Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Familietelt for 4 på tilbud?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-13, 08:59   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Familietelt for 4 på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Telt for bare fint vær finner du på Jysk og OBS. Der er de ikke så dyre heller, men det er jo pga. at de ikke akkurat er så veldig vanntette.

Takk for tips.
Jeg så på Jysk sin side men da er det jeg viser bilde av, like greit og det er halvparten så tungt og det spiller jo også en liten rolle oppi alle valg.
Skjønner at jeg vel burde se etter litt bedre vannsøyle når det også nevnes vannsøyle på bunnen/gulvet i teltet. Mye å tenke på.
Skal ta en titt på den engelske siden.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 10:02   #22
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familietelt for 4 på tilbud?

Det bør være 4000mm i vannsøyle på duken og 10 000 mm på bunne om teltet skal tåle litt skikkelig norsk regn som kan vare en stund før det stopper. Jeg har ikke fått testet teltet vårt i regnvær ennå da, for i fjor sommer så dro vi dit værmeldingen den dagen vi dro lovet best vær, og jammen traff vi med den uka. Det regnet masse hjemme og det regnet også noen skikkelige bøyer bare 20 minutter unna der vi var, men ikke en dråpe der vi var.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 10:11   #23
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familietelt for 4 på tilbud?

Vi har stor lavvo, og jeg vil virkelig fraråde dere telt man ikke kan stå oppreist i.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 10:18   #24
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familietelt for 4 på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vi har stor lavvo, og jeg vil virkelig fraråde dere telt man ikke kan stå oppreist i.

Det er veldig deilig med telt en kan stå i full høyde ja. Vårt telt er 2,40 under taket og har 3 soverom og stue, så ikke noe problem å være på telttur da med hele familien. Men vårt telt er blytungt da, men vi flytter ikke så mye rundt på det. Drar til ett sted og er der til vi drar hjem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 10:42   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Familietelt for 4 på tilbud?

Jammen, atte.
Vi skal virkelig ikke på telttur om det regner altså. Kun om det er meldt go`vær og kun for etpar netter om gangen. Maks.
Er et sånt rimelig telt bra nok da, tro? Må jo tenke på fuktig grunn i dette landet.

Nå står det jo ikke noe om vannsøyle i bunnen da, det står kun 3000 i vannsøyle, er det samme vannsøylen i hele teltet da, tro?

Så i en eller annen tråd at det gikk an å kjøpe impregnering på Biltema, det vil vel hjelpe litt også?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 10:57   #26
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familietelt for 4 på tilbud?

Det er oftere annen type bunn alà sånn presenningsaktig, så den er tykkere og mere vanntett enn teltet ellers. Vi har også en egen ekstra pressenning vi legger ut på bakken under teltet før vi slår opp teltet for å beskytte mot fukt fra bakken. Da er det mye enkere når en tar ned teltet etterpå også, for da er det denne løse presenningen som blir møkkete og teltet kan slås rent sammen uten møkkete bunn som må vaskes (som er veldig styrete om bunnen henger fast i teltet). Lett å bare spyle presenningen ren når vi kommer hjem. Står teltet på samme sted ei uke så er det gjerne litt som fester seg til bunnen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 11:51   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Familietelt for 4 på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det er oftere annen type bunn alà sånn presenningsaktig, så den er tykkere og mere vanntett enn teltet ellers. Vi har også en egen ekstra pressenning vi legger ut på bakken under teltet før vi slår opp teltet for å beskytte mot fukt fra bakken. Da er det mye enkere når en tar ned teltet etterpå også, for da er det denne løse presenningen som blir møkkete og teltet kan slås rent sammen uten møkkete bunn som må vaskes (som er veldig styrete om bunnen henger fast i teltet). Lett å bare spyle presenningen ren når vi kommer hjem. Står teltet på samme sted ei uke så er det gjerne litt som fester seg til bunnen.

Det var jo kjempesmart. Da går vi for det teltet jeg tenkte og tar med en presenning som vi legger under.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 13:28   #28
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familietelt for 4 på tilbud?

Vi har en spesialtilpasset presenning som jeg kjøpte på teltbutikken der vi kjøpte teltet, men en kan jo bruke en hvilken som helst presenning og heller brette til/klippe til litt. Det kan være lurt å feste barduner til presenningen som ligger under også sånn at du ikke risikerer at den krøller seg. Du kan jo bare legge den ut og sette teltet oppå også og feste bardunene til teltet gjennom presenningen når du fester teltet. Det er utrolig smart måte og slippe møkkete telt på fra bakken.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 13:34   #29
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Familietelt for 4 på tilbud?

Bunnen til lavvoen vår er vanntett og glatt på undersiden, så på den tror jeg ikke det er nødvendig med ekstra presenning, men det finner vi ut til sommeren når vi skal på campingferie. Duken har i hvert fall søyle på 5000 så det rekker vel.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 14:33   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Familietelt for 4 på tilbud?

Nå så jeg at dette teltet er på tilbud på Obs denne uken. kr. 999,- for dette også.
http://villmarksbutikken.net/Produkt...500-kuppeltelt

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 23:07   #31
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Familietelt for 4 på tilbud?

Følger med. Villa hatt litt god vannsøyle tror jeg, uansett. Kan jo fort bli overasket med regnbyge...

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 21:48   #32
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Familietelt for 4 på tilbud?

Har fått surret meg ut og kjøpt telt. Jeg kjøpte det teltet jeg viste over her, det fra Obs.

Tips. De har 40% på alle telt på OBS nå. I alle fall der jeg var. Så da ble teltet rasende billig.

Tips2. På Intersport er det halv pris på alle telt så om dere vil betale litt så får man fine telt rimelig nå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no