Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hjelp til Excel-formel (hvis kanskje?)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-13, 20:49   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hjelp til Excel-formel (hvis kanskje?)

Jeg trenger en formel som er omtrent sånn.

I ark 2 har jeg navn i en kolonne, og tidspunkter i en annen kolonne. Jeg vil i ark 3 sortere alt dette helt annerledes, og tenker at jeg i en celle kan skrive navn, og at jeg i kolonnen bak kan hente tidspunkt som "hører til" den personen fra ark 2. Jeg ser for meg at formelen liksom kan være noe sånt som "hvis navn fra a1 finnes i området a1:b100 i ark2, så skriv inn informasjonen fra samme rad men kolonnen bak".

Jeg klarer ikke å se for meg at jeg bare kan sortere hele greia annerledes, da det er endel annen informasjon som også skal inn innimellom. Men det er over 100 navn, så å fikle med å skrive inn hvert eneste tidspunkt helt riktig (de kommer i en totalt annen rekkefølge enn på ark2) er relativt pirkete arbeid.

(Jeg har riktignok gjort all jobben nå, men det må gjøres om igjen om et halvt år og om et år igjen, så det er arbeidsbesparende for senere hvis jeg får fikset dette nå.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 21:09   #2
Mamma@work
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 56
Mamma@work har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp til Excel-formel (hvis kanskje?)

I min Excel versjon kan jeg under formler finne funksjonen "finn rad". Den kan du benytte til å koble data sammen.

Mamma@work er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 21:19   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp til Excel-formel (hvis kanskje?)

Ah, det er selvsagt finn.rad jeg må bruke, ikke hvis. Tusen takk. Da tror jeg kanskje at det skal gå.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no