Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 16:24   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Jeg tenkte å gi mamma og stefaren min en felles gave i år, og tenkte å gi dem en "kryssordpakke". Men finnes det noen ekstra store kryssordhefter? Finnes det kryssordbøker? Og da mener jeg ikke sånn hjelpebok, men altså en bok med kryssord i.

Og hva annet kan jeg gi i tillegg som er kryssordrelatert? Finnes det noe i det hele tatt? Det må være norske ting, og ikke altfor ungdommelig og sprekt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 16:50   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Du får sånne kryssordkulepenner som er kulepenner man kan viske ut med medfølgende viskelær. :ikke hjelpsom egentlig:

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 17:01   #3
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Hva med et abonnement på kryssordblader?

http://www.blablabla.no/blader-kryssord.asp

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 17:05   #4
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Var på Søstrene Grene i sted. De hadde Sudoku servietter.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:34   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Hva med et abonnement på kryssordblader?

http://www.blablabla.no/blader-kryssord.asp

Det var ingen dum idé.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 17:10   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Jeg fikk sudoku-bok til jul for 3 eller 4 år siden, med 500 oppgaver. Ikke ferdig enda. Men har passert nr 400, og de blir vanskeligere og vanskeligere, så jeg har blitt ganske god.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:42   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.164
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Kryssordbok finnes: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...2948983&rom=MP

(Jeg husker at farmor hadde en gammel utgave av en slik en, og at jeg var fascinert av den da jeg var liten.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:48   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.870
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Min mor er kryssordfantast, og kryssordbok hadde ikke vært noe godt gavetips til henne - hun har allerede 7 eller 8 stykker, tror jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:59   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.809
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Det er viktig å ha siste utgave av kryssordbøker, og de er ordnet ulikt - en kan være ordnet etter ordlengde pr gruppe ( f.eks. Pattedyr, og så ordnes de etter antall bokstaver i ordet), eller etter synonymer. Ulike kryssordforfattere bruker også ofte ulike bøker. F.eks. Blir Tanums store rettskrivingsbok brukt av en forfatter. Sitatbøker er også aktuelle, de litt større verkene med gode oppslagslister etter tema, forfatter o.l. er best. Sitater brukes endel i slike "setninger" i kryssord. Gode oppdaterte kartbøker er også aktuelle, både norgeskart og verdenskart.

Kryssordpenn med blekk som kan viskes ut og abb. kryssordblader er nevnt alt.

Konvolutter og frimerker til innsending av kuponger, evt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:19   #10
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Vi kjøper flere forskjellige kryssordblader, putter i en kurv sammen med flere gode oster, kjekser og godt vin. Dette er julegave til svigerfar og svigermor. De tar det med seg til hytta og storkoser seg sammen.

Vi har og puttet ned sudokobok et par år, det er og godt mottat.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:21   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Vi kjøper flere forskjellige kryssordblader, putter i en kurv sammen med flere gode oster, kjekser og godt vin. Dette er julegave til svigerfar og svigermor. De tar det med seg til hytta og storkoser seg sammen.

Jeg skulle ønske noe slikt var aktuelt, men en pakke Norvegia og til nød en pakke Korno er ikke den store julegaven. De er ekstremt satte i matveien.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:26   #12
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg skulle ønske noe slikt var aktuelt, men en pakke Norvegia og til nød en pakke Korno er ikke den store julegaven. De er ekstremt satte i matveien.

Ikke noe annet som salmalaks og en hvitvin til? (eller røketlaks med tunnbrød).

Vi har og puttet ned masse gode pælser, rødvinpølse, elgepølse etc sammen med litt øl til svigerfar og en liten flaske rødt til svigermor.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:20   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Jeg må ha forklart meg uklart, for det er nettopp en slik kryssordordbok jeg ikke er på jakt etter. Jeg tenkte mer på et kryssordblad i bokform.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:24   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.164
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg må ha forklart meg uklart, for det er nettopp en slik kryssordordbok jeg ikke er på jakt etter. Jeg tenkte mer på et kryssordblad i bokform.

Ah. Beklager. Neida, du forklarte deg utmerket, det var bare jeg som leste litt uklart.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:28   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Salmalaks og hvitvin? Jeg ler ikke av deg, altså, Christa, men jeg bare synes jeg ser det for meg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:29   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Nei, mat utgår totalt. Stefaren min har diabetes, og det meste av mat enten liker han ikke eller tør ikke spise, så det er håpløst.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:31   #17
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Prøver jo bare hjelpe Snøft!
Var jo derfor jeg puttet på røkelaks, div pøse med mer, tenkte at salmalaks og hvitvis kanskje ikke var helt treff.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:33   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Stefaren min er SÆR, altså. Han er en sånn person som snøfter av hermetisk mais, for det er jo sånn nymotens tull.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:08   #19
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.809
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Det fins gjerne en egen seksjon for kryssord og oppgaver på bokhandlen. De kan bestille mye mer enn de har, da må man jo beregne min. noen dager på levering. Narvesen har også mye slike blader. Evt kan man jo gi en kurv med blader OG et gavekort, så blir det mer "noe å pakke opp" på julaften.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:18   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.510
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kryssordrelaterte julegaver - hva finnes?

Jeg ga soduko-dopapir til pappa en gang. Fra søstrene grene. Jeg tror ikke jeg traff blink, det er to år siden og den står fortsatt uåpnet på badehylla. Kanskje de har med kryssord også?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no