Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paris

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-09, 22:06   #1
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Paris

Tips til kva som er verdt å få med seg ?

Sånn utenom Eiffeltårnet ( som kjem til å forbli ein Urtefri sone ), Notre Dame og dei andre store turist attraksjonanen.

Har sånn ca 2 dager til disposisjon.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 17:56   #2
Matir
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 168
Matir er litt kul
Standard

Sv: Paris

Jeg aner ikke, men jeg vil bare si at jeg er veldig misunnelig på deg

Masse god tur

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:05   #3
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Ta deg tid til å bare rusle rundt en plass du kommer til, eller ta bussen i stedet for metroen, og hopp av der du måtte føle for det. Da dukker det gjerne opp en eller annen perle. Paris er fantastisk uansett, og må bare nytes!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:59   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Sainte-Chapelle er bra, hvis du trenger å se en kirke. Ligger ikke langt fra Notre Dame.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:02   #5
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Paris

Området Le Marais er veldig hyggelig; mange fine butikker og kaféer.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:07   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paris

Le Marais-området. Sacre Cæur om kvelden. Nydelig syn. Det er forøvrig også deilig å få med solnedgang fra Triumfbuen. Ja, selv om det er en turistattraksjon. Ellers er det å rusle gatelangs, langs Seinen og i parker det beste med Paris.

Åhhhh! Jeg vil til Paris!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:26   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paris

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Sainte-Chapelle er bra, hvis du trenger å se en kirke. Ligger ikke langt fra Notre Dame.

Lurer på om ikkje den står nevnt i reiseboka mi. Skal sjekkast ut.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:28   #8
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paris

Eg har planlagt ein kveldstur på Seinen om torsdagen dersom været er sånn nokon lunde.
Høyres ikkje det litt fint ut ?

Triumfbuen har eg litt planer om å klatre opp på ja Såg eit glimt frå den i går, og slik eg såg det, kan eg få fine bilder av Eiffeltårnet derifrå.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:36   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Jeg elsker disse trådene!

Jeg gir meg ikke og anbefaler for harde livet Cimetiére du Pere Lachaise, som ligger rett ved en metrostopp (opptil flere) og er easypeasy å finne, det er en fantastisk gravlund som blant annet Jim Morrison, Edith Piaf og Oscar Wilde ligger på.

...og Musée de Orsay som jeg ikke rakk, men som inneholder masse flotte impresjonist-kunstverk og en del av Degas som jeg definitivt skal se neste gang.
Jardin des Tuileries er parken mellom Place de la Concorde og Louvre, den er nærmest Paris for meg, og ikke minst en svipp oppom Montmartre-distriktet med travle gater og masse kule små Tabacerier.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:37   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Traske langs Seinen er også helt herlig!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:37   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Mye hjerter på meg, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:43   #12
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Paris

Musee d'Orsay er veldig fint! Holder sted i et lokale som før var jernbanestasjon, kul arkitektur. Hvis man ikke har så mye tid og liker impresjonistene vil jeg anbefale det fremfor Louvre (som er en kraftanstrengelse).

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:44   #13
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Paris

Sacre Coeur om kvelden, som Chanett sier. Sitte i trappa nedenfor og høre på noen som klimprer på en gitar, og bare nyte stemningen. :drømmer: Også middag på bittelille, sjarmerende Le Poulbot etterpå. Den ligger bare et steinkast unna.

  Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:46   #14
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Det høres ut som om alfacharlie og jeg burde besøke Paris sammen. Père Lachaise er et must, veldig fin stemning. Vandre langs Seinen og ha god tid. Og så liker jeg Sacre Coeur og Montmartre, selv om det er veldig turistifisert.

Hvis du skal klatre opp i noe, så ville jeg anbefale Arc de Triomphe (skrives det sånn ) (Triumfbuen). Derfra ser du hvordan de sentrale avenyene er planlagt. Veldig fint.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:48   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paris

Så bra jeg fant denne tråden, jeg og min kjære skal til Paris i vinterferien! Var der når jeg ar 18 på interrail, og så da den overnevnte kirkegård. Veldig flott!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:49   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Det høres ut som om alfacharlie og jeg burde besøke Paris sammen. Père Lachaise er et must, veldig fin stemning. Vandre langs Seinen og ha god tid. Og så liker jeg Sacre Coeur og Montmartre, selv om det er veldig turistifisert.

Hvis du skal klatre opp i noe, så ville jeg anbefale Arc de Triomphe (skrives det sånn ) (Triumfbuen). Derfra ser du hvordan de sentrale avenyene er planlagt. Veldig fint.



Jeg har god erfaring med å møte FP-ere der nede!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:53   #17
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Paris

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.


Jeg har god erfaring med å møte FP-ere der nede!

Ikke bare FP-ere, har jeg hørt. Har en følelse av at du (som jeg, forsåvidt, siden jeg giftet meg der), så Paris gjennom rosa brilleglass og i lett (lykke-)rus.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 10:34   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Ikke bare FP-ere, har jeg hørt. Har en følelse av at du (som jeg, forsåvidt, siden jeg giftet meg der), så Paris gjennom rosa brilleglass og i lett (lykke-)rus.

Høhø. En viss andel av rus både på den ene og andre måten var det ja, men jeg drar gjerne til Paris igjen når som helst uten å ha denslags motiver i bagasjen.

Forsåvidt har jeg glemt å nevne Notre Dame, som kan få selv antiChrist (fnis) til å forstå hvorfor noen blir religiøse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 11:12   #19
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paris

Notre Dame står på lista mi ja
Denne og Caco et Chocolat ( sistenevnte ligger i Marais ) står og på lista mi.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 11:55   #20
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Paris

Hva liker du å gjøre da?

Middagscruise på Seinen er en god idé. Maten er vanligvis middelmådig og servicen elendig, men du får virkelig sett Paris fra sin beste side. Alternativt kan du ta en båttur på dagtid med Bateaux Mouches (avgang fra like ved Alma-broen).

Ellers slutter jeg meg til anbefalingene om en rusletur på Père Lachaise. Høres litt morbid ut kanskje, men det er nesten mer en park enn en kirkegård, og virkelig nydelig hvis været er fint.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no