Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bunadvalg

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-12, 20:57   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Dere nevner jentene deres. Er det mindre selvfølgelig at guttene vil ha bunad?

Jeg håper inderlig at begge mine barn (av begge kjønn) vil ønske seg bunad.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:00   #42
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja man bør synes bunaden er fin, men jeg ville absolutt gått mange runder med barna mine om de hadde valgt Nordlandsbunad bare fordi den var fin. Det ville jeg synes var temmelig merkelig når nærmeste tilknytning til den landsdelen er en tipp tippoldefar. Da jeg valgte meg bunad valgte jeg ikke den jeg syntes var aller finest og det er jeg glad for i dag.

Jeg er veldig enig med deg, for meg er det naturlig å velge tilhørlighet. Men jeg syntes også det blir helt feil å påtvinge konfirmanter bunader de absolutt ikke vil ha pga tradisjon. Da bør man kanskje vente til de blir eldre og litt mer "reflekterte". Beltestakken er en vakker bunad, men dessverre har den blitt litt "misbrukt", den kalles også Bærumsbunaden, med ett snev av ironi. Det er trist, for det er ett fantastisk håndtverk som ligger bak. Det er ikke mange bunader idag som innehar så vakre brikkevev arbeider.

AnneC - Jeg har aldri vært veldig begeistret for Romeriksbunaden. Men nå har jeg sett mange som har brodert den og virkelig fått studert den på veldig nært hold og den bunaden blir bare mer og mer vakker i mine øyne. Jeg vurderer faktisk å sy en til meg selv når jeg er ferdig med Frøknas konfirmasjonsbunad. Grønn romeriksbunad.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:01   #43
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dere nevner jentene deres. Er det mindre selvfølgelig at guttene vil ha bunad?

Jeg håper inderlig at begge mine barn (av begge kjønn) vil ønske seg bunad.

Jeg skal jobbe hardt for at pompen også vil ha. Men det er lenge til. Snuppa får om et år.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:03   #44
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dere nevner jentene deres. Er det mindre selvfølgelig at guttene vil ha bunad?

Jeg håper inderlig at begge mine barn (av begge kjønn) vil ønske seg bunad.

Sønnen min MÅ. Han skal nemlig ha Åmlibunad. Om han ikke vil, bruker jeg opp arven hans.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:04   #45
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dere nevner jentene deres. Er det mindre selvfølgelig at guttene vil ha bunad?

Jeg håper inderlig at begge mine barn (av begge kjønn) vil ønske seg bunad.

Jeg håper at guttene mine vil ønske seg bunad, men de kommer ikke til å få bunad til konfirmasjon. Jeg vet heller ikke om bunad er noe vi kommer til å sponse dem med når de blir voksne.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:04   #46
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Jeg har nevnt gutten også.

Selv om det er mer trolig at jentene velger det. I min familie har alle jentesøskenbarna som er konfirmert bunad, det er vel knapt noen som tenker på at de ikke skal få det, det er mer at vi så frem til konfirmasjonen, da fikk vi. Av guttene er det... To. Dvs, jeg har ikke sett noen av dem i den enda, jeg vet ikke om de er ferdige, min fetter fikk deler i bursdagsgave med sine foreldre i flere år, jeg vet ikke om han har fått sydd den enda, eller har alle delene. Min bror fikk alle deler til trettiårsdagen, samboeren kjøpte stoff til bunaden og alt annet fikk han av familiene på begge sider. Men han har ikke fått sydd den enda, det er et år siden nå.

Dersom en gutt vil ha bunad er det egentlig bedre at han får den til 25 eller 30 årsdagen, for får han en til konfirmasjonen må han få ny som voksen, for han vokser ut av den.

Min mann blir 35 neste år, og jeg har litt tanker om å gjøre sånn min svigerinne gjorde i fjor. Overraske ham med bunad. (jeg har, som hun hadde, klarlagt på forhånd at han vil da. I alle fall ville han i fjor, jeg kommer til å spørre litt mer i år også)

Vl Knerten ha, så skal han få, men jeg har litt lyst å si at jeg da heller lover ham den når han er utvokst, det er kjipt å bruke så mye på en han vokser fra.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:04   #47
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dere nevner jentene deres. Er det mindre selvfølgelig at guttene vil ha bunad?

