Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnevernrapport

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-12, 09:34   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevernrapport

Jeg tenker også at mange barn i fosterhjem har det altfor ustabilt hvis biologiske foreldre stadig skal få nye sjanser og ikke klarer det, og disse reglene virker som de ivaretar de helt små barna bedre også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:37   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevernrapport

Dette ser bra ut!

Jeg og liker tanken på at det skal bli enklere å få adoptere fosterbarn, det blir en trygghet både for barnet, spesielt, men også for fosterforeldrene, som ikke risikerer å miste et barn de kanskje har hatt i sin omsorg i årevis.

Jeg tenker ofte på en gutt jeg gikk sammen med på skolen. Han kom i fosterhjem som baby, og fikk vokse opp i dette hjemmet til han ble voksen og flyttet for å studere. Disse voksne var, for ham, mor og far i all forstand, uten på papiret. Jeg vet ikke, men kanskje hadde det vært godt, psykisk sett, at de var mor og far helt "på ordentlig" og - og den biologiske mor var en han slapp forholde seg til med ujevne mellomrom?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:15   #23
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevernrapport

Jeg er enig i alt dere skriver. Men syns fortsatt at det er et men. For jeg vet konkret om to par fosterforeldre som har levert barna tilbake fordi de ikke var "enkle nok". Det ene paret har bare ett barn fra før og det var helt klart ønsket om et barn til som gjorde at de ble fosterforeldre. Det som gjorde at jeg reagerte veldig negativt på dem, jeg ble veldig sjokkert faktisk, for jeg hadde kjent dem lenge og hadde en helt annen opplevelse av dem, var at de leverte ungen tilbake etter fire måneder fordi det var så mye ekstra med barnet. Dette barnet var lite, og sjansen for at barnet ville "normalisere" seg under trygge forhold var nokså stor - fire måneder er dog veldig kort tid i denne sammenhengen.

Jeg syns vel egentlig at folk som primært sett ønsker seg flere barn kanskje burde gjøre andre ting enn å skaffe seg fosterbarn. Jeg er redd for at hvis man blir forespeilet adopsjon innen 18 måneder (som jo er kortere tid enn utenlandsadopsjon stort sett) så kan man få en del useriøse fosterforeldre som bare vil ha de pene og rene og greie barna. Men det er absolutt mulig at jeg bare er full av fordommer, jeg holder mulighetene åpne for det.

Ellers så syns jeg at biologiske foreldre har for sterke rettigheter i forhold til barna og syns at dette er et steg i riktig retning på en måte, jeg ser bare ikke helt hvorfor tidlig adopsjon må være en del av det.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 11:22   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnevernrapport

Nja, men om man skal adoptere, så må man kanskje stille litt andre krav til potensielle adoptivforeldre enn til fosterforeldre?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 15:17   #25
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnevernrapport

Dette er meget positive nyheter for barnevernsbarna. Og på tide!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no