Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-12, 13:44   #1
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg ble litt imponert av damen i artikkelen her.

Tror jeg skulle hatt store problemer med å greie dette helt uten videre, men jeg har mange ganger reagert når jeg har kommet over argumenter om at vår generasjon aldri ville greie å kutte i forbruket. Jeg tenker at man uansett vil forholde seg til de forutsetningene man har og at selv vår generasjon ( ) ville greid å tilpasse seg ytre forhold som tilsa at vi måtte stramme inn forbruksvanene kraftig. Man legger seg jo ikke ned for å dø liksom selv om man ikke kan få kjøtt til middag hver dag eller må droppe hudkrem og stoppe de hullete sokkene.

http://www.dagbladet.no/2012/02/17/m...ring/20277344/

Hva syns dere?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 13:57   #2
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.274
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Beundringsverdig!
Jeg tror nok neppe jeg kunne gått like drastisk til verks, men det er fint at noen tar den helt ut.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 13:58   #3
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg blir også imponert og inspirert. Jeg prøver selv å begrense forbruket, men jeg ser at jeg er inkonsekvent og lite gjennomført. Jeg er flinkest på klesfronten. Nå har jeg bestemt meg for at jeg har nok klær og skal prøve å slite på disse lengst mulig. Det er ikke lett! Støvlettene mine er slitte og lite moderne, men de funker. Og det er nok av klær og sko jeg kunne tenke meg altså! Ungene sine klær er 60-70 % arvet, og jeg lapper det som går i stykker. Ting til huset har vi nok av.

En ting hun sier som jeg har lagt merke til på FP også, er "shopping som belønning". Folk kjøper noe nytt fordi de synes de fortjener det, fordi de er glade, lei seg, skal på jobbintervju, skal på ferie osv. osv. Ikke fordi de trenger det. Det har jeg stort sett klart å slutte med. Nå prøver jeg å spørre meg selv: "Er dette noe du ha?" Og da ender det som regel med at jeg dropper å kjøpe.

Å ikke kjøpe noe på et helt år, hadde jeg aldri i verden klart. Men jeg klarer å ofre noe forfengelighet, reiselyst og bekvemmelighet for å forbruke mindre.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:09   #4
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Den dama likte jeg! Jeg må lese bloggen hennes og se om jeg lar meg inspirere. Vi er ganske flinke på hjemmefronten når det gjelder interiør og stæsj, men jeg kunne nok blitt flinkere med kleskjøp. Jeg tror jeg kunne klart å la være å kjøpe klær til meg selv et år, med unntak av strømpebukser. Dvs., jeg kunne jo begynne å stoppe ullstrømpebuksene ... Barna må jo imidlertid ha klær, men der kunne jeg vært flinkere å handle brukt.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:19   #5
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:19   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg tror jeg skulle klart meg fint med det jeg har av klær og sko og sminke for mer enn et år. Men jeg måtte kjøpt sko og antagelig noe klær til barnet. Motivasjonen er nok ikke helt til stede for min del. Jeg kjøper ikke ekstremt mye av noe, men jeg setter pris på fine klær og ville synes det var stusslig å ikke kunne kjøpe noe som helst. Det betyr nok litt ekstra mye nå som jeg er litt på sidelinjen på grunn av helseroblemer. Har også lagt merke til fortjener/belønningsshoppingen, og selv om det egentlig ikke er noe jeg praktiserer mye så må jeg innrømme at jeg nettopp bestilte rød kjole på en skikkelig, skikkelig dårlig dag. Det hjalp bittelitt også, men en kan jo selvfølgelig ikke kjøpe ting hele tiden på det grunnlaget.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:21   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg prøvde å ha en kjøpefri måned men gikk på en bitteliten Home&Cottage-smell og et par bruktbutikk-smeller. Og så fikk Vesla noen klær som hun strengt tatt kunne fått en annen måned. Jeg har lyst til å prøve å ha enda en kjøpefri måned i grunnen og se om jeg kan få det til helt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 15:55   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg kunne nok klart det rent praktisk, men jeg hadde ikke hatt et særlig godt år. Jeg hadde savnet å lese nye bøker, jeg hadde savnet håndarbeid om kvelden med mangel på nytt garn, jeg hadde ergret meg over ødelagte ting jeg ikke kunne erstatte, jeg hadde ikke hatt det godt med tørre hender pga mangel på krem, jul og bursdager hadde definitivt manglet noe uten gaver og jeg hadde ikke satt pris på å spise billig mat (som ofte er ensidig, usunn og usmakelig). Vi kan alle være mer bevisst på hva vi bruker penger på, være flinkere til å ikke kjøpe nytt hele tiden bare fordi de vil ha en annen look eller farge i huset, tenke litt mer over hvor mye vi kaster som er fullt brukbart og hvor ofte vi kaster mat som fint kunne blitt spist hadde vi planlagt litt mer. Vi kunne alle tenkt betydelig mer over forbruket vårt, men å derfra gå til det ekstreme å la være å kjøpe noe som helst nytt synes jeg blir litt unødvendig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 16:09   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg tror jeg skulle greid det, dersom jeg var kommet dit som hun er i livet. Både av økonomiske og idealistiske grunner, kunne jeg godt tenke meg å gjøre et sånt prosjekt. Det tror jeg mange av oss hadde hatt godt av, ikke minst for å kunne sette pris på ting vi har.