Jeg håper inderlig at begge mine barn (av begge kjønn) vil ønske seg bunad.

Mini skal få bunad, men han må vokse ferdig først. Gutter syntes jeg ikke er ferdig utvokst før etter militæret, så til hans 18/20 års dag eller så syntes jeg er mer riktig. Men vil ha ha til konfirmasjonen så får han det.
Til jentene har man flere muligheter til å utvide bunaden i vidde og lengde.

Frøknas bunad er i str XL i utgangspunktet, men til hennes konfirmasjon er den en M, med mulighet til å legge ut og opp med enkle grep.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 06-05-12 kl 21:10.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:06   #48
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunadvalg

Håper at gutta mine vil ha bunad ja.
De har vel 4 de kan velge mellom.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:06   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg håper at guttene mine vil ønske seg bunad, men de kommer ikke til å få bunad til konfirmasjon. Jeg vet heller ikke om bunad er noe vi kommer til å sponse dem med når de blir voksne.

Men til den siste setningen din: Er det fordi de er gutter? Hadde det vært annerledes med ei jente?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:09   #50
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Vil guttene mine ha bunad til konfirmasjonen får de det med glede. Går an å legge inn legg på det og. Bare litt vanskeligere.

Min bunad var det ikke lagt inn noe mulighet for å utvide den dessverre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:10   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Malama: Mener du at en mann ikke er utvokst før han er 25-30 år?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:12   #52
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Jeg surfer på tilhørighetsbølgen; enten velger du fra stedet du vokste opp, stedet mor og/eller far er fra, eller stedet du bor.

Jeg er fra Oslo, men Oslo-bunaden har ikke lange trafisjoner og er ikke særlig pen, så den utgår. Utover det kan jeg slik jeg ser det velge mellom fire/fem bunader, kanskje seks.

Jeg er delvis oppvokst på Hvaler, bodde 2/3 av året der fra 0-7 år. Derfor kan jeg ha Østfold-bunad.
Min far med slekt er fra Telemark; derfor Øst-Telemark eller Beltestakk.
Min mor er fra Kirkenes og har størsteparten av familie/slekt der gjennom mange generasjoner. Derfor; Sør-Varanger. Min mor har en slik som passer til småjente opp til konfirmasjonsalder, den skal Bråkebøtta arve.
Jeg er gift med sørlending og bor på Sørlandet på 12. året. Derfor; Vest-Agder.

Slekten på min fars side er fra helt gammelt av fra en liten plass like ved Elverum og jeg kan teoretisk ha bunad fra det området også, meb der føler jeg overhode igen tilknytning og det blir ikke naturlig.

Og som om ikke det var nok så har jeg samisk blod i årene, min mor er halvt samisk, og jeg kan ha kofte.

Puh!!

Hva har jeg så valgt? Jo, min far har sagt han vil spandere bunad på meg; og da blir det med rette Øst-Telemark (Raudtrøye); jeg synes den er utrolig flott og det er min fars favoritt, i tillegg til at det er hans tilhørighet. Til høsten begynner jeg i tillegg på kurs for å sy Vest-Agder, jeg har allerede snart ferdigbrodert sjal og forkle.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 06-05-12 kl 21:18.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:13   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunadvalg

Jeg synes gutter i bunad er flott, men vet ikke om min sønn vil ønske seg det. Vet at min bror nå har lyst på, men han hadde ikke lyst på det da han var ungdom.

Selv har jeg Vest-Agder bunad da jeg er derfra, men kunne ellers hatt Aust-Agder da begge mine foreldre har bodd der (mamma født der også, pappa ikke). Jeg synes egentlig at Aust-Agder bunaden er finere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:14   #54
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men til den siste setningen din: Er det fordi de er gutter? Hadde det vært annerledes med ei jente?

