Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-16, 22:49   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Er på et Sunwing hotell i Spania. Har vært her siden lørdag kveld/ natt. Hver dag, med unntak av i går har det vært en skokk insekter, type flyvemaur/ bananflue under gardinene i stua. Første dagen avventet jeg litt, men de ble flere og flere og til slutt sikkert hundrevis. Ringte resepsjon, de kom og sprayet noe og de døde. Damme prosedyre påfølgende dager. Nå ha de sprayet i kveld, for 2,5 t siden og det lukter forjævlig på rommet. Jeg ga beskjed om at dette er gjentagende og at de må gjøre noe med problemet. De skulle melde fra i morgen, men i kveld måtte de bare spraye.

Så vi sitter her. Små unger skulle lagt seg, men vi orker ikke den lukta. Vet ikke hvor sunt det er heller, akkurat. Så akkurat nå har vi jo ikke noe rom vi kan være på. Hotellet er fullt.

Hva ville du gjort? Hva kan vi kreve? Vi pleier ikke klage ofte, men dette holder ikke, synes jeg. Betalt over 50 000.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 22:54   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Huffda. Sånn skal det jo ikke være. Sitter det noe mat klint i gardinen da? kommer jo der hvor maten er gammel. Ville prøvd å ta vekk gardinen, kanskje.. Går det an?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 22:57   #3
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Tror ikke det. De er på terrassen også. Som et reir i veggen mellom terrasse og stue.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 22:58   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.398
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Kjære vene, så ekkelt! Sånn vil man ikke ha det på ferie. Jeg hadde vært ganske plagsom og stått på at de fikk fikse et nytt rom temmelig umiddelbart.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 22:59   #5
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Har du fått et telefonnummer til Ving lokalt? Jeg hadde forsøkt å ringe de, de pleier å være tilgjengelige hele døgnet.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 23:05   #6
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

De sier de ikke kan gjøre noe i kveld og at hotellet er fullt. Det er det sannsynligvis de neste 10 ukene også. Er ganske sur. Skulle lagt oss for en time siden, men orker ikke legge ungene i den stanken!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 23:15   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Ville ringt Ving i morgen og klaget.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 23:24   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Vi fikk penger og gavekort i restauranten rett fra hotellet da AC'en i stua på vårt Sunwingrom ikke virket i et par døgn. Og AC'en på soverommet virket jo, så vi anså det ikke som noen krise, og tenkte ikke på kompensasjon. Nytt rom har de neppe mulighet til, hotellene er jo stappfulle på denne tiden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 10-07-16 kl 10:41.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 00:30   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Så ekkelt. Ville krevd å fått noe annet. Men faren da er at dere må bytte hotell. Om dere ikke får noe nytt rom, krev å få en skikkelig kompensasjon. Det ødelegger jo litt av ferien. Og med en så dyr ferie hadde jeg satt høye krav.

Har litt mindre krav her vi reiser ei uke billig uspesifisert til Spania. Men at det kryr av dyr og må sprøytes det hadde jeg uansett ikke godtatt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 09:46   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Det er ekkelt, min største sympati.

Vi var på Mallorca i fjor og var plaget med noe hinsides med småmaur. Vi la igjen bestikk i oppvaskkummen med bittelitt matrester og kom tilbake til et tog maur fra veggen i dusjen, inn oppholdsrom og inn i kjøkkenkroken. Og det var toppetasjen.

Vi fikk to store bokser kverk i resepsjonen umiddelbart da vi nevnte det. Og leste senere at Spania har vært, og er plaget av uvanlig mye maur.

Hvis alle er plaget, er det ikke så mye å kreve. Hvis dere har mer enn andre gjester, så klag på stedet til Ving, og forlang ny bolig eller kompensasjon.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 11:01   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Uæææ, det er ikke i Cala Bona, håper jeg?

Jeg ville ihvertfall sendt "klagen" skriftlig til ving, slik at du kan dokumentere at dere har sagt i fra på et tidlig tidspunkt, men at hotellet ikke klarte å hjelpe dere.

