Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gode, gjennomfargede lys?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-13, 12:43   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode, gjennomfargede lys?

Jeg har endelig funnet lysestaker jeg liker, to fra sekstitallet i teak, og to litt eldre i krystall. De er til vanlige, høye lys.

Hvor finner jeg pene, gjennomfargede lys av god kvalitet? Jeg kjøpte bare noen hvite i matbutikken, og de brant opp på en kveld. Er det vanlig?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 12:45   #2
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

De man kan få kjøpt enkeltvis i butikker som Kremmerhuset, Åhlens eller liknende holder godt, synes jeg.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 12:45   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Jeg vet ikke, men mine lys brenner også fort. Husker ikke hvor jeg kjøpte dem. Skulle gjerne hatt noen som varte lenger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 12:46   #4
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Jeg mener mamma kjøper lys på Tilbords, de holder i en evighet om jeg ikke tar helt feil.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 12:46   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

De man kan få kjøpt enkeltvis i butikker som Kremmerhuset, Åhlens eller liknende holder godt, synes jeg.

Jeg synes til og med de steindyre enkeltlysene som man klipper fra hverandre brenner ned på no time, jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 12:48   #6
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes til og med de steindyre enkeltlysene som man klipper fra hverandre brenner ned på no time, jeg.

I adventsstaken i år (dvs fjor) hadde jeg kronelys som jeg kjøpte i en pakke på Åhlens, og noen jeg kjøpte enkeltvis på Kremmerhuset. De sistnevnte brant betraktelig mye saktere enn de første. Det viktige er vel at de bare inneholder stearin og ikke parafin?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 12:52   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Jeg har testet. Svindyre lys brenner ikke saktere - Men de fås i mange kule farger, da. Jeg liker best IKEA sine JUBLA 35 cm - eller kronelysene deres, som jeg også synes brenner lenge - men de er kortere enn JUBLA 35, da. Jeg bruker nesten bare hvite lys.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 12:59   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Ikea? Jøss. Brenner lenge, altså?

Må ta meg en tur.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:02   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Jeg kjøper bare de hvite 100% stearin-lysene på IKEA. De brenner pent og lenge.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:02   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Det var en test av lys like før jul, skal se om jeg finner den!
Her er den, men jeg har ikke testet selv. Kjøpte noen dyre fra Lene Bjerre, og de har vært veldig fine i julen, men der er det en plast som man klipper ned etterhvert som lyset brenner ned.

Også så jeg at du var ute etter vanlige lys ja..

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:06   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Jeg lurer på om en av de billiglysene - Unik heter de vel, de tror jeg har gjort det bra i tester, faktisk

Jeg liker IKEA sine. De holder ikke i ørten timer, men iallefall fra barnas leggetid og til jeg legger meg. - og da ha mere igjen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:09   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Unik er de som har svosjet ned. Jeg vil ikke ha hvite lys, har IKEA fine farger, gjennomfargede?

Testen var av kubbelys, ikke vanlige. Men det er kanskje overførbart?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:11   #13
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Nille (!) er kjent for å ha lys av god kvalitet.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:18   #14
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Nille (!) er kjent for å ha lys av god kvalitet.

Nille har i hvert fall de beste telysene, de som kommer i plast i stedet for aluminium.

Edit: NB! Disse er brannfarlige! Se lenger ned i tråden. Jeg trekker anbefalingen (selv om de brenner lenge og gir pent lys).

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 04-01-13 kl 15:11.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:20   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Nille er svindyre på telys, i hvertfall.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:32   #16
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Jeg har en pakke med telys som varer i 8 timer (i følge pakken, og det er i hvert fall ikke langt unna). Det går sikkert an å lage vanlige høye lys som varer lenger; jeg tenker det er jo mye mer stearin in dem.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:45   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Jeg fant en test fra 2009, og der kommer de fra Unik på andre plass, faktisk. 100% stearin å første plass.
http://www.klikk.no/bonytt/stue/article518760.ece

Og nå kom jeg på, det var ikke Unik jeg hadde, men Duni! De kom betraktelig dårligere ut, ja.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:57   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Unik er de som har svosjet ned. Jeg vil ikke ha hvite lys, har IKEA fine farger, gjennomfargede?

Testen var av kubbelys, ikke vanlige. Men det er kanskje overførbart?

Jeg er litt usikre på om de er gjennomfarget. Jeg har bare kjøpt hvite, men de har iallefall en eller annen grønnfarge, turkis og rød - ut over det har jeg ikke sett så mye.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:59   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

Jeg tittet på dem på ikea.no, og de er ikke gjennomfarget. Æsj, så dumt. Jeg syns det er finest.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:59   #20
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode, gjennomfargede lys?

IKEA sine hvite (Jubla?) brenner ned på en kveld hos oss altså.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no