Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere enn meg som reagerer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-09, 14:17   #141
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Og hvis dette blir tatt til inntekt for at jeg prøver å bagetalisere drap på kvinner, så er det altså ikke det. Jeg er HELT enig i alt som blir sagt, dette var bare en parantes, et lite sidesprang. Og det trodde jeg var lov til her på Foreldreportalen

Det er heller ingen her som har sagt at kvinner ikke gjør vonde ting eller sier at kvinner er snillere enn menn. Men når debatten handler om at media og folk nedtoner alvorligheten av partnerdrap og du kommer med sånne kommentarer så blir det som Skilpadda sier, i beste fall irrelevant (som jeg har tolket til å være) i verste fall en del av problemet.

Og ja, det er lov å komme med avsporinger på Foreldreportalen og det er også lov å komme med kritikk mot usakligheter.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 14:21   #142
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Synes du ikke det, altså, Skilpadda?

Ville bare si at vi kvinner ikke alltid er like enkle å ha med å gjøre vi heller, dessverre.

Jeg synes først og fremst at setningen er idiotisk fordi den dukker opp i denne tråden, men setningen isolert sett, ordene, måten det blir sagt på, er klumsete og nedverdigende, synes jeg. Ikke så enkle å ha med å gjøre? Hva skal det betyr, da?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 14:22   #143
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes først og fremst at setningen er idiotisk fordi den dukker opp i denne tråden, men setningen isolert sett, ordene, måten det blir sagt på, er klumsete og lite informativ, synes jeg. Ikke så enkle å ha med å gjøre? Hva skal det betyr, da?

Hvis man legger litt godvilje til, så går det fint an å lese det som "det er ikke sånn at det bare er menn som er slemme, og aldri kvinner". Det var det jeg trodde hun mente.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 14:25   #144
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis man legger litt godvilje til, så går det fint an å lese det som "det er ikke sånn at det bare er menn som er slemme, og aldri kvinner". Det var det jeg trodde hun mente.

Det går an å lese det sånn ja. Og det er også en interessant og viktig problemstilling med menn som blir mishandlet.

Men man må se an debatten litt også. Jeg synes dette var like irrelevant (siden jeg tolker romslig her) som at man kommer med "Eldre mennesker er ikke bare snille de heller, dessverre" i en debatt om eldrevold.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 14:27   #145
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Jeg mangler ikke godvilje, jeg får bare en ekkel smak i munnen av å tygge litt på den setningen. Jeg synes det er undergrave en så alvorlig sak å vise til at kvinner ikke alltid er enkle de heller, som igjen (mtp sammenhengen) da viser til at disse mennene som dreper konene ikke er så enkle de heller, eller? Jeg synes uansett at det er kvinner som gjerne omtales som "enkle" eller "vanskelige" i forhold.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 14:39   #146
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Jeg synes også dette begrepet som Milfrid bruker her er svært uheldig. Det bygger opp under stereotype oppfatninger om sider ved kvinners psyke som ofte kontrasteres med menns psyke. Kvinner tillegges ofte egenskaper som manipulative, utspekulerte osv. Dessuten er det, som Skremmern sier, veldig ullent og uklart hva som legges i at "kvinner ikke er så enkle å ha med å gjøre". (Jeg sier ikke at det er det Milfrid nødvendigvis mener her, men det er slik det kan oppfattes.)

For ordens skyld: Jeg synes det er like lite heldig å stigmatisere menn på samme måte.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 14:55   #147
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Nå leste jeg Milfrids innlegg som kom ovenfor setningen, og jeg synes at det kommer ganske klart frem i innlegget hvorfor hun sier den setningen. Hun er i en litt annen debatt enn hoved-debatten, og det er hun klar over selv.
Men kan si det er en unødvendig avsporing, men jeg synes ikke det er nødvendig å løsrive setningen fra innholdet i innlegget hennes.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 19:19   #148
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Nå leste jeg Milfrids innlegg som kom ovenfor setningen, og jeg synes at det kommer ganske klart frem i innlegget hvorfor hun sier den setningen. Hun er i en litt annen debatt enn hoved-debatten, og det er hun klar over selv.
Men kan si det er en unødvendig avsporing, men jeg synes ikke det er nødvendig å løsrive setningen fra innholdet i innlegget hennes.

Jeg hadde tenkt å multiquote, men så kom jeg til dette og må bare si at det i grunnen oppsummerere med mye færre ord det jeg hadde tenkt å si. Helt uten at jeg trenger å gjenta meg selv

For herregud, enkelte her inne leser jo det jeg skriver som fanden leser bibelen, og da går det jo ann å tilegge meg alle mulige rare meninger og holdninger, som jeg ganske riktig har gjentatt til det kjedsommelige at jeg ikke har. Men det var jo fordi noen fortsatte med løsrevne sitater som tatt ut fra sammenhengen får meg til å fremstå som en som mener at kvinner har seg selv å takke .

Mht å holde seg til temaet og starte egne tråder, så gjorde jeg det mht til å diskutere om mennesker er født onde. Men fysisk og psykisk mishandling av menn syntes jeg faktisk gikk innenfor temaet, siden flere hadde påpekt at det var et forsvinnende lite problem. Diskusjonene her inne blir rimelig tannløse om man kun skal holde seg så strengt til det opprinnelige temaet i en tråd, som enkelte forfekter.

Og det blir jo på grensen til småmorsomt når jeg får pes om at jeg blant annet bygger opp om stereotyper om kvinner. Hvilke kvinner? De som mishandles, eller de som selv mishandler? Jeg har sagt nada njet om kvinner som mishandles, nettopp fordi jeg er så enig i det som blir sagt i tråden... Og dere har jo fått med dere til det kjedsommelige at jeg har understreker det.... Så hvordan kan jeg da bygge opp sterotyper om dem? Sterotyper om de kvinnene som selv mishandler? Javel? Og hva gjør denne tråden om menn som mishandles? Og er det bedre? Så jeg er i grunnen helt imponert over at noen klarer å finne noe å ta meg på, men den som leter, ska finne... .

Men hjelpes, hadde jeg ikke likt en diskusjon og litt temperatur så hadde jeg holdt meg langt unna FP .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no