Vi har allerede et ganske bevisst forhold til disse tingene, men ser, som noen, at det er inkonsekvent og rom for forbedring. Det er dog lite shopping for shoppingens del, med unntak av i enkelte bokhandler. *host*

Det er altså rom for forbedring, men når det er sagt, bruker jeg en god del av mine shoppingkroner på ting som det er vanskelig å unngå. Utstyr, nytt og brukt, til to voksende barn, for eksempel. Det trenger man ikke når man har voksne barn. Dessuten bor jeg i et oppussingsobjekt, noe som betyr at det ikke er frivillig å pusse opp huset, og dermed kjøpe en del ting i den forbindelse. Når den verste jobben der er ferdig, vil det kunne bli mindre.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 16:13   #10
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg vet ikke om jeg hadde klart å stå i mot alle fristelser i et helt år, hvis jeg skal være ærlig. Derimot har jeg nok av det aller meste til å la være å kjøpe inn noe særlig, så jeg prøver å tenke meg godt om før jeg handler. Det vanskeligste er nok Lille Ville - hun må jo ha nye klær etter som hun vokser. Og når vi ikke har noen å arve fra, blir det til at vi kjøper nytt i stedet. (Det hender jeg sjekker i bruktbutikkene her om de har noe i hennes størrelse, men det er lite å finne).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 16:23   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg hadde greid det, men jeg vil ikke.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 16:44   #12
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Innenfor noen rammer, ja.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 19:05   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg hadde ikke en gang giddet å prøve. Jeg kunne sikkert greid meg med de klærne jeg har, men å la være å kjøpe hudkrem og andre daglige produkter ser jeg virkelig ikke poenget med å velge bort. Jeg er så glad i å reise også at jeg ikke villet latt være å ha en fin ferie hvis jeg kunne. Jeg har hatt mange nok år med smalhans der alle kroner ble snudd flere ganger før bruk, aldri i verden om jeg hadde giddet å gå tilbake til det hvis jeg ikke måtte.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 19:05   #14
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg kunne nok ha greid det om jeg var i en annen fase i livet enn nå, som Luftslottet også sier. Nå prøver jeg å begrense innkjøp til det mest nødvendige, og jeg prøver å være flink til å kjøpe brukt eller låne der det går an. Jeg var ganske flink en periode i fjor og sparte mye penger, det er en god bonus.

Jeg gikk inn på bloggen hennes og ble veldig imponert over alt hun har forsaket.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 19:19   #15
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.636
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg er ikke så glad i å shoppe i utgangspunktet, så her handles det minimalt i fra før av.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 19:21   #16
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Haha, nei det kunne jeg aldri klart.
Kanskje om jeg hadde blitt opplært... jeg tror ikke jeg har skills nok til å klare det.
Jeg er ikke shoppegal. Jeg hater å gå i butikker i timesvis, men man trenger jo ting. klær osv.. til ungene.. skal jeg sy da liksom.. ?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 19:31   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

For min egen del, ja. Bortsett fra sko og fotsenger som jeg må ha. For resten av familien tror jeg det ville vært verre.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 19:32   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg hakke lyst.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 19:44   #19
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg ser ikke poenget.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:08   #20
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ikke kjøpe noe nytt på et år - hadde du greid det?

Jeg ser poenget, og kunne hatt lyst til å gjøre det, men måtte i tilfelle gått over garderoben først for å sjekke hva vi har og hva vi mangler. Ungene har alt, jeg tror husbonden er godt dekt etter at vi tok den årlige handleturen hans før jul, men jeg tror veldig mange av mine klær er for små og slitte. Men det ville sikkert uansett lønt seg med en skikkelig gjennomgang av klesskapet, slik at jeg får kvittet meg med det jeg aldri bruker.

Vi har alt vi trenger av ting og tang, oppussingsbudsjettet holder jeg utenfor fordi vi blant annet skal lage utleiedel i kjelleren. Skap, fryser og kjøleskap er fulle, det er på tide å finne fram ukehandlelistene igjen.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no