Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Facebook og gruppemedlemsskap

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-11, 10:25   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Facebook og gruppemedlemsskap

Jeg fikk nettopp nå en melding om at en på min venneliste har lagt meg til i en støttegruppe for et menneske jeg aldri har hørt om. Jeg har aldri godtatt noe slikt! Kan noen virkelig bare legge meg til og så står jeg som medlem?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:31   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Facebook og gruppemedlemsskap

Den vennen hadde nok ihvertfall blitt ryddet vekk kjenner jeg.

  Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:33   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og gruppemedlemsskap

DET har jeg allerede gjort, jeg har lagt inn sinnasvar på veggen til gruppa (det lå en "jippi, medlemstallet øker-melding der og jeg har forlatt greia). Meget mulig det var en god sak å støtte, men jeg vil da sette meg inn i det før mitt navn står der. Jeg er målløs!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:38   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og gruppemedlemsskap

Det må vel være toppen av frekkhet å bare legge folk til grupper uten å spørre først!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:40   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og gruppemedlemsskap

Administrator av gruppen har svart at de må appellere til fornuften i folk og stole på at de spør før venner blir lagt til. Jeg får ikke svart fordi jeg har meldt meg ut, men jeg synes det er en smule naiv holdning. Mulig jeg bare har feil FB-venner, egentlig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:41   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og gruppemedlemsskap

Det kan hende det er blitt gjort ved en feil. Det virker som om det ikke lenger går an å invitere mennesker til grupper man har laget, de blir bare addet. Det er helt håpløst. Nå skal man jo selvsagt ikke bare adde folk, men det kan hende folk misforstår og tror de inviterer mens de i virkeligheten legger folk til. Min mor brant seg litt på den da hun startet en gruppe der inne i vinter. Synes FB har gjort endel helt fjerne endringer i det siste.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:55   #7
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Facebook og gruppemedlemsskap

Jeg startet ei gruppe i januar og ble skikkelig frustrert når jeg måtte adde folk uten å spørre. En innmari dårlig løsning i forhold til å invitere. Jeg ba om unnskyldning til mine venner jeg hadde lagt til og ba de om å stryke seg om de ikke ville delta. Jeg syns det var skikkelig ekkelt.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:57   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og gruppemedlemsskap

Ja, i min gruppe har jeg kun ett alternativ for å få folk inn selv, og det er "legg folk til gruppen", ser jeg. Jeg har selvsagt kun lagt til de som jeg visste ville bli medlem, resten har meldt seg inn på eget initiativ. Det er helt fjernt at FB har gjort det sånn, det var da ikke sånn før?!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 11:04   #9
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Facebook og gruppemedlemsskap

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, i min gruppe har jeg kun ett alternativ for å få folk inn selv, og det er "legg folk til gruppen", ser jeg. Jeg har selvsagt kun lagt til de som jeg visste ville bli medlem, resten har meldt seg inn på eget initiativ. Det er helt fjernt at FB har gjort det sånn, det var da ikke sånn før?!

Før inviterte man og da var det opp til hver enkelt. Da var det "demokratisk", men nå er det "diktatur"

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 11:06   #10
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Facebook og gruppemedlemsskap

Jeg har også lagt merke til de endringene og liker det ikke. Jeg opprettet for en tid tilbake en gruppe på klassen min fra ungdomsskolen i forbindelse med et jubileum og der måtte jeg invitere folk. De valgte da selv om de ønsker å bli med i gruppen.
Opprettet nylig en tilsvarende gruppe for klassen min fra barneskolen og der "poppet" bare folk inn da jeg la dem til. Usj.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 11:06   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og gruppemedlemsskap

Merkelig forandring. Jeg ble helt himmelfallen av det, rett og slett. Jeg vil da ikke støtte politiske saker (som dette dreide seg om) uten å vite konkret hva/hvem de støtter.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 12:47   #12
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Facebook og gruppemedlemsskap

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Jeg har også lagt merke til de endringene og liker det ikke. Jeg opprettet for en tid tilbake en gruppe på klassen min fra ungdomsskolen i forbindelse med et jubileum og der måtte jeg invitere folk. De valgte da selv om de ønsker å bli med i gruppen.
Opprettet nylig en tilsvarende gruppe for klassen min fra barneskolen og der "poppet" bare folk inn da jeg la dem til. Usj.

Hvis du oppretter det som et arrangement og ikke som en gruppe så kan du fortsatt invitere folk. Da kan de velge å ikke svare, eller å svare ja, nei eller kanskje.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 13:47   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Facebook og gruppemedlemsskap



Hvis jeg starter en anti-frp gruppe og adder alle jeg har på fb der - da er det med andre ord en god sjanse for at lista mi rydder seg?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no