Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-18, 17:11   #501
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Takk for lykkeønskninger, eksamen er gjennomført med stil, de siste gavene som skal i retning min familie er innkjøpt, og jeg sitter på toget på vei til min mor.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 20:29   #502
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

16 åringen er veldig opptatt av tradisjoner i år. Tradisjoner han strengt talt aldri har hatt, men nå skal vi innføre det liksom. Han måtte få seg mariusgenser fordi det var tradisjon, og jeg tror han har planer om å ha den på seg på julaften. Så måtte han ha ugly christmas sweater, for det var jo tradisjon. Nå har han dratt opp juksetreet og pynter det. Jeg vil ikke ha noe tre oppe før lille julaften, DET er tradisjon for meg. Men nå kommer det altså opp. Han mener også at det er tradisjon å bake pepperkaker hver helg frem til jul fra nå.

Jeg er litt usikker på hvor han har vokst opp.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 21:46   #503
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

God bedring, Ming!

Vi har fått bakt både pepperkaker og serinakaker i dag. Stekt ribbe til pålegg, solgt et par slalåmstøvler og skrevet noen få julekort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 21:53   #504
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har glemt at vi skal feire jul hjemme i år tror jeg, vi har nå vært på reise for tredje helga siden 17 nov og jeg er så langt bakpå med alt.
I morgen må jeg få pyntet litt, for vi får besøk på mandag.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 09:01   #505
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

16 åringen er veldig opptatt av tradisjoner i år. Tradisjoner han strengt talt aldri har hatt, men nå skal vi innføre det liksom. Han måtte få seg mariusgenser fordi det var tradisjon, og jeg tror han har planer om å ha den på seg på julaften. Så måtte han ha ugly christmas sweater, for det var jo tradisjon. Nå har han dratt opp juksetreet og pynter det. Jeg vil ikke ha noe tre oppe før lille julaften, DET er tradisjon for meg. Men nå kommer det altså opp. Han mener også at det er tradisjon å bake pepperkaker hver helg frem til jul fra nå.

Jeg er litt usikker på hvor han har vokst opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 09:33   #506
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Takk for lykkeønskninger, eksamen er gjennomført med stil,

Gratulerer - for en fin førjulspresang til deg selv!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 10:05   #507
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Ler av gutten til anne c. Er jo litt artig at han har meninger om det selv om tradisjonsbegrepet er litt utvidet da.

Jeg er godt igang med julegavene og vi har bakt pepperkaker.

Jeg skal bake litt loff i ettermiddag som skal fryses ned til jul. Baker ikke så mye for vi spiser lite småbrød,men har planer om litt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 11:04   #508
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2018

Det nærmer seg deadline med stormskritt. Det er bare 14 dager til lille julaften. , Og neste søndag er det feiring av 16-åringen.

De fleste gavene er kjøpt inn, noen er til og med levert, og resten ordnes til neste uke.

Vi skal bort på julaften, men hele mannens familie kommer til oss på lille julaften. I følge våre unger og fetterŽn er denne dagen ennå bedre enn julaften. Og denne dagen er tradisjon.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 12:11   #509
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Skal bake krumkaker nå. Senere skal vi på julemarked, så basar og i kveld på konsert i kirken. Tenker julestemningen kommer da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 13:17   #510
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Det går sakte, men sikkert, framover. Har bakt to slag (pepperkaker og Sara Bernard), kjøpt 3-4 julegaver, mangler de fleste, men vet hva jeg skal ha, så det bør gå fort når jeg først setter av tid. Tror ikke det blir julekort i år, ungene er litt lunkne til å stille opp på bilde, men får se hva jeg finner på. Neste helg blir det ett slag til + pepperkakehus + pynting av juletreet og da begynner det vel nærme seg. Vi har veldig lavterskel jul, da, og har veldig får ting som MÅ være på plass, egentlig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 17:47   #511
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Her er all baksten vi har laget til nå spist opp allerede, for sånn går det når man bestemmer seg for å kun lage de fire sortene som alle liker.

Så om det skal bli kaker til jul, får jeg konsentrere meg om å kun lage julekake med ekstra mye sukat fra nå av. Og svigerfars karvekaker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 17:55   #512
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi ser på Donald julefilm og skal ha ribbe til middag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 19:06   #513
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Nå skal 16-åringen og 11-åringen lage kakemenn sammen. Jeg har rømt på loftet, for å unngå at jeg blander meg. Diskusjonene er høylytte nok som de er. O jul med din søskenglede...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 21:01   #514
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er på etterskudd med alt og alle lister må revideres. I år er det mye mas!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 21:02   #515
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Bakt horn til julefrokostene i dag, pyntet litt mer og bestilt julekort.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 21:05   #516
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Koselig på julemarked og enormt med folk. Vi har tre sorter julekaker, de fleste julegavene er kjøpt, alle har finklær som passer og i kveld bestilte jeg julekort. Treet er på loftet og det er ikke så mye vi må.

Begynt på en handleliste over mat og tenker å bake rundstykker en dag og kanskje noen brød.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 22:40   #517
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har uendelig mye igjen. Jeg har samlet ønsker til de fleste julegaver og da pleier det gå ganske greit. Hus og hjem begynner å likne noe. Vi må alltid organisere og rydde en hel masse før det skal komme folk.

Det er litt stress å være en som arbeider best under tidspress. men jeg begynner å erfare at vi får det til. Ikke minst er vi flinke til å legge lista på riktig nivå for oss.

Jeg har også klart å legge inn kos og konsert. Det må jeg ha for å komme i havn.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 22:56   #518
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi har kun planer julaften. Tenker jeg må sjekke hvor lenge min bror og hans familie blir her og høre hvilke planer de har for de andre dagene.

Hører ellers rykter om at vi blir invitert på hyttetur på fjellet i romjulen. Det kunne vært fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 23:02   #519
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Har bakt kakemann, en hel haug (forrige helg), men nesten helt tomt nå. Tror ikke jeg orker å bake pepperkaker i år, men skal lage aniskringler, og vurderer seriøst lussekatter. Mulig jeg lager noe konfekt-greier, men vet ikke. Og så har jeg igjen noen julegaver, men mesteparten er i boks. Må sende 3 gaver til uka. Har fått julekortene i hus, de ble fine, tok søskenbilde uten alt for mye problemer. Superkoselig.

Ellers får vi besøk av mine foreldre og de kommer fredag 21, så tiden går nok fort fremover.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 22:40   #520
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi har planer om baking til helga. Ungene skal få bake brune pinner (de som er på pensum i Mat og helse, 6-klassingene baker dem denne uka på skolen, så da skal de få gjøre det hjemme også), så skal de få lage risboller, jeg skal lage mamma sine karamellspon, og så skal jeg lage pepperkakedeig så vi får bake pepperkaker og -hus den ene av dagene.

I dag kom ungene hjem fra skolen med julegave fra sin muslimske klassevenninne. Det synes jeg var søtt. Så hadde hun også lagt ved en invitasjon til å komme og høre på kulturskolekonserten hvor hun skal opptre, på lørdag, så da må vi jo gjøre det. Så blir det en julekonsert til på oss! Blir koselig.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no