Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizzasnurrer

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 14:49   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pizzasnurrer

Her er en enkel og grei fremgangsmåte jeg pleier å bruke til å lage halvgrove pizzasnurrer. De kan ligge i fryseboksen, og så kan man legge en eller to frosne snurrer i matboksen til barna (eller seg selv), så tiner de i løpet av dagen og holder i mellomtiden resten av maten kald.

Hvor mange snurrer det blir totalt varierer med hvor mye jeg kjevler ut deigen - da jeg tok bildene, ble det drøyt 50, tidligere har jeg gjort dem litt større og fått drøyt 40.

Deig:
450 g hvetemel
450 g grov sammalt hvete
1 pk tørrgjær
1-2 ts salt
1 ss sukker
ca. 5 dl varm væske (melk og/eller vann)
3-4 ss olje

Bland det tørre i kjøkkenmaskin, hell på væsken mens maskinen går. Elt til smidig deig, hev i en halvtimes tid.

Kjevle ut deigen ganske stort og tynt på kjøkkenbenken. Smør et tynt lag med tomatsaus på deigen. Jeg bruker omtrent et tredjedels glass Dolmio pastasaus med ekstra hvitløk, og kjører det i blenderen først, for å gjøre det lettere å smøre på.



Fyll med f.eks. skinkebiter eller pølse, og revet ost. Jeg pleier å bruke en pakke omelettskinke, men i dag tok jeg to kjøttpølser som jeg skar i småbiter. Det ble litt mindre ost enn jeg pleier - vi hadde ikke mer enn 200 g. Jeg liker best Jarlsberg til dette.





Rull pent sammen og prøv å feste endekanten i deigrullen så den ikke ruller seg ut igjen når du skjærer. Skjær i skiver med skarp kniv. (Jeg skjærer i omtrent så tynne skiver som jeg greier.)




Legg på bakeplate og hev tre kvarters tid.




Stekes på nederste rille ved 225 grader i 10-15 minutter (varierer med ovn, og tykkelse på pizzasnurrene) til de er gylne. Avkjøles på rist.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 30-10-12 kl 14:39.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 14:37   #2
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Pizzasnurrer

Disse er mine favorittsnurrer! Har prøvd ulike typer, med både spelt og andre typer mel, men vender alltid tilbake til denne oppskriften - grove og supergode.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 15:07   #3
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzasnurrer

Takk for oppskrift! Denne må jeg prøve, mine ungdomsskolegutter hater niste med svett brød og svett gulost.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 16:12   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzasnurrer

Beste snurrene

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 17:08   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzasnurrer

Takk for oppskrift - skal absolutt prøves.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no