Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

El-sykkel

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-14, 11:54   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 21-02-18 kl 13:18.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 12:03   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: El-sykkel

Jeg har kjøpt meg en Cannondale.

http://www.sykkelsenteret.no/sykler/...kinneto-rigid/
Jeg tror denne lenken leder til den jeg har.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 12:26   #3
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.059
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: El-sykkel

Her har du en nylig test: http://www.osloby.no/Elsykkel-testen...l#.U47zm144VGE

Jeg lå bak en kar på elsykkel for et par dager siden. Enten så var batteriet begynt å bli dårlig eller så var den ikke blant de raskeste på markedet, for det gikk ikke så veldig fort. I tillegg bråkte sykkelen noe helt fryktelig når han tråkket.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 12:29   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: El-sykkel

Det går ikke så veldig fort, man får bare hjelp eller assistanse opp til 25 km/t, deretter må man gjøre alt arbeidet selv. Det kan føles som at sykkelen bremser.
Så i slake oppoverbakker og på slettene går det mye fortere med racersykkel enn med el-sykkel.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 12:32   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.059
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: El-sykkel

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det går ikke så veldig fort, man får bare hjelp eller assistanse opp til 25 km/t, deretter må man gjøre alt arbeidet selv. Det kan føles som at sykkelen bremser.
Så i slake oppoverbakker og på slettene går det mye fortere med racersykkel enn med el-sykkel.

Ja, det vet jeg. Men her var det slakt oppover samt at jeg hadde terrengsykkelen.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 12:40   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: El-sykkel

Eller el-syklisten hadde det på eco istedenfor turbo?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 13:00   #7
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.059
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: El-sykkel

Mye mulig. Men det forklarer ikke det infernalske bråket

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 19:08   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: El-sykkel

Clas Ohlson sin har fått skryt.
Kunne tenkt meg el-sykkel selv, men synes det blir dyrt hvis jeg skal ha en som er bra.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 19:36   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: El-sykkel

Jeg skal også kjøpe!

Men uansett, jeg hadde lest meg fram til at det var Wisper jeg skulle ha, men den synes jeg er stygg både i dame- og herreutgaven Men den skulle visstnok, i følge disse testene, dekke mitt behov




Også fant jeg meg en gruppe på facebook og fikk meg foreslått denne, som egentlig er litt for dyr for meg (det er egentlig den over også) og den ser jo fin ut!! Kanskje litt større sete, og sjekke om det styret gjør susen, men... Pluss at den (også) har gjort det veldig bra i tester.


Så den skal jeg prøve, hvertfall, både den og Wisper-sykkelen.
Jeg ser det har blitt foreslått noen flere sykler på facebook til innlegget mitt, så må sette meg inn i dem og...

Men følger med i tråden her med spenning!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 19:40   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: El-sykkel

Jeg synes denne er fin. Bare litt stiv pris.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 20:17   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: El-sykkel

Hvor mye "drahjelp" får man? Jeg har lurt på om EL-sykkel kunne vært noe for meg, men den må hjelpe til ganske mye om det skal være vits. I tillegg lurer jeg på om det vil være mulig å finne en liten nok EL-sykkel. Jeg passer jo bedre de største juniorsyklene enn de fleste voksensykler...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 20:44   #12
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.928
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: El-sykkel

Jeg anbefaler Scushi elsykkel. De har butikk i Sandvika. Jeg har syklet nærmere 200 mil på min og er superfornøyd! Jeg har denne

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:50   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: El-sykkel

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvor mye "drahjelp" får man? Jeg har lurt på om EL-sykkel kunne vært noe for meg, men den må hjelpe til ganske mye om det skal være vits. I tillegg lurer jeg på om det vil være mulig å finne en liten nok EL-sykkel. Jeg passer jo bedre de største juniorsyklene enn de fleste voksensykler...

Den jeg ser på på bildet over her, BH Emotion Neo Cross, finnes også i en "liten dameutgave som passer damer i "petite" størrelse" som jeg leste på en eller annen engelsk anmeldelse et sted. Den heter BH Emotion Neo Jet



Utover det aner jeg ingenting om noenting men håper dette blir en Fin Ting

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 19:17   #14
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.928
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: El-sykkel

Niobe: jeg er 1.58, og den sykkelen jeg har passer meg utmerket. Hadde juniorramme før.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 21:29   #15
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.299
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: El-sykkel

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvor mye "drahjelp" får man? Jeg har lurt på om EL-sykkel kunne vært noe for meg, men den må hjelpe til ganske mye om det skal være vits. I tillegg lurer jeg på om det vil være mulig å finne en liten nok EL-sykkel. Jeg passer jo bedre de største juniorsyklene enn de fleste voksensykler...

Min svigerfar kunne komme seg rundt på sin el sykkel, helt til han ble så dårlig at han trengte surstoff tilførsel. Han hadde lungekreft og lungeemfyseum og meget dårlig lungekapasitet. Han kunne ikke gå opp trapper på samme tid.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror

Sist redigert av meisje : 05-06-14 kl 21:37.
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 21:34   #16
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: El-sykkel

Min far på snart 80 ga seg ikke før balansen tok slutt. Det var bare å gire ned og sette effekten opp så kom han opp de seigeste bakker. Og helsa er var heller ikke da noe å skrive hjem om, altså.

Nå har jeg sykkelen hans, en Kalkhoff Agattu Pedelec, 09-modell. Jeg elsker sykkelen. Jeg ville sjekket ut noen tester før jeg bestemte meg for modell.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 23:26   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: El-sykkel

Det er håp for meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 09:25   #18
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: El-sykkel

Jeg vil også ha elsykkel! Men den eneste jeg har funnet så langt som funker for meg (jeg kan ikke ha vanlig sete pga. bekkenløsninga) koster 50 000 + moms. Og det er "litt" uaktuelt. Jeg synes det er urettfeigt at den skal være så mye dyrere!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 09:26   #19
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: El-sykkel

Jeg kjenner flere nå som skal få det mer eller mindre dekket via NAV, kunne det vært ett alternativ for deg Acsa?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 09:26   #20
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: El-sykkel

Evt så er det mulig å bytte seter på sykler altså. *bill mrk jobber med folk som kjøper sete til 5000 for å få det 70 g lettere og sånn. *

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no