Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-08, 20:06   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har Body Shop mistet sin troverdighet?

I forifjor ble Body Shop solgt til L'oreal, som bruker både dyreforsøk og miljøskadelige stoffer. Body Shop har alltid markedsført seg som miljøvennlige og etiske (selv om det kanskje bare har vært en fasade?)

Anita Roddick, grunnleggeren av Body Shop har uttalt at hun mente L'oreal kunne lære av Body Shop, men jeg personlig tror Body Shop bare er et etisk alibi for L'oreal.

Hva tror dere? Tror dere Body Shop kan forandre giganten, eller tror du de kommer til å fortsette som før, og i tillegg tjene rått på Body Shops image?

Kommer det til å ha innvirkning på kjøpsmønsteret deres?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:09   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Body Shop er boikottet som følge av oppkjøp fra Nestlé, så ja, det påvirker kjøpemønsteret mitt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:11   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Body Shop er boikottet som følge av oppkjøp fra Nestlé, så ja, det påvirker kjøpemønsteret mitt.

Ja, det er selvsagt også et poeng, at L'oreal eies av Nestlé.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:12   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Body Shop har vært boikottet lenge av meg, i og med at de driver skjult reklame for hasj.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:14   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Body Shop har vært boikottet lenge av meg, i og med at de driver skjult reklame for hasj.



Tenker du på grunn av hampproduktene deres? Hamp og cannabis er ikke helt det samme. Hamp har ingen aktive narkotiske stoffer i seg, og er faktisk en fantastisk plante, miljøvennlig og kan brukes til enormt mye.

Det vil si, hamp er en samlebetegnelse for planten, men brukes kun om den det ikke lages cannabis av. Man kan ikke lage cannabis og hampprodukter fra samme plante. Du er klar over at det finnes hampfrø i mange brød du finner på supern også?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 09-01-08 kl 21:26.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:14   #6
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Dere, altså.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:14   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Ja, men jeg tåler ikke sminken derfra allikevel så det er veldig mange år siden jeg handlet der.

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Body Shop har vært boikottet lenge av meg, i og med at de driver skjult reklame for hasj.

Det har jeg ikke hørt før. Hvordan gjør de det? Og i hvem sin interesse?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:16   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Dere, altså.

Hva mener du?

Er det feil å bry seg om arbeidere i andre land og hva slags planet vi overlater til barna våre en dag? Er det noe å le av?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:20   #9
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Skjult reklame for hasj? Den var interessant. Fordi de selger ting med hamp i seg? Hamp har da vært i bruk lenge? Det er ikke reklame for rus.

Men alt det andre dere nevner er jo gode grunner til å gå andre steder, ja.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:21   #10
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva mener du?

Er det feil å bry seg om arbeidere i andre land og hva slags planet vi overlater til barna våre en dag? Er det noe å le av?

Nei, det er ikke det jeg ler av. Jeg blir bare fascinert over hvor engasjert dere er i ting.
DET er lov, for tenk.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:21   #11
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Ifølge en venn av meg som jobber med narkotika innenfor politiet er visstnok grunnleggeren av bodyshop (eller ihvertfall en eller annen toppleder) for legalisering av hasj. Det er visst ikke akkurat ubevisst at de bruker hasjplanten som bilde på ganske mange produkter. (planten ser ut som en bregne).

Jeg var på et foredrag med han for en tid tilbake, og han hadde forøvrig mange eksempler på hvordan de som jobber for legalisering av hasj får reklamert i det stille. Bl.a skolesekker med motiv av hasjplanten, bodyshop-produkter med bilder osv. Av og til i enkelte reklamefilmer til og med kan man se dette. Han viste noen eksempler, og selv om jeg ikke tror dette bidrar til at det vanlige mann i gata blir for hasj, så liker jeg det ikke.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:21   #12
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Kanskje man heller skal lage en liste over stuerene produsenter. Det er sikkert ikke så mange igjen av dem.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:23   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Jeg synes definitivt dette har påvirket Body Shop sin troverdighet i negativ retning.

Jeg er en av de som er veldig motstander av legalisering av hasj, men har aldri kommet til å tenke tanken at hampproduktene til bodyshop er hasjreklame.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:24   #14
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Hasj er da en fin ting.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:26   #15
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Det er ikke det verste ihvertfall.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:26   #16
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes definitivt dette har påvirket Body Shop sin troverdighet i negativ retning.

Jeg er en av de som er veldig motstander av legalisering av hasj, men har aldri kommet til å tenke tanken at hampproduktene til bodyshop er hasjreklame.

Jeg har heller aldri tenkt tanken, men etter et søk i google ser jeg at det er mange som har det.

http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/07/14/171087.html
http://www.fmr.no/body-shops-lanseri...2746-9610.html
http://forum.kvinneguiden.no/lofiver...hp/t16144.html

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:27   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Ifølge en venn av meg som jobber med narkotika innenfor politiet er visstnok grunnleggeren av bodyshop (eller ihvertfall en eller annen toppleder) for legalisering av hasj. Det er visst ikke akkurat ubevisst at de bruker hasjplanten som bilde på ganske mange produkter. (planten ser ut som en bregne).

Jeg var på et foredrag med han for en tid tilbake, og han hadde forøvrig mange eksempler på hvordan de som jobber for legalisering av hasj får reklamert i det stille. Bl.a skolesekker med motiv av hasjplanten, bodyshop-produkter med bilder osv. Av og til i enkelte reklamefilmer til og med kan man se dette. Han viste noen eksempler, og selv om jeg ikke tror dette bidrar til at det vanlige mann i gata blir for hasj, så liker jeg det ikke.

Dette syns jeg var på kanten til overhysteri og det høres ut som politimannen du kjenner ikke vet så mye om plantedyrking generelt. Det er ikke en hasjplante og et hasjblad, det er bladet til hampplanten. Hvis du leser linken i innlegget mitt over kan du lese mer om det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:30   #18
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Dette syns jeg var på kanten til overhysteri og det høres ut som politimannen du kjenner ikke vet så mye om plantedyrking generelt. Det er ikke en hasjplante og et hasjblad, det er bladet til hampplanten. Hvis du leser linken i innlegget mitt over kan du lese mer om det.

Jøss. Man leser vel mellom linjene om man først er oppsatt på at det ER hasj man vil reklamere for?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:32   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Det er jo fryktelig trist at Bodyshop "kaster inn håndkleet" til en stor internasjonal bedrift som står for alt det motsatte av dem selv. Men jeg synes det blir feil å boikotte. Tvert i mot burde man heller støtte de produktene som finnes der ute, som er enten økologiske, dyrevennlige, eller fair-trade. Og heller holde seg unna andre l'Oreal-produkter, da.

Dette med hasj-reklame tar jeg ikke særlig seriøst. (hasj-planten ser vel forresten ikke ut som en bregne).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:33   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jøss. Man leser vel mellom linjene om man først er oppsatt på at det ER hasj man vil reklamere for?

Jeg er visst litt dum i dag, for jeg skjønte ikke helt hva du mente nå heller jeg? Leser jeg mellom linjene, eller de som mener det er hasjreklame?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no