Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Jeg er en sånn hønemor, jeg, skjønner du"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-08, 17:24   #1
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

"Jeg er en sånn hønemor, jeg, skjønner du"

Er det et greit argument, for å kunne omtrent gjøre som de vil med barna sine?
Utsette de for potensielle farlige situasjoner, med påskudd om at mor eller far er overbeskyttende?

Jeg synes det i seg selv å si at man er OVERbeskyttende har blitt helt legalt. Men det betyr jo at man er rett og slett er _for beskyttende_ til det omtrent hemmer barnet.
Jeg forstår det er et definisjons spørsmål, og hva man legger i det.

Men ta dette eksemplet :
"mitt barn får ikke bruke skarp kniv, fordi det kan skjære seg." Barnet er over 5 år. Begrunnelsen er "fordi jeg er overbeskyttende"
"barnet mitt får ikke gå rett over veien, men må gå over et fotgjengerfelt" ( selv om det betyr å gå en lang strekning i veikanten for nå det) Igjen er begrunnelsen "fordi jeg er overbeskyttende.."

Det er greit at man ikke vil la barnet bruke kniv, ikke noe problem, men det argumentet synes jeg bare er slitsomt.

Jeg mener det jeg mener, når jeg mener det.. Men vil jeg høre andres synspunkter. Jeg har ikke noe problemer med at foreldre gjør andre ting med sine barn, men når argumentet blir brukt up in my face som feks.
"nei, barnet mitt får ikke lov til å være hjemme aleine et øyeblikk, ( og suprise, suprise, begrunnelsen er: ) fordi jeg er overbeskyttende.."
Ergo så mener personen at jeg ikke tar nok vare på mitt barn?

Er det så greit å være overbeskyttende? Jeg vil ikke bli kalt overbeskyttende..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:26   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "jeg er en sånn hønemor jeg skjønner du"

Ikke jeg heller.
Jeg vil beskytte barnet mitt mot farer, men den dagen jeg selv definerer meg som overbeskyttende er det på tide å gjøre noe drastisk.
Å være overbeskyttende vil jo si å beskytte for mye?

  Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:29   #3
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "jeg er en sånn hønemor jeg skjønner du"

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ikke jeg heller.
Jeg vil beskytte barnet mitt mot farer, men den dagen jeg selv definerer meg som overbeskyttende er det på tide å gjøre noe drastisk.
Å være overbeskyttende vil jo si å beskytte for mye?

akkurat mine tanker.. Å bruke det som et argument for å ikke få lov til å gjøre noe som jeg anser som harmløst eller viktig å lære på et tidlig tidspunkt, er helt galt i mine øyne..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:30   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "jeg er en sånn hønemor jeg skjønner du"

Da beskytter du ikke barnet ditt lenger. Du gjør det en bjørnetjeneste, og nører oppunder din egen irrasjonelle frykt.

  Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:34   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "jeg er en sånn hønemor jeg skjønner du"

Å vere overbeskyttande er absolutt eit negativt omgrep for meg. Dersom foreldre seier (og meiner) at dei er overbeskyttande så bør dei absolutt vurdere å tøye eigne grenser for borna si skuld. Eg synest det er trist med born som aldri får lov til å klatre i tre eller leike litt uvørent fordi foreldra er overbeskytttande. Då frårøvar foreldra dei viktig motorisk trening (og ein normal, sunn oppvekst) på grunn av eigen angst.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:35   #6
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "jeg er en sånn hønemor jeg skjønner du"

I andres øyne er sikkert jeg også "overbeskyttende" av og til. Jeg kunne ikke drømt om å ha en fjortenårig nabojente som barnevakt for eksempel. Jeg synes allikevel ikke at venninna mi er vågal fordi hun har en fjortis som barnevakt, men skjønner at det antagelig er jeg som er overbeskyttende. Jeg kunne sagt at jeg har en bad feeling på det, men det ville jo på sett og vis fremstiltt hennes valg som uansvarlig, derfor er det lettere å "legge skylden" på meg selv som "overbeskyttende".

Mye fin tegnsetting her nå... Vet ikke om jeg er i stand til å formulere meg sånn at noen skjønner hva jeg mener heller, skylder på litt søvnunderskudd...

