Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Turnering - servering av varm mat - tips?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-18, 00:16   #1
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Turnering - servering av varm mat - tips?

Idrettslaget skal arrangere en stor turnering til våren (lørdag-søndag). I hallen blir det alt fra 6-åringer til eliteseriespillere.

I tillegg til det vanlige kioskutvalget (grov blings med pålegg, oppskåret frukt, smoothies, sjokomelk, nudler, kake, kaffe / te etc.) skal vi tilby et varmt måltid per dag. Jeg har lyst til å tilby noe annet enn pølser og toast.

Som vanlig er det en utfordring å tenke ut varm mat som kan forberedes på på forhånd, og som er lett å varme opp / anrette i kiosken. Inntjening er litt underordnet i denne sammenheng, vi har en kultur i laget for at det er viktigere å servere god og næringsrik mat enn at vi skal tjene så altfor mye på det. Det er også et poeng at varmmaten er gluten- og laktosefri, for da trenger vi ikke å tenke ut allergivennlige alternativer i tillegg.

Hva tenker dere om:

Tacosuppe med tilbehør som mais, rømme, nachochips og brød på lørdag
Lapskaus med tilbehør som flatbrød, tyttebærsyltetøy og persille på søndag

Er 60 kr per porsjon (600 g lapskaus, foreks.) en rimelig pris? Da tjener vi noe, men ikke veldig mye.

Andre innspill til varm mat som kan passe? Pizzasnurrer går ikke under varm mat i mitt hode Vi har ordentlig kjøkken og kjølerom, men har den "vanlige" utfordringen med at det er flere forskjellige personer som skal innom og ha kioskvakt i løpet av helga. Det må derfor ikke være for avansert mat, for å si det på den måten.

__________________
--------------
2012 & 2014
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 01:17   #2
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.420
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Turnering - servering av varm mat - tips?

Er ikke 600g en fryktelig stor porsjon? Tenke rpå hvis 6-åringene skal kjøpe en porsjon? Er det ikke bedre å ha 300 g pr porsjon, så kjøper heller de som har stor apetitt to porsjoner?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 01:30   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Turnering - servering av varm mat - tips?

Ville gått for mindre porsjoner, alt. barn og voksen. Så kan man gjerne ha litt høyere inntjening på voksenporsjon.

Grønnsakssuppe gir god inntjening, lett å gjøre allergivennlig og kan serveres i store pappkopper med en blings til, og er lett å håndtere sånn hygienemessig og praktisk. Kan stå og simre og bare slå på litt vann, uten at det brenner seg. Mulig man kan få gunstig innkjøp ifht disse idrettsavtalene på frukt og grønt? Passer også sammen med en pølse, for dem som vil ha litt protein til....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 02:17   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.828
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turnering - servering av varm mat - tips?

Det er en lang tråd om pris på lapskaus et sted her inne. Kan være verd å sjekke ut.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 09:02   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turnering - servering av varm mat - tips?

Jeg var på turnering i høst hvor lapskaus var et av alternativene. De var utsolgt da mannen min skulle kjøpe midt på søndagen, så det må ha vært relativt populært.

Jeg fikk kjøpt. Tror jeg betalte 50-60 kroner, for en porsjon som jeg ble mett av (men som mannen min ikke hadde blitt mett av). Jeg synes uansett det var et godt alternativ til det vi pleier å kunne kjøpe.

Jeg ville heller gått for lapskaus enn suppe. Jeg ser for meg unger i varierende alder vandre rundt med suppetallerkener. :skrekk:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 11:05   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turnering - servering av varm mat - tips?

Suppe blir lett mye søl. Jeg hadde nok heller laget en tacogryte.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 11:08   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.828
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turnering - servering av varm mat - tips?

Her er lapskaustråden jeg tenkte på - med spørreundersøkelse og greier:

http://www.foreldreportalen.no/forum...light=lapskaus

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 11:33   #8
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Turnering - servering av varm mat - tips?

Jeg blir veldig glad for å finne lapskaus i salg, fordi det (vanligvis) er så allergivennlig. Det gjelder bare at ingen putter pølser med melk/gluten i den.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 11:48   #9
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Turnering - servering av varm mat - tips?

Lapskaus er bra! Den kan lages på forhånd, og er lett å servere. Du kan servere den i liten (barn) og stor kopp, for eksempel.

Jeg hadde gladelig betalt 60,- for en stor kopp.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 12:28   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.824
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Turnering - servering av varm mat - tips?

Lapskaus er bra ja Enkelt både å lage og spise.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 23:01   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Turnering - servering av varm mat - tips?

Ville gått for lapskaus.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no