Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-08, 19:30   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Vi har en treåring, og vurderer å ta oss en tur sørover neste uke. Vi klarer dog ikke helt fri oss fra følelsen av at det er rimelig miserabelt. Sabeltann er jo en sur og begredelig type, og jeg er overbevist om at det er så mye folk i parken at vi ikke får anledning til å kose oss med å titte på dyrene. Tar jeg fullstendig feil her? Jeg hører jo den ene etter den andre lovpriser turen, og barna forguder jo denne Sabeltanngjøken. Min sønn er rimelig lunken til fenomenet, men han er ekstremt opptatt av dyr som tigre, løver og elefanter, så det trekker en del. Bør vi ta en tur, eller er det bedre å bruke de pengene på andre ting? Det har egentlig vært uaktuelt å dra ned, helt til jeg så værvarselet for dagene fremover.

Et tilleggsspørsmål er showet til Kaptein Sabeltann, som begynner kl 23. Er det et poeng å forstyrre familiens nattesøvn for å få det med oss? Eller kan vi hoppe over det?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:36   #2
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.615
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Har du ikke bestilt billetter enda til showet så tror jeg neppe at du trenger å bekymre deg for om dere skal gå dit. Det er nok utsolgt. Vi bestilte i januar. Vi har vært i dyreparken en gang før. Da bestilte vi billetter i april og fikk noe dårlige plasser langt bak.

Jeg tror nok jeg ville tatt en tur innom dyreparken. Vi var der i fellesferien og det var mye folk men helt greit. Vi skal dit i år igjen. Ungene gleder seg.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:41   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Jeg elsker parken og besøker den hvert år sammen med min kjære, mine foreldre og min bror - etter hvert også med barn.

Jeg avskyr Kabelsatan. Håper barnet ikke lar seg forføre. Jeg har vært på showet (vi var 5 voksne som ledsaget 1 barn - dette var pre-barn for mitt vedkommende). Kl. 23 var definitivt for sent for meg. Jeg holdt på å sovne. (Barnet vi ledsaget var lys våken frem til kl. 04 samme natt. )

Samtidig som jeg elsker parken så synes jeg fellesferien er slitsom. Vi pleier å prøve og sikte oss inn på august. Slitsom gjelder de store attraksjonene og matinger. Når det regner er det veldig mye action hos tigrene - det er et godt tips ettersom det ikke virker som andre parkbesøkende er vanntette.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:44   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.959
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Jeg synes parken er flott, og når vi har vært der, har det ikke vært fullt. Vi har pleid å dra i august. Vi har fått nok nå, og skal ikke dit i år, men vi har vært de fire år på rad. Sabeltann har vi aldri sett. Ikke noe for meg, og mine unger har heller ingen sjørøver-preferanser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:46   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.876
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Parken er flott og så absolutt verdt et besøk. Sabeltann-verden skummer man raskt gjennom før man kommer til himmelen, bedre kjent som Nordisk Villmark. Mannen og jeg var i ekstase når eldste ble født, for da kunne vi endelig reise til dyreparken. Etter det har vi vært der hvert år i ni år. Sabeltann-showet på kveldstid har vi aldri vurdert, da er vi trøtte alle mann.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:48   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

August er bedre, altså ... Hm. Da har vi ikke ferie lenger, så det utgår vel. Men bekymringsfullt det der med fellesferie og køer. Billetter til nattshowet er for øvrig fortsatt å oppdrive, jeg sjekket like før jeg skrev innlegget.

Jeg er i aller høyeste grad lunken, og lener meg til at det altså er flere som synes Sabeltannshowet er unødvendig. Det er også dåneverdig at en slik tur skal koste 10.000 kr for tre dager. Men så var det det der med enebarn som naturligvis skal skjemmes bort etter alle kunstens regler. Vi tok en tur på zoologisk museum i dag, og det gjorde liksom ikke helt susen for hans vedkommende.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:49   #7
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Parken er absolutt verdt et besøk. Vi har vel vært der nesten hver sommer de siste 6-7 årene og det er like kjekt hver gang. Vi har ikke brydd oss om hele Sabeltannshowet. De har alltid hatt en liten smakebit på dagtid i Sabeltanns verden og det har i grunnen vært nok for våre unger. Vi skal innom Dyreparken i går også, og jeg gleder meg.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:51   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Parken er kjempeflott og jeg har vært der gennom årene med alle mine håpefulle (nå 21,19,14 og 5 år)
De har vært der fra de lå i bagvogn småsøskene.

De tre yngste har alle vært gjennom Kaptein Sabelta "perioden" og selvom jeg ikke har noe særlig til overs for fyren syntes jeg det alikevel er moro når de små syntes det er så spennende som de gjør.

Delen med dyr er fantastisk flott.
Dere bør ha med vogn, vi brukte det til minsten i fjor da han var fire år.De blir slitne og det er stort område å traske på.

Det er forøvrig Skomakergata der også.


Tror ikke jeg ville tatt med treåring på forestillingen dersom han ikke er spesielt interessert i Sabeltann.Det er sent , jeg syntes det var ille å gå så sent på forestilling med små barn.
Minsten så forestillingen for to år siden da han var tre år og skikkelig Sabeltann frelst.Alikevel ar det sikkelig skummelt.

Vi har vært der i slutten av juli hver gang og det har gått helt greit det.