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:38   #7
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "jeg er en sånn hønemor jeg skjønner du"

Men dersom ein har det ein sjølv meiner er gyldig grunn til å ikkje tillate noko så ein ein vel pr. definisjon ikkje overbeskyttande? Det vert jo heilt feil om ein skal redusere eigne val til å framstå som hysteriske for å unngå at andre skal kjenne seg uansvarlege.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:43   #8
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "jeg er en sånn hønemor jeg skjønner du"

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Men dersom ein har det ein sjølv meiner er gyldig grunn til å ikkje tillate noko så ein ein vel pr. definisjon ikkje overbeskyttande? Det vert jo heilt feil om ein skal redusere eigne val til å framstå som hysteriske for å unngå at andre skal kjenne seg uansvarlege.

Men hva er en gyldig grunn da? Magefølelse? Det er jo sikkert tilfelle for de som nekter barnet sitt å klatre i trær og stupe fra 5-meter´n også?
:hysterisk redd for å tråkke noen på tærne:

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 18:30   #9
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Jeg er en sånn hønemor, jeg, skjønner du"

Dersom en bruker argumentet at man er overbeskyttende, og dermed innskrenker barnets aktiviteter, så er man ihvertfall klar over det. Da er det lettere å gjøre noe med det,- og tøye grensene litt etterhvert. Jeg tror at når barnet blir 5-6 år, og mødrene selv ser store forskjeller i hva ens eget barn får lov til\ får til i forhold til andres,- og at det går kjempefint at andre får skjære litt grønnsaker og annet, da tror jeg begynner de fleste å slippe opp litt. Man tenker at barnet faktisk snart skal begynne på skolen, og trenger å øve litt selvstendighet.

Derimot de som ikke ser at de er overbeskyttende,- dem tror jeg det er verre med.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 20:47   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "jeg er en sånn hønemor jeg skjønner du"

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Men hva er en gyldig grunn da? Magefølelse? Det er jo sikkert tilfelle for de som nekter barnet sitt å klatre i trær og stupe fra 5-meter´n også?
:hysterisk redd for å tråkke noen på tærne:

Eg meiner det er logisk å skille mellom rasjonell frykt og irrasjonell frykt (som også er definisjonen på angst). Mange av dei som er overbeskyttande har ei irrasjonell frykt for at noko kan gå gale. Always expect the unexpected, liksom.

Dersom ein er redd for at treåringen skal knekke nakken av å klatre litt i eit tre (fordi det reint hypotetisk kan skje), så meiner eg det er irrasjonell frykt. Men om ein ikkje vil at den 14-årige nabojenta skal sitte barnevakt fordi ein ikkje heilt stolar på at ho taklar ansvaret og kan handtere oppgåva, så meiner eg det er ei rasjonell frykt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 21:10   #11
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: "jeg er en sånn hønemor jeg skjønner du"

Hvis jeg ikke er på humør til å forklare hvorfor jeg mener en ting, kan jeg fint finne på å si at det er sånn fordi jeg er hønemor. Jeg har alltid en begrunnelse. Jeg mener at begrunnelsen er god nok.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 21:25   #12
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "jeg er en sånn hønemor jeg skjønner du"

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg meiner det er logisk å skille mellom rasjonell frykt og irrasjonell frykt (som også er definisjonen på angst). Mange av dei som er overbeskyttande har ei irrasjonell frykt for at noko kan gå gale. Always expect the unexpected, liksom.

Dersom ein er redd for at treåringen skal knekke nakken av å klatre litt i eit tre (fordi det reint hypotetisk kan skje), så meiner eg det er irrasjonell frykt. Men om ein ikkje vil at den 14-årige nabojenta skal sitte barnevakt fordi ein ikkje heilt stolar på at ho taklar ansvaret og kan handtere oppgåva, så meiner eg det er ei rasjonell frykt.

Å definere rasjonell kontra irrasjonell frykt i denne sammenhengen blir i mine øyne vanskelig. Slik jeg ser det er det ikke mindre rasjonelt å frykte at treåringen skal ramle ned fra et tre å brekke nakken enn at en 14-åring skal sitte i stua å røyke hasj og denge ungen (eller hva det nå enn er jeg frykter) mens hun sitter barnevakt... Litt flåsete, men du skjønner sikkert hva jeg mener...

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 13:32   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er en sånn hønemor, jeg, skjønner du"

Nja. Jeg anser meg selv som fornuftig, ikke overbeskyttende, men jeg forsøker å være konsekvent på dette med fotgjengerfelt, hjelm, bilsikring og andre ting. Jeg har ikke noe barn å miste. Jeg ser på det som omsorg og fornuft, ikke overbeskyttelse.

