:49   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.979
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reidar Hjermann er tilbake (barneombudsaken)

Balanse: Jeg har ikke alltid vært enig med ham, men syns det er flott at han er så uredd på barnas side.

Var det egentlig noe annet, mulig utfall av saken, slik den ble rotet til i to omganger?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 17:58   #5
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reidar Hjermann er tilbake (barneombudsaken)

Det som lukter i denne saken er at han ikke ble valgt automatisk, slik praksis har vært før, og at SV stemte mot ham nå pga 'en langvarig personkonflikt med en høytstående byråkrat i barne- og likestillingsdepartementet'.

Her har noen forsøkt å presse ham ut, og få inn noen som er mer villig til å gå i takt. Jeg skulle gjerne visst hvem denne byråkraten er, og hva konflikten dreier seg om. For er det noe vi trenger, er det et uavhengig barneombud.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 18:00   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.207
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reidar Hjermann er tilbake (barneombudsaken)

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Her har noen forsøkt å presse ham ut, og få inn noen som er mer villig til å gå i takt. Jeg skulle gjerne visst hvem denne byråkraten er, og hva konflikten dreier seg om.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2494615.ece

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 18:08   #7
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reidar Hjermann er tilbake (barneombudsaken)

Akkurat, ja. Det virker som om det er slik i de fleste departementene - UD er kjent, FD har noen (men de kjemper mot krigsutdannede folk, så der er det litt vanskeligere), samferdselssektoren har hatt sitt, og i det hele tatt.

På tide å riste disse maktbyråkratene ut i dagslyset!

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 19:20   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reidar Hjermann er tilbake (barneombudsaken)

Jeg er jammen ikke alltid enig med den godeste Hjermann, men det er helt greit. Han tør å si ifra, og det er en god egenskap i et barneombud.

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg tror Storberget har hatt både politisk gangsyn og et ekte engasjement i denne prosessen.

Det tror jeg også. Jeg får mer og mer sansen for Storberget i grunnen, han har turd å ta tak og vise engasjement i flere saker der andre ville ha skygget banen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 21:13   #9
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reidar Hjermann er tilbake (barneombudsaken)

Jeg har også blitt positivt overrasket over justisministeren vår. Storberget er åpenbart en mann som brenner for sine saker, og ikke akkurat redd for å være ærlig:

Sitat:

Advokater og domstoler i Norge er veldig etterrettelige. Det er sannheten som skal frem, jurister er svært sannhetssøkende. Derfor kommer retten nesten alltid frem til et resultat som er nær det som er rett. Standen er god på faktum, og det savner jeg her. I politikken praktiseres det mange måter å fordreie og vri på faktum.

Jeg har fått med meg et handlekraftig engasjement mot vold som hans fanesak, det synes jeg er glitrende.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 21:24   #10
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Reidar Hjermann er tilbake (barneombudsaken)


Det måtte to-tre søknadsrunder og en statsrådsavgang før de fant ut at han var god nok til å fortsette likevel....

Men er enig med resten; Hjerman har gjort et godt inntrykk som barneombud. De par blemmene har han nok lært av, og jeg synes det er bra at han er synlig i media og har sterke meninger.

Men lurer på hva han synes om den nye ekteskapsloven. Kanskje han har tatt en Meltveit-Kleppa og snudd kappen etter den politiske vinden

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 22:40   #11
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.979
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reidar Hjermann er tilbake (barneombudsaken)

Meltveit-Kleppa snudde ikke kappen etter den politiskie vinden, men etter sin sønn. Det kan ha vært noe med at kjennskap fjerner frykt. Men dette er helt utenfor tema. Og slikt pleier aldri å skje på FP .

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no