Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som har hatt laseroperasjon på øynene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-07, 00:08   #1
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Noen som har hatt laseroperasjon på øynene?

Det er noe jeg kunne tenkt meg, jeg er overlangsynt, har + 5,75 på ene øyet og 9,75 på andre, kutter ut det øyet, så jeg bruker bare 1 øye, også med briller. laser er vel mulig på det ene øyet, men på det øyet så var det kanskje mulighet til å operere inn en linse, Jeg har tatt kontakt med Argus klinikken i Oslo og har fått time til forundersøkelse den 20 februar,
Jeg er normalt ikke pysete, men da det gjelder øynene så er jeg veldig pysete, synes øyedråper er ubehagelig, og det å måle trykket på dem enda værre. Noe jeg har måtte gjort noen ganger fordi min bestefar og min pappa har hatt både grå og grønn stær, husker ikke hvilken som er arvelig, men fikk beskjed om å måle trykket på grunn av det.
Er det noen her inne som har laserbehandlet/synskorrigert øynene sine ? hva slags erfaringer ?
Synes brillene er noe herk noen ganger, de blir litt i veien. det har ikke noe med forfengelighet å gjøre, linser har jeg prøvd, en drøm å bruke, men noe herk å få satt på, så de kuttet jeg ut,
Så i helgen sendte jeg en forespørsel om pris og forundersøkelse til Argus klinikken og de ringte da i dag, fikk time til forundersøkelse da den 20 feb, men jeg føler meg litt usikker enda så det hadde vært fint å høre andres erfaringer,
Har snakket litt med min optiker om dette, han mente at det ville bli ganske bra med en operasjon, men mente også at jeg om en 3 års tid måtte begynne med lesebriller igjen.
Mannen sier han skal spandere på meg operasjon hvis det er det jeg vil. koster 34.000. jeg synes det blir dyrt hvis det ikke er bra mer enn i 3 år.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 00:13   #2
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene ?

Denne la jeg vel litt feil ser jeg, går litt fort noen ganger, skulle kanskje ligget på helserelatert ?

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 00:33   #3
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene ?

Jeg har gjort det. Øynene dine høres akkurat ut som mine. Jeg måtte ta dem i to omganger, ettersom det kan ta litt tid før synet stabiliserer seg etter operasjonen, så det må vel du også, ettersom du ser såpass dårlig.

Første øyet gikk bra, så jeg skulle ta det andre etter noen uker, det måtte avbrytes fordi han skar 1 mm for lite av hornhinnen (er det ikke den de skjærer og løfter bort?). Så ble jeg gravid, og kunne ikke ta det tre mnd etter som planlagt, ventet til jeg var ferdig med amming og sånt. Man kan få komplikasjoner slik at man må bruke sterke medisiner. Siste gangen gikk det bra. Men jeg er ikke helt sikker på at jeg ser så bra som jeg kunne. Det kan ta opptil et år før synet stabiliserer seg, for noen enda lengre.

Jeg er glad jeg gjorde det.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 00:44   #4
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene ?

Jeg har gjort det. Tok laser på ene øyet og har operert inn en permanet linse på andre øye. Det var mye styr og til dels svært smertefullt (komplikasjoner) men jeg angrer ikke. Det er en ny verden å våkne og kunne se uten å famle etter brillene.

Kan skrive litt mer i morgen. Nå må jeg legge meg. Jeg gjorde det på Sandvika øyelegesenter.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 00:52   #5
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene ?

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Det er en ny verden å våkne og kunne se uten å famle etter brillene.

Det er noe jeg har drømt om i noen år nå, men vi har ikke hatt råd til det før. får jeg en melding på telefon om morran så må jeg famle etter brillene før jeg finner telefonen og får lest meldingen og ikke alltid det går det eller, må noen ganger ha mere lys. går jeg i dusjen og glemmer å sette fram shampo og balsam så må jeg ut igjen for å sette på meg brillene så jeg ser hva det står på flaskene, har hatt nesten samme styrke på øynene siden jeg var 6 år, men det er først de siste 10 årene jeg har blitt så avhengig av briller. klarer ikke å anstrenge øynene til å se bra lenger,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 09:49   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene ?

Jeg har ikke gjort det selv, men kjenner mange som har gjort det og ingen har hatt komplikasjoner eller sterke smerter i etterkant.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 10:36   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.463
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene ?

Jeg fikk dette i 30-årsgave fra samboeren min! (jeg var nærsynt jeg da)

Jeg var veldig skeptisk i begynnelsen, men det viste seg å være både kjappere og mindre ubehagelig enn å være hos tannlegen, så det er egentlig ingenting å vente med.

