Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Er det tilfelle at lus ikke går i afrohår?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-15, 18:35   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det tilfelle at lus ikke går i afrohår?

Det virker som det er noen hoder lusen rett og slett ikke trives i. Vi hadde en ansatt i barnehagen barna gikk i, med enormt tykt, brunt hår - ikke hverken silkeglatt eller asiatisk - og hun hadde etter 30 år med barnehagebarn rundt seg på alle kanter aldri hatt lus.

Lusen trives hos 3 av 4 her. Den siste har 3-6 mm militærsveis.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 21:26   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det tilfelle at lus ikke går i afrohår?

Jeg skulle ønske det ikke var en myte. Men enn så lenge så har ikke mine hatt lus.*bank i bordet*



Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det virker som det er noen hoder lusen rett og slett ikke trives i. Vi hadde en ansatt i barnehagen barna gikk i, med enormt tykt, brunt hår - ikke hverken silkeglatt eller asiatisk - og hun hadde etter 30 år med barnehagebarn rundt seg på alle kanter aldri hatt lus.

Lusen trives hos 3 av 4 her. Den siste har 3-6 mm militærsveis.

Jeg har jobbet over 20 år i barnehage og har heller aldri hatt lus.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 21:28   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det tilfelle at lus ikke går i afrohår?

Jeg har også over 20 års fartstid i barnehage bak meg, samt har hatt to sønner i barnehager, og nå en sønn på skole, og baker hardt og heftig i bordplata mens jeg sier vi aldri har hatt lus i hus.

(Kort, glatt hår på Guttungen og meg. Lillemann hadde tjukke krøller, når han ikke var piggsveiskort. Får vi lus, så sverger jeg, da ryker håret både på Guttungen og meg. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 20:36   #24
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det tilfelle at lus ikke går i afrohår?

Jeg får noia hver gang det går lus på jobb. Foreldrene ser fort når det er lustid i bhg, for da har jeg håret i en stram knute. Men jeg har *bank i bordet* aldri hatt lus i hus.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 21:00   #25
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Er det tilfelle at lus ikke går i afrohår?

På mine 16 år med barn i hus og jeg har 4 så har vi kun hatt en runde med lus og kun 2 av barna hadde lus, selv om det har vært mye lus på andre i barnehage og klasse. Ikke har jeg giddet og sjekke så mye heller når man Bør sjekke.
Men jeg har hørt om afrohår og lus og att dem må ofte ha en annen sterkere type lusmiddel som koster mye og flere flasker om det er jenter med langt hår.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no