Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

"Monopol"

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-10, 18:31   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

"Monopol"

Eldste har snart bursdag, og etter å ha spilt Monopol noen ganger hos ei venninne så kom jeg på at det er kanskje en god ide til gave...

Venninna har "Her og Nå" utgaven, med bankkort og betalingsterminal, og hun syntes det var morsomt. Jeg syntes det var verre å ikke "se" hva en har av penger hele tiden, men ser fordelen med at papirpengene ikke kan bli borte. Mulig bankkortene bare er morsomme til å begynne med...

Nå er det så mange Monopolutgaver på markedet... Hvilken synes dere er best, og hvorfor?...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 18:51   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Monopol"

Vi har den med byer i Norge. Som vanlig spill, men kult med stedsnavn herfra.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 19:16   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Monopol"

Vi har den med bank automat. Liker den ikke. Mye mer læring i den med penger hvor man faktisk må regne ut. Er ganske enkelt å bare taste inn hvor mye man bruker så ser man hva man har igjen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 19:27   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Monopol"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vi har den med byer i Norge. Som vanlig spill, men kult med stedsnavn herfra.

Hva heter den igjen?... (ehh, der fant jeg det ut...)

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Vi har den med bank automat. Liker den ikke. Mye mer læring i den med penger hvor man faktisk må regne ut. Er ganske enkelt å bare taste inn hvor mye man bruker så ser man hva man har igjen.

Samme har jeg tenkt, men sier ikke det til ungene...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 19:41   #5
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Monopol"

Jeg har en samle-utgave fra Nintendo, det er et nyyyydelig spill

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 19:42   #6
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Monopol"

Vår utgave heter visst "vinmonopolet" i følge femåringen. ("Du bestemmer ikke alt" sier han når jeg forsøker å si at det nok ikke heter det.)

Det foregår på tivoli og er beregnet for 5-8-åringer og gutten synes det er veldig moro. Og nå ser jeg at din eldste jo er mye eldre enn det, så da hjalp det jo ikke så mye med den opplysningen...

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 19:44   #7
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: "Monopol"

Tror det har kommet en Simpson-utgave også. Ikke helt sikker. Jeg har flere forskjellige, og det med kortterminal er minst brukt. Det ser morsomt ut, men litt av moroa går over når man ikke fysisk kan føle seg ultrarik bare for noen timer.

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no