Hvor mye dere bør få i avslag/hvilken annen kompensasjon dere bør få, kan jeg dessverre ikke noe om.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 11:41   #12
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Jeg hadde fått ødelagt min ferie om jeg hadde opplevd dette og om problemet ikke ble løst.
Utrolig viktg å skru korken igjen på brusflasken, ikke la smuler være igjen på gulv og benk mm. Tøm rask så fort som mulig. Det skal svært lite til før maur og andre dyr kommer.
Ta bilder for evnt å dokumentere om det trengs. Snakk med Ving i dag. Om det ikke nytter å snakke med de på hotellet så be om å få snakke med "hovedkontoret" på stedet eller noen andre ansvarlige.
Selv om det er høysesong og hotellet er fullt så kan de iallefall sjekke om de kan hoste opp et rom et annet sted om dere kan tenke dere det da.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 12:02   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Håper de ordner opp i dag. Sånt er ekkelt og irriterenes.
Feristedet høres dyrt ut så dette er jo ikke akseptabelt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 13:26   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Jeg er litt overrasket over at så mange synes dette er fullstendig uakseptabelt. Man reiser tross alt til varmere strøk, det er mer insekter og småkryp der. Selvsagt skal rommet man har betalt for være brukbart, men shit happens. Insekter happens. De gjør jo i det minste det de kan for å rette opp, jeg hadde ikke forventet så mye mer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 13:34   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

En kakerlakk eller to må man tåle. Hundrevis av fluer synes jeg er over grensen.

Det du kan få er et annet rom, enten på hotellet - eller mer sannsynlig her, kanskje - på et annet hotell. Det er ikke så mye mer enn det man kan KREVE. Er det fullt så er det fullt, lizm.

Nå er jo ikke all den sprayinga så veldig sunt heller, så jeg hadde vel gått for et annet rom for min egen del, men da risikerer man jo et hotell man ikke ville valgt ut fra katalogen, ikke sant.

Enig i at man skal ta det med Ving så de får mulighet til å rette, og gjerne gjøre det skriftlig. Evt skriftliggjøre det i en melding om dere har en muntlig avtale ("bekrefter med dette at vi før i dag avtalte med reiseleder Gunilla at... og hvis ikke, så skal vi få nytt rom ..")

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 13:36   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.119
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Man kan klage når man kommer hjem også - og få refusjon, men viktig å dokumentere laging underveis, slik at de kan rette hvis det er mulig.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 13:37   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.398
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er litt overrasket over at så mange synes dette er fullstendig uakseptabelt. Man reiser tross alt til varmere strøk, det er mer insekter og småkryp der. Selvsagt skal rommet man har betalt for være brukbart, men shit happens. Insekter happens. De gjør jo i det minste det de kan for å rette opp, jeg hadde ikke forventet så mye mer.

Jeg har reist ganske mye og finner meg i det som er vanlig der jeg er. Jeg har bodd i USA hvor kakkerlakker er dagligdags, samme med skikkelig agressive veps. Jeg har vært i afrikanske land hvor det er vanlig med flere titalls edderkopper på rommet. Jeg har hatt maur på rommet i et lite minihotell i Hellas. Men jeg syns allikevel det er noe annet enn flere hundre fluer på et hotellrom. Og når man først har dratt på overpriset charter så har man betalt for at slikt fikses på en måte som gjør at gjesten ikke lider overlast.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 13:38   #18
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er litt overrasket over at så mange synes dette er fullstendig uakseptabelt. Man reiser tross alt til varmere strøk, det er mer insekter og småkryp der. Selvsagt skal rommet man har betalt for være brukbart, men shit happens. Insekter happens. De gjør jo i det minste det de kan for å rette opp, jeg hadde ikke forventet så mye mer.

Jo men når tiltakene ikke nytter så må de finne på noe annet. Her høres det ut som om det er mere enn nok. Jeg har selv bodd og jobbet i b.la Spania og Hellas og jeg synes ikke at man skal tåle dette.
Jeg er enig i at man må regne med litt andre "forhold" i varmere strøk og en bør selv ta sine forholdsregler. F.eks sitter en ute på verandaen om kvelden så ha av lyset inne. Dyr tiltrekkes av lys.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 20:54   #19
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Jeg har reist mye i både Hellas og Spania på alle typer standard. Men det er kun en eneste gang jeg har opplevd 1 eneste kakerlakk på rommet. Og den overlevde vi fint uten å klage på noe siden det ikke dukket opp flere. Har aldri opplevd hverken flyer eller maur i herskarer. Passer selvfølgelig på å ikke ha mat fremme på benken. Denne gangen har vi til og med reist superbillig på uspesifisert og og vi har jo bedre standard enn de som reiser til det 10-dobbelte av prisen vi gjør. Stiller med litt mer åpent sinn og lenger toleransegrense om jeg har betalt mindre kanskje, men til overpriset charter på Sunwing så bør de virkelig få høre det og kreve kompensasjon etter de prisene og standarden de lover.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 21:00   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du krevd? Ferie og smådyr på rommet

Ferie til over 50 000 skal være perfekt!

Jeg hadde laget bråk helt til det ble fikset. Dokumenter! Ta bilder. Klag skriftlig. Hver gang det er noe. Dere burde få ny ferie.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no