Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

De tre bukkene bruse - fylleversjon

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-18, 21:15   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

De tre bukkene bruse - fylleversjon

Jeg har flere ganger hørt en versjon av Bukkene bruse, som er sånn at det blir mer og mer snøvlete og mer og mer vulgært utover i eventyret.

Jeg klarer ikke å finne det ved å google. Er det noen som vet hvor jeg finner det, eventuelt har det liggende og kan maile?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-18, 21:32   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har flere ganger hørt en versjon av Bukkene bruse, som er sånn at det blir mer og mer snøvlete og mer og mer vulgært utover i eventyret.

Jeg klarer ikke å finne det ved å google. Er det noen som vet hvor jeg finner det, eventuelt har det liggende og kan maile?


Eller legge det ut her? Noe som egner seg på julebord?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 00:14   #3
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

Åh!
Det hadde vært perfekt underholdning til julebordet.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 01:02   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

Har du sjekka Pudding TV på YouTube? Dei har morsomme varianter av eventyr.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 09:07   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Har du sjekka Pudding TV på YouTube? Dei har morsomme varianter av eventyr.

Nei, aldri hørt om.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 09:50   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

Tviler på du finner fylleversjon av Bukkene Bruse på Pudding-tv, da målgruppa der er barn i barnehagealder.

(Med høyde for at de muligens også har en kanal for voksent publikum og. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 10:01   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

Dette var det første som kom opp på mitt googlesøk på "Bukkene Bruse på fylla".



https://eavisa.com/2016/09/23/nar-kj...s-pervo-fylla/

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 10:10   #8
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

Fant en julebordsang, ikke bukkene bruse, men om våre barndomshelter.
https://forum.klikk.no/foreldre/topi...-til-julebord/

Og Bondegårdsangen er verdt å kikke på
https://www.aktivioslo.no/info/drikkeviser/


Sist redigert av Pegasus : 22-11-18 kl 10:20.
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 10:19   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Dette var det første som kom opp på mitt googlesøk på "Bukkene Bruse på fylla".



https://eavisa.com/2016/09/23/nar-kj...s-pervo-fylla/

Denne var vel fast innslag i alle russeaviser på 80-tallet, så vidt jeg husker.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 10:40   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Dette var det første som kom opp på mitt googlesøk på "Bukkene Bruse på fylla".



https://eavisa.com/2016/09/23/nar-kj...s-pervo-fylla/

Hvorfor har jeg ikke klart å finne det selv? Takk, takk! Den var kanskje enda fælere enn jeg husker. Tror ikke den egner seg helt i den settingen jeg tenkte likevel.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 17:58   #11
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

Hå hå hå! Her var det noen godbiter.

Selv skal jeg fremføre værmelding på årets julebord. Håper det blir suksess.

https://youtu.be/YOFDJz7Drao

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 21:06   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 14:55   #13
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Hå hå hå! Her var det noen godbiter.

Selv skal jeg fremføre værmelding på årets julebord. Håper det blir suksess.

https://youtu.be/YOFDJz7Drao

Fylkesrevyen vår, jo! ��
(Nå fikk jeg lyst til å kontakte Kjøllefjordrevyen og spørre om vi kan låne denne til julerevyen ... )

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 17:00   #14
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De tre bukkene bruse - fylleversjon

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Fylkesrevyen vår, jo! ��
(Nå fikk jeg lyst til å kontakte Kjøllefjordrevyen og spørre om vi kan låne denne til julerevyen ... )

Jupp. Jeg var i bryllup med han som du ser på videoen her. Han kjørte en versjon av denne. Jeg har fått tillatelse til å bruke den på julebord.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no