Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Jul i svingen på NRK

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 14:12   #61
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Vi har ikke sett den ennå. Sparer til kvelds-barne-TV. Det irriterer meg faktisk litt at de sender samme dags episode om morgenen, i stedet for å sende reprise om morgenen etter. I alle fall når episoden ikke kommer til et fast tidspunkt om morgenen.

Den gjør vel det? Vi syns det er velidg fint å kunne se den om morgenen før vi gå i barnehagen, fordi vi skjelden ser TV på kvelden. Og jeg syns vi fortjener riktig kalender også. Ellers ville jo ikke vi hatt noen 1. desember, eller måtte se julaftenkalenderen dagen etter. Det blir jo helt feil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:16   #62
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Den gjør vel det? Vi syns det er velidg fint å kunne se den om morgenen før vi gå i barnehagen, fordi vi skjelden ser TV på kvelden. Og jeg syns vi fortjener riktig kalender også. Ellers ville jo ikke vi hatt noen 1. desember, eller måtte se julaftenkalenderen dagen etter. Det blir jo helt feil.

I dag startet den ti over sju, mens den ellers pleier å starte halv åtte. I tillegg sender de jo Barnas superjul som morgenjulekalender. Men vi kan jo bare slå av TV-en når Jul i svingen kommer, hadde vi bare visst akkurat når det begynner.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:20   #63
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Kidsa synes den er dørgende kjedelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 16:22   #64
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Gutta her liker den og har sett alle dagene hittil. Jeg så hele i går. Fin.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 18:40   #65
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Jeg ser, men i bakgrunnen, og jeg er møkk lei syting og klaging og krangling og kjefting. Nå kjøper jeg snart jul i blåfjell eller noe slikt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 20:16   #66
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

(...) jeg er møkk lei syting og klaging og krangling og kjefting. Nå kjøper jeg snart jul i blåfjell eller noe slikt.

Samme her. Nå slipper jeg heldigvis å se på, siden det ikke er noen barn i huset. Jeg pleier å få med meg NRKs adventskalender til tross for manglende barn, og synes det er en hyggelig måte å bygge opp stemningen til jul på. Jul i Svingen blir jeg bare sur av, og får ingen julestemning i det hele tatt. Jeg er vel neppe i målgruppen.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 20:23   #67
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Hele familien liker serien.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 20:23   #68
Tuttan
Superaktiv
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Innlegg: 374
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Koseligaste serien!!! Den er heilt topp og heilt utan Disney effekter.

__________________
Mamma til storebror-juni-02, primadonna-feb 06,lisje dropset -okt 07

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 20:30   #69
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Her sitter alle fornøyd og ser på.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 08:49   #70
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Da har jeg sett en episode, og jeg husker så vidt noe fra forrige gang det gikk også.
Jeg syns serien er en fin serie, men syns ikke det var veldig advent-aktig. Jeg vil ha mer symbolikk, tydelig nedtelling og høytidlighet.

Poden lurte på masse underveis og jeg ser at serien gir ungene mye å tenke på og mye å lure på. Og den åpner for en del gode samtaler.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 08:51   #71
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

... serien gir ungene mye å tenke på og mye å lure på. Og den åpner for en del gode samtaler.

Enig. Etter gårsdagens krangleepisode hadde vi en lengre prat med snuppa om å tolerere hverandres regler og å høre når man får beskjeder. Det er godt å slippe å ta utgangspunkt i egne krangler innimellom.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 09:10   #72
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Barna synes det er for mye mobbing og krangling. De er 3,5 og 5,5. Eldste ser alltid på likevel. Jeg synes serien mangler jule-stemning.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 09:15   #73
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Hos oss får vi veldig julesteming av Jul i Svingen. Til og med sekstenåringen kommer for å se, og sjuåringen har innført sin egen tradisjon med å ha på seg nisselue mens vi ser på. Tente lys og gjerne litt godt å spise, ihvertfall i helgen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 09:34   #74
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Både 5-åringen og 2-åringen ser på, men vi passer på at en av oss voksne (helst begge) ser på sammen med dem, sånn at vi forklarer litt underveis.
Det er viktig for både engasjement og forståelse, særlig for 2 åringen.
I dag skjønte ikke 2-åringen dette med forelskelse og "flau", stakkar.
Men når storebror ser på, skal jo hun også...

Jeg syns serien er helt grei. Mye bra, men også litt mye konflikter og det kan jo diskuteres om er positivt eller destruktivt (er litt enig med Maximilla). Kunne gjerne vært mer ro i serien.

Barnas superjul (2 år siden?) var forferdelig bråkete synes jeg.
Og jeg syns også det er litt sørgelig at serier som "Jul i Skomakergata" blir "for traust og kjedelig" for dagens barn. Har lyst å kjøpe serien, for gutten min fikk se Santa Lucia-episoden i barnehagen, og han forteller om den i ettertid.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 09:45   #75
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Jeg er ikke overbegeistret. Så på i går, og det var kjefting og smelling over en lav sko, og ungene var utrolig opsternasig. Ble nesten irritert på oppførselen deres.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 09:48   #76
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Jeg er ikke overbegeistret. Så på i går, og det var kjefting og smelling over en lav sko, og ungene var utrolig opsternasig. Ble nesten irritert på oppførselen deres.

Psst! Jeg tror det er meningen at barna skal få muligheten til å reflektere litt over regler, og roller. F.esk. er det riktig av Agnete å kommandere Marvin til å fikse peisen? Og er det riktig av Marvin å oppføre seg som en femåring? Og hva er egentlig vitsen med alle husreglene?

Jeg husker da det gikk for noen år siden, og Kløver var ganske liten. Den gangen forsto hun ikke noe særlig av dette, og det var litt vanskelig å forklare. Men i år har hun utbytte av det, i alle fall.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 09:53   #77
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Jeg er enig, Kanina. Det er så megakjedelig med barne-TV som alltid viser snille, greie figurer som hjelper hverandre, og gjerne en dumming som de andre alltid må få til å vise at han må gjøre ting riktig. Jeg syns det er flott med serier som viser at vi alle har ulike sider, både gode og dårlige, og at det går an å krangle og være glade i hverandre for det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 09:56   #78
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Mulig det, men jeg likte den ikke.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 09:57   #79
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Jeg likte forresten også veldig godt episoden med mobbingen. Som viser både hvordan mobbing kan oppstå, og hvordan den kan avsluttes (selv om det var nokså uskyldig erting det var snakk om her, og ikke langvarig trakassering).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:06   #80
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Jeg synes serien tar opp mange gode problemstillinger som også våre barn møter i hverdagen. Feks. når Børre har tisset i buksa og de 3 jentene står og roper "Børre har tissa i buksa, Børre har tissa i buksa". Når Åsa og Akaia ser at Børre blir lei seg, slutter de, mens Viktoria vil fortsette å erte. At de to andre jentene ikke gir etter for Viktoria, men heller får henne til å slutte, synes jeg er et flott eksempel som viser noe om hva erting gjør med andre og at det er greit å ikke gi etter for press.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no