Dette er hvordan det foregikk hos meg: Måtte først gå to uker uten kontaktlinser (altså med briller) -noe som faktisk var det verste med hele prosessen for meg (hadde for gamle, for svake briller som var litt out of fashion kan man si ...). Var inne til en undersøkelse og fikk time til operasjon uka etterpå. Fikk (litt fleipete) beskjed om å vaske av meg sminken ti ganger før jeg kom.

Begge øynene ble operert samme dag, og det tok sånn ca to minutter på hvert øye. Fikk dryppet bedøvelse på øynene og kjente deretter ingenting. Fikk beskjed om å stirre på et rødt blinkende lys hele tiden, det var alt. Smugtittet litt med det samme operasjonen var over og kunne allerede ane at jeg kunne se klart! Jeg ble plassert i en stressless inne på et rom med irriterende "avslappende" musikk og beskjed om ikke å åpne øynene i en halvtime etterpå. Fikk tapet noen morsomme gjennomsiktige plastlokk med luftehull over øynene. Deretter fikk jeg dra, og ble oppfordret til å ta drosje hjem, og legge meg og sove noen timer. Plastlokkene skulle være på resten av dagen for at jeg ikke skulle glemme meg og gni meg i øynene. Fikk også beskjed om å tape dem på om natta den første uka, slik at jeg ikke skulle gni meg i søvne.

I drosjen på vei hjem begynte bedøvelsen å gå ut, og det begynte å svi skikkelig. Som når man har fått såpe på øynene. Ble veldig lysømfintlig og måtte knipe øynene igjen. Klarte å myse og famle meg inn i leiligheta og la meg til å sove som jeg hadde fått beskjed om (så lenge øynene var lukket sved det ikke verre enn at jeg fikk sove altså). Sov et par timer, og da jeg våknet hadde det så og si sluttet å svi -og voila! Synet var perfekt! (så perfekt som det blir gjennom plastlokk med luftehull ...) Resten av dagen var jeg bare litt småøm, som etter en skitur uten solbriller eller etter en våkenatt.

Dagen etter operasjonen var jeg på seminar fra klokka 9 om morgenen, og greide ikke å kjenne noe om jeg prøvde engang. Synet var perfekt, og på en kjapp synskontroll hos øyenlegen leste jeg fire linjer til på plakaten, etter den linja som er kravet for å få ta førerkort.

Styrken på linsene mine var -5,5 og -4,5, og jeg hadde svært skjeve hornhinner (så han sa det tilsvarte en korrigering fra ca -8)

Det er nå tre år siden operasjonen, og synet er fortsatt like bra. Har ikke hatt antydning til noen problemer i ettertid.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 10:39   #8
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene ?

Go for it!
Sjansen er også stor for at det varer i MER enn 3 år. Dessuten vil nok ikke styrken uansett bli så høy som den er nå.
Jeg hadde ikke tvilt et sekund! Men så er jeg optiker også da.


PS. jeg synes også at det er litt guffent å få målt trykk på øyet.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 12:01   #9
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.964
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene ?

Jeg har tatt laseroperasjon på øynene, og er storfornøyd med resultatet. Jeg tok et og et øye om gangen, for å kunne se på det andre øyet og kunne fungere i dagliglivet mitt samtidig som jeg opererte. Det var litt vondt og ubehagelig mens det sto på, men absolutt vel verdt det. (Og det er ingenting i forhold til en fødsel! ) Jeg har fått en helt ny hverdag. Det er utrolig godt å kunne stå opp midt på natten uten å famle seg fram eller lete fram brillene. Selv om du må ha lesebriller om noen år, vil jeg anbefale operasjon - det vil jo bli en helt annen styrke på de brillene enn det du har nå.

Da jeg ble operert, hadde jeg så dårlig syn at jeg fikk gratis operasjon. Men jeg mener å ha hørt at reglene har blitt endret på dette. Du bør iallefall sjekke opp om du får det gratis eller ikke før du betaler 34 000.

Lykke til - go for it!

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:26   #10
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene ?

Nå kommer nærmere rapport, som lovt.

Jeg opperere øynene med LASIK på Sandvika øyelegesenter. Forundersøkelsen gikk fint. Dagen kom og jeg skulle opereres. Jeg fikk en beroligende tablett og dryppet høyre øye med bedøvelsedråper. Når de satte på vakumet viste det seg at det gikk. Jeg hadde for bratt krumming på øyet til at det ble skikkelig vakum. Dermed ville de ikke bruke LASIK likevel. De brukte en annen metode, ASA. Det var smertefritt å gjøre det. Det var ikke smertefritt i ettertid. Metoden går ut på at det skrapes av et lag celler på hornhinnen, det vil si at hele hornhinnen blir et sår. Man får på en linse som skal ligge på i 5 døgn. De 5 dagene var svært smertefulle. Krummingen på øyet lå helt på kanten til at en slik opersajon kunne gjøres.