God tur

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:51   #9
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.407
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Stemmer i med de andre: Ta dere en dag utenom høysesong og dropp Kabelsatan. Det er flott der! Vi koste oss veldig 18. mai i fjor, masse regn og lite folk. Mye liv hos tigrene, det var skikkelig flott å se på dem. Eldste vår var nesten 4 år da og koste seg med både dyr og lekeapparater, det var mange fine lekeområder der.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:59   #10
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.528
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Kaptein Sabeltann hadde jeg ventet med noen år.Med en 3-åring er det sikkert ok å besøke parken i fellesferien,men jeg gidder ikke med en 4 og 11 åring. Det er kø,kø og atter kø på attraksjonene (bilkjøring,tømmerenna etc).
Dette kan man ungå med en tre-åring som sikker er fornøyd med å titte på dyrene. Køene inn for å parkere er vel ikke til å unngå i fellesferien, og den kan være en prøvelse i seg selv.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 20:00   #11
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.660
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Hvis dyrene er hovedpoenget med turen, ville jeg heller tatt en tur til Amadeusparken, like ved Hamar.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 20:01   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Hvis dyrene er hovedpoenget med turen, ville jeg heller tatt en tur til Amadeusparken, like ved Hamar.

Er det løver og tigere der?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:09   #13
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.435
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Er det løver og tigere der?

Nope, men veldig søte geiter.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:11   #14
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Nope, men veldig søte geiter.

Skal jeg kjøre ørtogfjørti mil for å se på geiter?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:14   #15
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.435
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Jeg har ikke vært i dyreparken, ennå, men de jeg har snakket med som har vært der syns det er helt topp og helt i løypa for unger fra 3 år og oppover. Vi reiser ned neste mandag og kjører full pakke med kabelsatan, noas ark hotellet og dyreparken i 3 dager. Og Junior synger Sabeltannsanger til den store gullmedaljen mens han teller ned dagene til vi drar.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:15   #16
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.435
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Skal jeg kjøre ørtogfjørti mil for å se på geiter?

Dette er jo bare "rett" nord for Gardermoen, jo. Veldig hyggelig, men kan nok ikka sammenlignes med Dyreparken i Kristiansand. Jeg tror de har en krokodille der også... I amadeusparken, altså.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:17   #17
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Hvis han er mer glad i dyr enn i Sabeltann er det et meget godt utgangspunkt for et besøk i Dyreparken. Sabeltanns verden er bare et hjørne av parken (et pengesluk av et hjørne, det skan være sagt, men man ikke kjøpe Sabeltann-outfit til 500,-...), det er selve dyreparken som virkelig er verdt et besøk.

Ja det er kø, for å parkere og for å komme inn nå i juli. Men så snart du er inne, er det masse plass, luft og bevegelsesmuligheter - selv på de "verste" publikumsdagene. Men jeg anbefaler å kjøpe med seg et måltid mat, så man slipper å stå i kø for både lunsj og middag. Som jeg skrev i en annen tråd - Dyreparken er et heldagsprosjekt.

På varme dager er det mange som har med badetøy for en tur på Sommerøya med bølgebasseng og vanlig basseng.

:reklamerer!:

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:20   #18
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Jeg elsker dyreparken. Jeg og sambo har vært der hver sommer i åresvis, og bare de tre siste med barn (det kjentes veldig greit å endelig ha et alibi for å gå og ikke være de eneste barnløse i køen ). Eldstemannen vår var først ordentlig interessert i år som snart fireåring - tror det har blitt for mange inntrykk tidligere - mens vår ettåring var helt over seg av begeistring alt nå. Vi dropper Sabeltann og prioriterer dyra. I høysesongen kommer vi en halvtime før åpningstid så vi kommer foran i køen og får sett en del før det strømmer på med folk. Den nye delen med løver og slikt er flott, der er det også et morsomt lite tog å ta, og tigrene og apekattene er også alltid en suksess. Og tropariet med slanger, krokodiller og alle fuglene. Det fine med dyreparken er også at alle aktiviteter er gratis når man først har kommet inn. Men det kan være greit å ha med nistemat - utvalget av mat rundt om er ikke det beste. Men en vaffelrast på kutoppen er et must.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:24   #19
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Nå svarer jeg uten å ha lest de andres svar, men vi er nettopp kommet inn døra etter førstegangstur til Dyreparken i dag. Jeg hadde også grudd meg litt, søndag i høysesongen så jeg for meg at dette ble kun køståing. Min 3,5 åring er lunken, eller nærmest mistenksom, til Sabeltann, og ikke så inne i Kardemommeby, men vi har hatt en fantastisk dag.

Vi gikk relativt lite i kø, og gjorde alt mulig: Vi spiste blåbær i skogen, kikket på sjøløver, elg, jerv, oter, struts, sjiraff (etc etc), så en liten mini-forestilling med Politimester Bastian, Tante Sofie og co, spedde på med is, kanotur, tømmerrenna (fælt for en pysete mor), karusell, avstandsså litt på Sabeltann, reiste med skuta hans. Alt var like spennende for Lærlingen, og det meste var gøy også for den medbrakte tenåringen og meg. Det var også en stilig lekeplass med klatremuligheter rett til venstre for hovedinngangene.

Den nordiske villmarken var en knalltøff og annerledes tur, vi gikk på slutten av dagen og så nesten ikke andre folk, neste gang skal vi ha med niste og spise på en av spiseplassene langs skogssruta. Lærlingen klarte å miste en sko ned til elgen arald, og deretter nesten å hoppe uti til ulvene mens jeg knyttet skoen, men ellers var man ganske godt sikret samtidig som det var god oversikt.

Vi skal definitivt tilbake igjen, gjerne med to dager i strekk.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:28   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.876
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Nope, men veldig søte geiter.



Vi var i Namsskogan familiepark i forrige uke og ble veldig positivt overrasket. Vi så ulv, gaupe, oter, elg og bjørn!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no