Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva skal jeg strikke nå (på fly)?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-11, 13:54   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hva skal jeg strikke nå (på fly)?

Jeg har igjen et erme på en kjole, og ellers noen større strikkeprosjekter, men reiser til USA på onsdag og kunne tenke meg å finne noe gøy å strikke som ikke tar all verdens med plass osv.

Sokker føler jeg i utg.pkt utgår av den grunn, det fremstår for meg som noe av det kjedeligere jeg strikker, men kanskje kan jeg overbevises bare jeg finner en spennende oppskrift. Bare IKKE engelsk, jeg er helt noldus på det. Det er sikkert lett som en plett, men nei ... Med mindre noen vil oversette en spennende oppskrift de har da!??

Andre ideer? Eller kan jeg f.eks ta med meg alle rutene mine og satse på å montere et lappeteppet jeg har heklet?

Jeg får jo helt sikkert ikke strikket/heklet som jeg håper, det er jo barn som skal underholdes og you name it, men jeg nekter å sitte 12 timer på samme flight uten å ha noe å sette fingrene i.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 14:52   #2
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke nå (på fly)?

Ikke ta med noe å montere i alle fall. Det tar jo veldig mye plass i bagasjen!
Hva med en sommerkjole til snuppa?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 15:37   #3
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.247
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke nå (på fly)?

Hva med en av oppskriftene til Tora Frøseth?

Kjole til lillesøster er gratis, mens kjole til storesøster er kjøpemønster. Originalgarnet er et av de beste norske garnene jeg vet om, fra Hillesvåg på www.ull.no

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 19:48   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke nå (på fly)?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Ikke ta med noe å montere i alle fall. Det tar jo veldig mye plass i bagasjen!
Hva med en sommerkjole til snuppa?


Akkurat disse lappene er lette og nette altså, tar ikke store plassen faktisk. Så kanskje jeg bare skal gjøre det, jobben må jo gjøres ...

Takk for tips, sommerkjole kan absolutt være noe - eller kjole som foreslått under her.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 08:26   #5
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.027
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke nå (på fly)?

Får du lov til å ha med strikkepinner på fly, da? Jeg har ikke hatt med strikketøy på fly siden 2001 fordi jeg trodde det var forbudt.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 08:30   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.208
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke nå (på fly)?

Strikkepinner går greit. Nål og saks derimot... jeg ville ikke satset på et monteringsprosjekt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 08:38   #7
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke nå (på fly)?

En kollega av meg ble fratatt strikkepinner i bambus på forrige tur til utlandet, så jeg ville kanskje ikke gamblet på det til USA.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 10:03   #8
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke nå (på fly)?

Jeg synes sjal på rundpinne er en veldig grei ting å strikke på fly. Rundpinner i tre tror jeg kun de aller vanskeligste kontrollører vil finne på å ta fra deg.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no