Jeg sa at jeg heller ville føde enn å gå igjennom dette en gang til. Det kan hende at jeg ikke ville ha opplevd det som så smertefullt hvis jeg hadde vært forberedt på det. Jeg hadde forberedt meg på en smertefri operasjon og rekonvolanse, pluss at jeg skulle operere begge øynene. I stedet ble kun det høyre øyet operert og det ville ta ca 1 år før jeg kunne operere andre øyet.

Det tok 1 år før synet på høyre øye var stabilt og jeg skulle operere venstre øyet. Det var da 15 mnd siden jeg hadde tatt forundersøkelsen. Jeg kunne ikke ta en undersøkelse pga at jeg ikke kunne la vær å bruke linse på venstre øye. Briller kunne jeg ikke bruke pga den store synsforskjellen.

Dagen for operasjonen av venstre øye kom. De tok samtidig en ny synsundersøkelse. Den viste at jeg hadde enda brattere krumming på dette øyet. Det gjorde at operasjonsmetoden som ble brukt på det høyre øyet ikke kunne brukes på det venstre øyet.

I stedet måtte jeg operere inn en linse, ICL operasjon. Undersøkelsene ble gjort og linse bestilt.

Jeg fikk lagt inn den permanente linsen og det ble laget en kunstig drenasje. Dessverre var ikke den kunstige kanalen bra nok. Så iløpet den første timen etter oprerasjonene steg trykket på i øyet. Tårene og snørret rant, jeg klarte ikke å holde øyet åpent. Jeg hadde veldig vondt. Da var det inn på opersjonsstua en gang til for å gjøre en bedre drenasjekanal. Etter den andre operasjonen har det vært helt fint.

Tross all smerten og strevet, så var det vært det. Det er et nytt liv å våkne om morgene å se uten å fomle etter briller eller styre med linser.


__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 17:21   #11
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene?

Jeg har tatt sånn operasjon og er veldig glad jeg gjorde det. Sparer masse tid på styr med linser om morgenen og kvelden. Det var litt ekkelt, men pyttsann. Vi er da mødre? Vi har da vært med på verre?

Øynene er litt oftere tørre nå enn før, så jeg bruker saltvannsdråper av og til. Ellers ingen problemer. Strålende fornøyd faktisk.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 17:37   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene?

Jeg har tatt LASIK i Drammen, husker ikke hva det heter akkurat nå.

Det var ikke vondt og tok veldig kort tid. Jeg var nærsynt og hadde ikke så veldig dårlig syn -2,75 på begge øyer. Fikk perfekt syn etterpå og har fortsatt det snart 3 år etterpå.

Det eneste jeg merker etter lasiken er at jeg er mer ømfintlig for lys, noe som gjør at det ikke er bra å kjøre i mørket. Jeg ser ikke noe når jeg møter en bil i mørket. Jeg er også litt tørrere på øya.

Jeg har ikke angret et sekund og ville gjort det igjen.

Jeg tror nok det varer mer enn 3 år så lenge du har hatt stabilt syn i så mange år.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 21:41   #13
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene?

Hvis du har såpass dårlig syn ville jeg sjekket muligheten for å få refundert det på trygd.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 22:14   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene ?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg fikk dette i 30-årsgave fra samboeren min! (jeg var nærsynt jeg da)

Jeg var veldig skeptisk i begynnelsen, men det viste seg å være både kjappere og mindre ubehagelig enn å være hos tannlegen, så det er egentlig ingenting å vente med.

Dette er hvordan det foregikk hos meg: Måtte først gå to uker uten kontaktlinser (altså med briller) -noe som faktisk var det verste med hele prosessen for meg (hadde for gamle, for svake briller som var litt out of fashion kan man si ...). Var inne til en undersøkelse og fikk time til operasjon uka etterpå. Fikk (litt fleipete) beskjed om å vaske av meg sminken ti ganger før jeg kom.

Begge øynene ble operert samme dag, og det tok sånn ca to minutter på hvert øye. Fikk dryppet bedøvelse på øynene og kjente deretter ingenting. Fikk beskjed om å stirre på et rødt blinkende lys hele tiden, det var alt. Smugtittet litt med det samme operasjonen var over og kunne allerede ane at jeg kunne se klart! Jeg ble plassert i en stressless inne på et rom med irriterende "avslappende" musikk og beskjed om ikke å åpne øynene i en halvtime etterpå. Fikk tapet noen morsomme gjennomsiktige plastlokk med luftehull over øynene. Deretter fikk jeg dra, og ble oppfordret til å ta drosje hjem, og legge meg og sove noen timer. Plastlokkene skulle være på resten av dagen for at jeg ikke skulle glemme meg og gni meg i øynene. Fikk også beskjed om å tape dem på om natta den første uka, slik at jeg ikke skulle gni meg i søvne.

