Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gode, gjennomfargede lys?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-13, 14:03   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nille er svindyre på telys, i hvertfall.

Men de er mye bedre enn alle andre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:04   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

IKEA sine hvite (Jubla?) brenner ned på en kveld hos oss altså.

Er det så mange lys som brenner mye mer enn 5-6 timer da? - og er ikke det nok?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:12   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Er det så mange lys som brenner mye mer enn 5-6 timer da? - og er ikke det nok?

Jeg vil gjerne at lysene skal vare mer enn en kveld, og tenner det gjerne i 17-tiden og lar de brenne frem til jeg legger meg rundt 2230.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:14   #24
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Nille har i hvert fall de beste telysene, de som kommer i plast i stedet for aluminium.

Jeg kjøpte for første gang slike plastgreier på Nille før jul, men de smelta jo. Begynte å lukte brent og så hørte jeg at glassholderen (til røkelse) telysene sto i, sprakk.

Jeg synes forresten kronelysene man får kjøpt på div. matbutikker er de beste.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:19   #25
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Colseth er vel eneste spesialist butikken på lys i Oslo. Der har de alle dimensjoner og veldig holdbare gode lys. Men det koster litt, jeg synes det er fint å bruke spesialbutikken innimellom i alle fall. De har også nettbutikk.

Lenke til butikken her

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:27   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Det er sant! De går jeg jo forbi på vei hjem. De har noen lys med 12 timers brennetid, ser jeg. Og mange svanemerkede. Jeg bruker gjerne spesialbutikker framfor kjeder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:28   #27
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Jeg kjøpte for første gang slike plastgreier på Nille før jul, men de smelta jo. Begynte å lukte brent og så hørte jeg at glassholderen (til røkelse) telysene sto i, sprakk.

Gjorde de?! Jeg har brent opp to store pakker og noe slikt har ikke skjedd hos meg. De brenner lenge og gir mye finere lys enn de vanlige. Men jeg skjønner jeg på passe på.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:43   #28
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Gjorde de?! Jeg har brent opp to store pakker og noe slikt har ikke skjedd hos meg. De brenner lenge og gir mye finere lys enn de vanlige. Men jeg skjønner jeg på passe på.

Jepp. Mulig det er fordi holderen lyset sto i, ble for tett. En slik:

Men da burde det stått en advarsel på pakken. Det samme skjedde forresten med naboens lys, da hun hadde dem i slike små telysglass, noe ala dette:

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:49   #29
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Mine sto også i tette holdere som dette i flere fasonger, men det har altså gått helt fint. Huff.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 15:00   #30
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Mine sto også i tette holdere som dette i flere fasonger, men det har altså gått helt fint. Huff.

Mulig det bare var et dårlig parti eller noe, for hverken jeg eller naboen har forsøkt lysene tidligere.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 15:08   #31
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...mark/1.6868348
Det er mange som har opplevd uhell med telys i plastbeholdere, og det er ikke så rart egentlig.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 15:10   #32
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Huff og huff - jeg trekker anbefalingen.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 15:29   #33
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Før snakket man om gode voksblandinger i lys, og lys til ulik bruk. Nå synes jeg det står enten ren stearin eller parafinvoks på pakkene. Noen som vet noe mer?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 16:33   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Drar opp denne. Har nettopp brent opp (ned) to håndlagede lys fra Blokhus Lysstøberi, de brant i dagevis! Jeg leter etter lignende, men finner ingen høye og fine lys som brenner lenge. Gjennomfargede og i kule farger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 18:19   #35
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Jeg har brent meg gjennom enorme mengder lys, og erfarer at Nille sine brenner lengst og best, samtidig som de er helt greie på pris.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 18:39   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har brent meg gjennom enorme mengder lys, og erfarer at Nille sine brenner lengst og best, samtidig som de er helt greie på pris.

Men jeg har lyst på skikkelig lange, luksuriøse lys...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 18:56   #37
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Putt lysene i frysen først.
Da brenner de saktere.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 19:35   #38
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men jeg har lyst på skikkelig lange, luksuriøse lys...

Du får dra hit, da. Ikke så langt unna deg, vel? Jeg elsker å gå inni hallen der og plukke fine lys og lukte på såper og mmm!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 19:57   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Du får dra hit, da. Ikke så langt unna deg, vel? Jeg elsker å gå inni hallen der og plukke fine lys og lukte på såper og mmm!

Jeg har vurdert om dette kan bli søndagsturen i morgen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no