Kniv får hun bruke, og etter mange år i hotellbransjen så vet jeg at det er skjemme/sløve kniver man skjærer seg på, ikke skarpe. En femåring skal selvsagt kunne bruke kniv.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 13:38   #14
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Jeg er en sånn hønemor, jeg, skjønner du"

Jeg tipper at den som sier slike ting om seg selv ("Jeg er hønemor, jeg er overbeskyttende") har fått høre det utallige ganger i utallige situasjoner, og er så lei av det at hun heller kommer kritikerne i forkjøpet ved å stemple seg selv.

Det vil alltid være synsing som ligger til grunn for hva man mener barna kan gjøre, og hva som er farlig for dem. De fleste av oss har lett for å karakterisere oss selv om fasiten, de som er strengere som hysteriske, overbeskyttende hønemødre, og de som er mindre strenge som slappe og likegyldige.

Jeg oppfatter utsagnene si hovedinnlegget helt klart som en beskjed om at "dette diskuterer jeg ikke med deg".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 13:42   #15
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Jeg er en sånn hønemor, jeg, skjønner du"

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nja. Jeg anser meg selv som fornuftig, ikke overbeskyttende, men jeg forsøker å være konsekvent på dette med fotgjengerfelt, hjelm, bilsikring og andre ting. Jeg har ikke noe barn å miste. Jeg ser på det som omsorg og fornuft, ikke overbeskyttelse.

.



Jeg forbinder ikke sykkelhjelm eller bilsete med å være overbeskyttende. Å nekte ungen å sykle, derimot.. På samme måte synes jeg det er helt ok at det nå er sand under lekestativer, ikke steiner og asfalt som vi hadde på barneskolen. Jeg foretrekker blåmerker og skrubbsår fremfor brudd på hjerneskallen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 13:48   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er en sånn hønemor, jeg, skjønner du"

Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva denne tråden skal handle om. :tregt fredagshode: Men jeg syns iallefall at "overbeskyttende" er et negativt ladd ord og jeg vil helst ikke være en som overbeskytter. For meg betyr det at man lar sine egne redsler og angster styre over hva man tillater barna sine å være med på. Da er det lett å legge urimelige og usunne begrensninger på barnas adferd og ikke minst er det lett å overføre sine egne negative preferanser til barna. Hvis man stadig gjentar at kniven er farlig eller at det er farlig å klatre i trær, så vil jo de to tingene være noe barna oppfatter som potensielle farer. Jeg vil ikke være den som peker ut farer der det ikke er noen opplagt fare. At jeg har negative opplevelser eller urimelig redsel burde ikke gå ut over barnet mitt. Jeg er nok ganske oppmerksom på dette siden det er et par ting jeg er urimelig redd for. Edderkopper for eksempel og mørket

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 13:55   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er en sånn hønemor, jeg, skjønner du"

I de tilfellene som nevnes i hovedinnlegget, ville jeg tolket det slik at vedkommende har strenge sikkerhetsregler for barnet sitt, men for å ikke få det til å høres ut som om hun dømmer alle andre for å være for slepphendte, bruker hun ordet "overbeskyttende" for å vise litt selvironi og ikke virke offensiv - som en slags "unnskyldning" overfor dem hun snakker med. Det er noe jeg kunne funnet på å gjøre selv. (Ikke de konkrete eksemplene, altså, men den taktikken for å ikke skape en konfliktsituasjon når det ikke er det jeg ønsker.)

Jeg synes ellers både "overbeskyttende" og "hønemor" er negativt ladede ord, og når noen bruker dem om seg selv, høres det dermed enten selvironisk eller selvkritisk ut. (Eller teit, hvis det høres ut som om de synes det er plussord. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 13:56   #18
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Jeg er en sånn hønemor, jeg, skjønner du"

Så dere Jul i svingen i fjor jul?

Der var det en mor jeg vil karakterisere som overbeskyttende...var det Nøre eller noe sånt gutten het?

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 13:58   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Jeg er en sånn hønemor, jeg, skjønner du"

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Er det så greit å være overbeskyttende?

Greit og greit, folk er forskjellige, også foreldre. Jeg synes ikke jeg har rett til å kalle noe mindre "greit" enn noe annet, så lenge det ikke skader barnet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 13:59   #20
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er en sånn hønemor, jeg, skjønner du"

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Så dere Jul i svingen i fjor jul?

Der var det en mor jeg vil karakterisere som overbeskyttende...var det Nøre eller noe sånt gutten het?


Nure! Du kan DØ!

Nesten!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no