I drosjen på vei hjem begynte bedøvelsen å gå ut, og det begynte å svi skikkelig. Som når man har fått såpe på øynene. Ble veldig lysømfintlig og måtte knipe øynene igjen. Klarte å myse og famle meg inn i leiligheta og la meg til å sove som jeg hadde fått beskjed om (så lenge øynene var lukket sved det ikke verre enn at jeg fikk sove altså). Sov et par timer, og da jeg våknet hadde det så og si sluttet å svi -og voila! Synet var perfekt! (så perfekt som det blir gjennom plastlokk med luftehull ...) Resten av dagen var jeg bare litt småøm, som etter en skitur uten solbriller eller etter en våkenatt.

Dagen etter operasjonen var jeg på seminar fra klokka 9 om morgenen, og greide ikke å kjenne noe om jeg prøvde engang. Synet var perfekt, og på en kjapp synskontroll hos øyenlegen leste jeg fire linjer til på plakaten, etter den linja som er kravet for å få ta førerkort.

Styrken på linsene mine var -5,5 og -4,5, og jeg hadde svært skjeve hornhinner (så han sa det tilsvarte en korrigering fra ca -8)

Det er nå tre år siden operasjonen, og synet er fortsatt like bra. Har ikke hatt antydning til noen problemer i ettertid.


Nå fikk jeg lyst og!

Har -4,5 og -3 på mine øyne.
Og har vært innom tanken på å operere

Har nettopp kjøpt meg briller da

:vurdere:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 22:45   #15
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene?

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Hvis du har såpass dårlig syn ville jeg sjekket muligheten for å få refundert det på trygd.

Jeg har hørt at det ikke er mulig lenger, bare hvis en ikke kan bruke briller eller linser, og jeg kan jo bruke briller.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 22:45   #16
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene?

Må bare anbefale deg å gjøre dette, og Argus er kjempeflinke. Jeg har nylig vært gjennom operasjon der, og er strålende fornøyd.

Jeg har operert tidligere også (for 9 år siden på en annen klinikk), og måtte gjøre det på "gamle måten" der man laserbehandler på ytterste laget av hornhinnen siden det ble gjort slik første gang. Denne gangen var det langt mindre smertefullt, og synet har stabilisert seg overraskende fort.

Det er ikke til å sammenligne hvordan det var før og nå, og jeg stusser fortsatt når jeg våkner på natten og faktisk ser klart (var nærsynt jeg da).

Det er vondt, men hvor vondt er veldig individuelt. For meg var det også stor forskjell på smerten mellom første og andre øyet (ble tatt med 3 mnd mellomrom).

Lykke til!

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:29   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.463
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene ?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nå fikk jeg lyst og!

Har -4,5 og -3 på mine øyne.
Og har vært innom tanken på å operere

Har nettopp kjøpt meg briller da

:vurdere:

Anbefales! Jeg gjorde det på Trondheim Øyenlegesenter (den som ligger i brygga nederst i Prinsens gate). Kjempleflink (om enn noe merkelig) øyenlege! De er veldig flinke til å informere og si hva som skjer hele tiden underveis. "Nå tar vi av hornhinna, da kommer du ikke til å se noenting, men det er slik det skal være", "nå kommer det til å lukte brent ( ) og det skal det gjøre" etc.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:34   #18
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene?

Opprinnelig lagt inn av Blush, her.

Må bare anbefale deg å gjøre dette, og Argus er kjempeflinke. Jeg har nylig vært gjennom operasjon der, og er strålende fornøyd.

Jeg har operert tidligere også (for 9 år siden på en annen klinikk), og måtte gjøre det på "gamle måten" der man laserbehandler på ytterste laget av hornhinnen siden det ble gjort slik første gang. Denne gangen var det langt mindre smertefullt, og synet har stabilisert seg overraskende fort.

Det er ikke til å sammenligne hvordan det var før og nå, og jeg stusser fortsatt når jeg våkner på natten og faktisk ser klart (var nærsynt jeg da).

Det er vondt, men hvor vondt er veldig individuelt. For meg var det også stor forskjell på smerten mellom første og andre øyet (ble tatt med 3 mnd mellomrom).

Lykke til!

Gubben brukte ARGUS rett før jul. Tok begge samtidig. Han har fortsatt litt skjev hornhinne på det ene øyet, og må muligens reopereres.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 12:43   #19
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene?

Jeg har vurdert, og jeg får det billig også. Men jeg tror jeg står over. Hvorfor?

Jeg er 40 og nærsynt, øynene mine vil uansett endre seg nå. Så vi ble enig om å droppe det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 14:26   #20
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har hatt laseroperasjon på øynene?

Samme her, Maz.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no