Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Pc eller Mac?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-13, 23:55   #1
Mumfins
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Innlegg: 89
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Pc eller Mac?

Jeg trenger HJELP!! Trenger en pc eller Mac til "hjemmebruk" . Dvs foto og filmredigering, nedlasting av musikk, enkel dokumenthåndtering/regneark til "hjemmebruk" og noe barna også kan lære seg å skrive og regne på. Vi har en iPad til sofasurfing og hver vår jobb pc til ja,jobb. Dett skal primært være "mors egen" og ikke lastes inn allverdens spill og tull... Kanskje noe film, men primært ønsker jeg å få kontroll på bilder og filmer.... Vi har en gammel pc, men den er treg og tung, og det orker jeg ikke! Har før "elsket" pc, men etter at iPaden er blitt min venn er jeg litt mer i tvil... Så guruer: hjelp meg!!! Skal jeg ha en Ultabook, en MacBook Pro, iMac - noe annet!??????

__________________
Mumfins
_____________________________
Vesletroll -03 og Minitroll -06
Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 23:56   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pc eller Mac????

Overgang fra pc til mac er ganske mye pes egentlig, men det går helt fint. Jeg tror du vil bli fornøyd uansett så lenge du ikke velger en bililgpc. Jeg bruker både pc og mac og foretrekker nok mac kanskje tror jeg, jeg er ærlig talt ikke helt sikker.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 00:14   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pc eller Mac????

Til det bruket så ville jeg valgt Mac. Den er jo super til f.eks. foto- og videredigering. Jeg synes overgangen fra pc til Mac var utrolig enkel. Hadde forventet meg mye mer styr. Synes også det er behagelig å slippe å tenke noe særlig på virus, og en Mac er mye mer holdbar. Må bytte oftere med pc.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 00:20   #4
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Pc eller Mac????

Mac

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 10:42   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pc eller Mac?

Mac-ene er jo superlekre da. Men det er altså null problem å drive med foto- og filmredigering på PC også, men om du jobber med store filer så bør du unngå de billigste modellene. Programvaren er helt lik for Mac og Windows stort sett.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 10:51   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pc eller Mac?

Mac er ikke noe bedre å jobbe på ytelsesmessig enn en like bra pc. Hva som er enklest kommer an på hva du er mest vant til. Men jeg har som sagt begge deler og synes begge deler er helt greit. Det beste med macen jeg sitter med nå er størrelsen synes jeg.

Og hvis du er en som ikke hiver all verdens andre programmer innpå dataen kan mac være veldig fint. De virker. Og de er sydd fint sammen slik at alt passer sammen. Idet du trenger noe mer er det imidlertid hakket verre. For ikke å snakke om hvis du finner ut at du gjerne skulle ha utvidet noe hardware. Det går ikke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 10:59   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pc eller Mac?

Mac.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no