Ja det hadde kanskje vært annerledes med ei jente, men jeg vet ikke.
Å gi bunad til konfirmasjon til en gutt er ikke veldig lurt slik jeg ser det. Menn bør være mer utvokst før de får seg bunad og når barna er voksne anser jeg det ikke som min plikt å utstyre dem med klær. Om vi hadde hatt begge kjønn og jente hadde fått bunad til konfirmasjon hadde vi nok satt av penger og sponset bunad/deler av bunad til voksne gutter også, men kanskje ikke fullt ut, da konfirmasjonsantrekk for gutter og festantrekk i påfølgende år også koster noen lapper.
I min slekt er det ikke tradisjoner for bunad før voksen alder. Jeg og søstrene mine anskaffet oss bunader som voksne. Da vi ble konfirmert var det veldig få som hadde bunader.

Her hvor vi bor nå er det annerledes og kanskje derfor hadde jeg tenkt at jente hadde fått bunad om vi hadde hatt jente og hun ønsket å ha det til konfirmasjon.

Hypotetisk spørsmål i grunnen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:16   #55
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Jeg ville ikke ha bunad i konfirmasjonsalder, men fikk av mine svigerforeldre i 25-årsgave.
For meg var det en selvfølge å velge en av bunadene fra mitt hjemsted.
Vestfold.
Mamma var veldig ivrig på at jeg skulle velge en bunad fra Telemark som er hennes familiested.
Jeg er fremdeles glad for at jeg valgte som jeg gjorde.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:16   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Vil guttene mine ha bunad til konfirmasjonen får de det med glede. Går an å legge inn legg på det og. Bare litt vanskeligere.

Min bunad var det ikke lagt inn noe mulighet for å utvide den dessverre.

Det går på noen bunader, men på noen så går det absolutt ikke. På drakten som jeg synes er aller finest av de som guttene våre vil ha tilhørighet til er det nesten ingen ting å gå på i forhold til omsying.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:18   #57
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.


Daisy: Du er da ikke så langt fra Hardanger? Det kan godt være at det er en sånn tradisjon i bunn akkurat som hos min far sin slekt som ligger litt lenger nord og mye lenger vest enn dere. Den 1800 talls bunaden er den med lilla liv eller noe sånt? Har ei venninne som har den, mens mannens familie bruker den vanlige grønne.

Ja den med lilla liv. Om du har en venninne med slik er det stor sannsynlighet for at det er min mor som har sydd den. Neida, er ikke langt fra Hardanger, og det er ikke mange år siden de rekonstruerte bunaden fra der jeg kommer fra og laget den med grønt liv. Jeg synes ikke den er så fin, men den er vledig fin på tanta mi som har litt rødlig/blondt hår.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:18   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Ja, det er jo hypotetisk, men jeg har både gutt og jente og vil veldig gjerne at begge skal ha. Jeg kommer ikke til å gi dem det som voksne. Det er konfirmasjon eller aldri.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:20   #59
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Malama: Mener du at en mann ikke er utvokst før han er 25-30 år?

Nei, det er de vel før den tid, sikkert rundt 20. Men var nok litt preget a. At de to guttene i min familie som "har" ikke var mentalt moden for å ønske seg det før de var hhv 25 og 30, min mann ble ikke klar (overtalt?) før han var 32. Hvilket minner meg på at vi BLIR 33 i år, så det er to år til han blir 35. Regnebom...

Om jeg er tvilende til om jeg ville sponse bunad til voksen sønn kontra datter, så er dt fordi datter får til konf, sønn får gave av lik verdi til konf, om sønn da får bunad senere bør datter få noe tilsvarende. Alternativt kan sønn få rimligere konfgave, mot løfte om bunad når han blir 20, eller noe sånn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:21   #60
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadvalg

Min sønn har bunad. Herredrakt fra
Vest-Agder som svigermor har sydd. Jentungen har også, stripestakken. Svigermor er fantastisk der, og skal få sy bunader så lenge barna selv ønsker å ha, og hvis guttungen vil ha senere skal han selvsagt få det han og.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no