Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hage: Hva skal man ha i bed som blomstrer fra vår til høst?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-10, 09:57   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hage: Hva skal man ha i bed som blomstrer fra vår til høst?

Her i sameiet har vi nå dratt vekk masse buskas og laget bed isteden.
Det er ca 50 cm ganger 8 meter.
Vi er 5 "kokker" men bare 2 som gjør noe. Vi har ikke grønne fingre.

Jeg har lyst at det skal være blomster fra vår til tidlig høst.

Jeg har lyst på snøklokker, krokus og tulipaner + noe urter.
Tar gjerne i mot gode forslag og gjerne bilder av hva vi kan ha.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 10:48   #2
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage: Hva skal man ha i bed som blomstrer fra vår til høst?

Jeg heier på svar, for jeg lurer på det samme.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 11:52   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage: Hva skal man ha i bed som blomstrer fra vår til høst?

Abonnerer jeg også.
Jeg har ihvertfall nylig lært at HOSTA fyller fint opp i mellom blomster og andre planter, og den kan blomstre på sensommeren.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 11:59   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage: Hva skal man ha i bed som blomstrer fra vår til høst?

Det spørs jo litt om det er sol eller skygge?

Remonterende roser (f.eks. buskroser) kan godt finne på å blomstre hele sommeren. Evt variere med forskjellige typer, noen tidlig- og noen sentblomstrende. Noen roser blomstrer helt til november! Og så er det fint plass til tulipaner og snøklokker og krokus innimellom der, som blomstrer før det blir fart på rosene.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 16:16   #5
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage: Hva skal man ha i bed som blomstrer fra vår til høst?

Det er morgen og kveldssol på våren og sol stor sett hele dagen på sommeren.
>Roser var en god ide, takk.

Noen flere?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 09:17   #6
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage: Hva skal man ha i bed som blomstrer fra vår til høst?

I dag skal det shoppes litt så de er fint resten av sommeren så setter vi løker til høsten.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 09:32   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage: Hva skal man ha i bed som blomstrer fra vår til høst?

Klematis tåler mye sol og blir så fiiin. Vokser helt utrolig på en sommer og klippes ned på høsten.
Foreslår også roser.
Buskrosen Leonardio da Vinchi er remonterende og blomstrer helt til frosten kommer. VAkre dus rosa store roser. Jeg har fått masse skryt for min.
Litt skranten det første året men blir kjempestor. Jeg trodde min hadde frosset i vinter og klipte den helt ned i siste håp og den er kraftig allerede og er i knopp. Hardfør.

En annen er kryprose The Fairy. Den passer utrolig godt sammen med denne andre buskrosen for fargene er helt like. Blomstrer også helt til frosten kommer og er remonterende. Legger seg fint utover i bedet. Utrolig fin.
Roser er vakkert. Kunne ønske jeg hadde en kjempehage og kunne plantet mange roser..

Litt sent i år men så frø av ringblomster. De kommer opp nå i disse dager og står også til frosten kommer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no