Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

De beste julefilmene og juleseriene

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-22, 19:24   #21
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.814
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Bra tråd! Legg gjerne inn slikt som kan ses med barn 8-9 år også. Jeg har ikke sett så mye.

Alene Hjemme 1 og 2 er jo et must, synes jeg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 19:27   #22
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.860
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Vi ser alltid Alene Hjemme 1 og 2, The Holiday og Love Actually. Fast hvert år.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 20:17   #23
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.706
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi ser alltid Alene Hjemme 1 og 2, The Holiday og Love Actually. Fast hvert år.

Eller athe Holiday ser jeg ofte alene.

Og ikkeglem Christmas Vacation ( Hjelp, det er juleferie).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 21:30   #24
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.770
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og så er forresten Happiest Season, med Kristen Stewart, en riktig fin jule-rom-kom.

Den er min neste jule rom-com tror jeg. Jeg synes ikke det er bortkastet tid, selv om man ikke akkurat lærer noe. Å roe ned og tenke lite er verdifullt for meg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 21:39   #25
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.860
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Eller athe Holiday ser jeg ofte alene.

Og ikkeglem Christmas Vacation ( Hjelp, det er juleferie).


Ja, den er også fast og den liker barna også. I fjor begynte lillesøster å se The Holiday og Love Actually med meg. Koselig med noen som setter pris på dem og ikke sovner halvveis gjennom.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 22:44   #26
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.774
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Alene Hjemme 1+2 og Grinchen.

Av julekalendre alle Nissene- seriene, Jul i Blodfjell, Jul i Svingen og alle danske julekalendre (de er generelt hakket råere enn de snille NRK-kalendrene, og det liker vi. )

Trading Places med Eddie Murphy og Dan Aykroyd

National lampoons christmas vacation med Chevy Chase (Hjelp det er juleferie)

Scrooge-filmer

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 07:23   #27
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Jeg bruker å se Family Stone i tillegg til flere av de som er nevnt her.

Ser også en fransk-canadisk film som heter Crazy, men den er nok litt sær, og sikkert vanskelig å få tak i. Ikke ekstremt julete, men jeg får likevel julestemning av den.

Ellers ser jeg alle Harry Potter-filmene hver jul. De gikk på TV i jula i mange år, og jeg brukte å ramle innom. Vips, var de blitt en julegreie.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 12:32   #28
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Frost

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-22, 13:24   #29
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

I helga såg vi norske Gledelig Jul på Tv2, må innrømme at eg kosa meg

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-22, 13:46   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.770
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Happiest season på Netflix med Kristen Stewart var ok + innen sin sjanger.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-22, 19:23   #31
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Klassikere her hos oss: Die hard og alene hjemme, Med Grimm og Gru (lille julaften), og helst The long kiss goodnight når vi kan finne den. Ellers er også romjulen en tid for å gjense LotR og alle Star Wars filmene.
Ellers slår vi ikke av om vi svinser innom Grinchen, men det er ikke en må-se.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-22, 20:18   #32
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Hvis du skal se crappy julefilmer, må det gjøres med en bingo. Jeg har sett Knight before Christmas, Falling for Christmas, HoliDate, The Holiday Calendar, Let it Snow, Castle for Christmas, Holiday in The Wild, Love Hard, Noelle, The Noel Diary, Christmas Around The Corner og alle gjør at du kan krysse av en haug på bingobrettet. Av de klassiske gode liker jeg The Family Man, The Holiday, Love Actually, The Polar Express, Miracle on 34th Street, Die Hard, HP og Reisen til julestjernen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-22, 21:48   #33
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Sorry, kan ikke la være...



LotR extended edition er juletradisjon her, og det er jo lett det beste jeg har sett




Allikevel føler jeg at jeg ikke har svart på oppgaven

LotR ER jul. Ferdig snakka. Kan kombineres med Rings of power.

I'm not too old for this shit.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-22, 21:54   #34
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

LotR har også elf on a shelf.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-22, 18:05   #35
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.770
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Good one, amylin!

Pga Tussas post så jeg Gledelig jul i går kveld. Har sett bedre filmer. Men jeg ble da underholdt noen timer.

I forgårs så jeg en Tik Tok (som jeg mistenker er deep fake eller gammel) med Bruce Willis der han ranter om at Die hard ikke er en Christmasmovie, men en BRUCE WILLIS MOVIE!!!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-22, 18:38   #36
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

LotR ER jul. Ferdig snakka. Kan kombineres med Rings of power.

I'm not too old for this shit.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

LotR har også elf on a shelf.



Og med utgangspunkt i amylin sin bingo-oversikt:

An old flame reappears: Gandalf: "You Cannot Pass! I am a servant of the Secret Fire, wielder of the Flame of Anor. The dark fire will not avail you, Flame of Udun! Go back to the shadow." Bli'kke eldre enn det altså

Making a family recipe: Gollum : What's taters, precious? What's taters, eh? Sam : *Po-tay-toes!* Boil 'em, mash 'em, stick 'em in a stew... Lovely big golden chips with a nice piece of fried fish.

Eller f.eks.: Frodo: What are you doing?! Merry: Tomatoes, sausages, nice crispy bacon.

A small town business is in trouble: Vertshuset The Prancing Pony i Bree får virkelig gjennomgå etter ringskrømtenes lite hyggelige besøk.

It's snowing: Caradhras. Nuff said.

A former child star is starring: Sean Astin

Main character lost a parent: Frodo.

Santa: Vel... ikke julenissen, men skjegget til Gandalf er epic!

Carol singing: Tja, kan vi godkjenne drikkeviser?! Nei?!

Flashback to childhood: Smeagol og Deagol.

Twinkle lights: "The beacons are lit!"

Cozy sweaters: Spørs om mithrilbrynjen til Frodo regnes som cozy, men holder en knapp på kappene de fikk i Lothlorien.

Main character can't stay in town for long: True. Han har jo en verden å redde må vite!

Main character stressing about work: Altså, han blir jo så utslitt at han knapt nok kan gå og tror han skal dø. Covered.

Unexpectedly running into the love interest: Filmatisk grep; Aragorn og Arwen når Aragorn leter etter athalas for å redde Frodo. Skulle vært Glorfindel, men romantikeren Izzi digger det.

Airport scene: Vi har båten i The Grey Havens. Det er tusen ganger verre enn noen flyplasscener EVER

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-22, 20:56   #37
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.770
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Jeg så nettopp traileren til Netflixserien "Jeg hater julen". Det MÅ da være en remake på italiensk av den norske "Hjem til jul"?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 13:39   #38
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg så nettopp traileren til Netflixserien "Jeg hater julen". Det MÅ da være en remake på italiensk av den norske "Hjem til jul"?

Definitivt, jeg har sett hele og det er veldig likt, bare tilpasset Italia. Men underholdende, da!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 14:05   #39
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg så nettopp traileren til Netflixserien "Jeg hater julen". Det MÅ da være en remake på italiensk av den norske "Hjem til jul"?

Eller er den norske en remake av den italienske?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 14:15   #40
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.706
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste julefilmene og juleseriene

Jeg liker filmen The Holiday Calendar på Netflix. Passe søt og enkel, og litt annerledes enn andre julefilmer.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no