Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-12, 09:10   #81
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Jeg syns ikke det er vits i å gjøre narr av butikken for å selge eldre barnevognmodeller, det er da tross alt bedre enn å kaste dem. Det er nok av virkelig hårreisende ting å ta dem på.

Det jeg syns er spesielt graverende er at de kjører en beinhard, offentlig kampanje på at forovervent er best, og snakker folk ut av valg de allerede har tatt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 10:09   #82
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Overfor enkelte grupper hadde det kanskje vært lettere om Plumbo eller DDE hadde presentert budskapet enn om en forsker med allverdens kompetanse gjør det.



Kanskje det er løsningen på flere ting som ikke ser ut til å nå helt ut i det svarteste folkegapet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 10:21   #83
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Det er morsomt, men det er sant også.
Man hører jo på de man liker og de man identifiserer seg med. Jeg tror faktisk en skikkelig "kjendiskampanje" kunne gjort mye forskjell.
Ikke skrekk-kampanjer, de funker bare på folk som lar seg skremme og de er som oftest allerede på den riktige siden.
En god gammeldags, Jeg-er-Bjarne Brøndbo-og-jeg-vil-fortelle-deg-om-noe-kampanje.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 11:15   #84
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Håper noen fillerister denne butikken.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 12:52   #85
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Det er morsomt, men det er sant også.
Man hører jo på de man liker og de man identifiserer seg med. Jeg tror faktisk en skikkelig "kjendiskampanje" kunne gjort mye forskjell.
Ikke skrekk-kampanjer, de funker bare på folk som lar seg skremme og de er som oftest allerede på den riktige siden.
En god gammeldags, Jeg-er-Bjarne Brøndbo-og-jeg-vil-fortelle-deg-om-noe-kampanje.

Enig. Men da må det være en skuespiller eller musiker. Kommer det politiker vil "folk" lukke ører og øyne.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 14:46   #86
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Espen Eckbo hadde ungene bakovervendt til de var ganske store, kanskje han kan brukes.

Han har jo demonstrert tøybleier og E.C. på tv så hvorfor ikke?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 14:56   #87
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Jeg leste linken for noen dager siden og tenkte, "Dette er helt klassisk FrP-argumentasjon, jeg må google FrP og navnet på fyren, og se hva som dukker opp". Det som blant annet dukket opp var tilsvarende navn, og medlemsskap i Demokratene. Tenk å ta så feil! Jeg må presisere at det finnes flere med samme navn, så det behøver absolutt ikke å være samme fyren. Jeg fikk meg en god latter allikevel.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 15:02   #88
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

For å være noe mer seriøs, så må jeg si at jeg håper man får øynene opp for regler rundt barnesikring også her i Norge snart. (Ok, vi er blant de beste - men Sverige er bedre.)

Tenk at denne mannen fikk kjøre videre med barnet, med lappen og alt i behold!?

Så lenge det er lov å kjøre med bittesmå barn forovervendt, så kan man vel heller ikke nekte folk å komme med misjonering av typen til babykos? (Jeg nekter å bruke stor forbokstav på en sånn idiotbedrift. )

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 15:17   #89
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

For å være noe mer seriøs, så må jeg si at jeg håper man får øynene opp for regler rundt barnesikring også her i Norge snart. (Ok, vi er blant de beste - men Sverige er bedre.)

Tenk at denne mannen fikk kjøre videre med barnet, med lappen og alt i behold!?

Så lenge det er lov å kjøre med bittesmå barn forovervendt, så kan man vel heller ikke nekte folk å komme med misjonering av typen til babykos? (Jeg nekter å bruke stor forbokstav på en sånn idiotbedrift. )

Jeg har hatt meg noen samtaler med folk i UP, og er ikke så veldig overrasket… Kunnskapen om barnesikring er ikke bare god der heller gitt

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 17:29   #90
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke det er vits i å gjøre narr av butikken for å selge eldre barnevognmodeller, det er da tross alt bedre enn å kaste dem. Det er nok av virkelig hårreisende ting å ta dem på.

Det jeg syns er spesielt graverende er at de kjører en beinhard, offentlig kampanje på at forovervent er best, og snakker folk ut av valg de allerede har tatt.

Greit nok, men når skal dei innsjå at det ikkje er salgbart? Det er jo dei same varene dei har hatt i nettbutikken sidan 2006/2007. Dei kunne i det minste gitt det bort. Om nokon ville hatt det, vel å merke. Ikkje sånn at eg ler av optimismen, men nesten.

Forovervendtpropagandaen er hårreisande. Virkelig.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 17:56   #91
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

MIn eldste er født i 1985, og vi hadde bakovervend babysete. Noen brukte fremdeles bagnett på den tiden, men de ble ansett for å være utrygge, så alle unge og trendy foreldre hadde selvsagt bakovervendt babysete. Det var ikke mulig å fortsette med bakovervendt når barnet hadde vokst ut av den første babystolen.

Og jeg monterte bilbelter i baksetet på Opel'n min for å kunne bruke barnesete i 1987. Bakovervendt. Husker vi hadde kjøpt bagnett (brukt) av noen kjenninger, men jeg fattet ikke at min bittelille baby kunne ligge trygt nedi der, i den "store" vognbagen, så jeg tror vi dro og kjøpte barnesete ganske kjapt.

Husker det med at hvis man hadde bilbelter bak, så var de påbudt å bruke, og kameratene våre diskuterte om dette gjaldt bare originalmonterte eller ikke.

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Enig. Men da må det være en skuespiller eller musiker. Kommer det politiker vil "folk" lukke ører og øyne.

Pssst... Bjarne Brøndbo er musiker.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 17:59   #92
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Enig. Men da må det være en skuespiller eller musiker. Kommer det politiker vil "folk" lukke ører og øyne.

Det var derfor jeg i mitt tenkte tilfelle bruke sangeren i DDE.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no