Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pollen? Oslo? Ja?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-16, 22:55   #21
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Kenacort?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:01   #22
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kenacort?


Kortison gitt som injeksjon, reknar eg med.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:08   #23
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Kenacort T gis som injeksjon da ikke annen behandling er nok mot min pollenallergi og allergiutløsende astma. Info om det brukt mot allergi:

http://www.felleskatalogen.no/t/medi...-squibb-560484

Jeg tar den dog to ganger i løpet av tiden februar/mars og mai/juni.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 08:41   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Det er da det er fint å være offshore. Veldig lite pollen her.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 08:56   #25
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Yey! Er det sant? Og jeg merker ingenting?? Allergivaksinen virker nok enda bedre i år!!!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 09:00   #26
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Tydeligvis, for mannen begynte å reagere for en drøy uke siden. På tide å vurdere vaksine når han må bruke allergimedisin omtrent hele året?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 09:02   #27
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Ah, vel, takk. Jeg har vært redd det er den nyanskaffede katta jeg har reagert på.. Men drittpollen. I februar!!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 09:07   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Kenacort T gis som injeksjon da ikke annen behandling er nok mot min pollenallergi og allergiutløsende astma. Info om det brukt mot allergi:

http://www.felleskatalogen.no/t/medi...-squibb-560484

Jeg tar den dog to ganger i løpet av tiden februar/mars og mai/juni.

Prøv vaksinering. Tross alt mye snillere mot kroppen på sikt. Jeg er hyperallergisk i utgangspunktet (mot alle tresorter), men var allerede etter 6 måneder MYE bedre. Klarte meg uten Kenakort i fjor.

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Tydeligvis, for mannen begynte å reagere for en drøy uke siden. På tide å vurdere vaksine når han må bruke allergimedisin omtrent hele året?

Så lenge han får god lindring av helt plaine allergipiller, så er det vel grei skuring. Så fort det blir Kortison halve året, så er det en annen sak, sa legen min.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 09:24   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Jeg aner ikke om det er virus eller pollen eller en blanding som gjør at jeg hangler denne uka. Jeg pleier å ha det sånn på denne tida (les: Det må da være for tidlig for pollen, hva ER dette for noe??).

Jeg vet ikke helt hva jeg reagerer på, prøvene viser bare at jeg er allergisk mot NOE, men de finner ikke ut hva.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 09:37   #30
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja? Atsjoo! Nå har jeg nyst et par uker, og det tok seg opp masse i dag. Flere?

Jeg har nyst masse i går og i dag og er ikke forkjølet, så det høres fornuftig ut.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 11:08   #31
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg aner ikke om det er virus eller pollen eller en blanding som gjør at jeg hangler denne uka. Jeg pleier å ha det sånn på denne tida (les: Det må da være for tidlig for pollen, hva ER dette for noe??).

Jeg vet ikke helt hva jeg reagerer på, prøvene viser bare at jeg er allergisk mot NOE, men de finner ikke ut hva.

Enda verre hos meg. Prøvene, både prikketest og blodprøve viser at jeg ikke er allergisk mot noe som helst. Yeah, right.. Men uten utslag på prøvene, får jeg heller ikke vaksinering, og når da den vanlige medisineringen ikke er god nok lenger, så er jeg ganske hjelpesløs.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 13:51   #32
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Utfra det dere skriver tror jeg yngste her må reagere relativt sterkt på pollen. Han klør og klør i øynene og ytterst i neseborene, virker skikkelig trøtt og sliten og er generelt sett helt utenfor og ulik seg selv. Men hva kan jeg gjøre for en som fyller fire i mars? Han er melkeallergiker, kan det ha noe å si?

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 13:54   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Pappalille, du kan vel få ham testet? Jeg reagerer på samme måte på whatever som er nå, og på gress. Gress er helt fryktelig, da klør jeg sånn at øyelokkene mine bare faller igjen. Musklene slutter liksom å virke. Men jeg har god virkining av helt vanlige antihistaminer. De er jo billigere på resept.

Ett nys i morges for min del, og ingen fler. Så pillene virker, det er det ingen tvil om. I tillegg er det veldig tung, kald og fuktig luft i Oslo i dag, så det spres seg vel litt mindre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 13:58   #34
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Ok, da blir det tur til legen. Han kan ikke ha det sånn som han har det nå i alle fall. Helt rød rundt øyne og nese.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 14:01   #35
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Det forklarer hvorfor jeg er så dødstrøtt og snørrete og nyser.

Det er vel bare å medisinere seg!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 14:03   #36
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Vi bor litt utenfor Oslo og storebror (allergisk mot hassel og bjørk) har ikke begynt å reagere ennå, men når jeg leser her at flere på østlandet har begynt å reagere tror jeg han like godt kan begynne med Aerius allerede nå.

Da han fikk påvist pollenallergi for to år siden var det i april/mai og vi rakk derfor ikke begynne med medisiner før midt i sesongen. Da måtte han, i tillegg til Aerius, bruke både nesespray og øyedråper og var fremdeles ganske snufsete og klødde i øynene. I fjor begynte vi med Aerius før første pollenvarsel og da var han helt fin hele pollensesongen og trengte hverken nesespray eller øyedråper, så det var stor forskjell.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 14:08   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Ok, da blir det tur til legen. Han kan ikke ha det sånn som han har det nå i alle fall. Helt rød rundt øyne og nese.

Stakkar liten! Forresten, gåsunger er salix (pil, selje), så mange reagerer på det når det blir tatt inn kvister i hjem og barnehage.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi bor litt utenfor Oslo og storebror (allergisk mot hassel og bjørk) har ikke begynt å reagere ennå, men når jeg leser her at flere på østlandet har begynt å reagere tror jeg han like godt kan begynne med Aerius allerede nå.

Ja, det er vel hassel, or og deretter salix som kommer først. Så bjørk, gress og til slutt burota.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 14:10   #38
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Stakkar liten! Forresten, gåsunger er salix (pil, selje), så mange reagerer på det når det blir tatt inn kvister i hjem og barnehage.

Ja, det er vel hassel, or og deretter salix som kommer først. Så bjørk, gress og til slutt burota.

Takk for tips, da skal vi ikke ta det inn i år.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 15:12   #39
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Er det noen som vet om hvilken allergimedisin som er ok under graviditet og spesielt mens man ammer? Vi har mye allergi i familien, og jeg er redd for risikoen for at småtten skal utvikle det samme (uten at jeg vet om dette har sammenheng, men det er sikkert også andre hensyn).

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 18:41   #40
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pollen? Oslo? Ja?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Prøv vaksinering. Tross alt mye snillere mot kroppen på sikt. Jeg er hyperallergisk i utgangspunktet (mot alle tresorter), men var allerede etter 6 måneder MYE bedre. Klarte meg uten Kenakort i fjor.



Så lenge han får god lindring av helt plaine allergipiller, så er det vel grei skuring. Så fort det blir Kortison halve året, så er det en annen sak, sa legen min.

Det er det som er problemet, det fungerer ikke noe særlig lengre, så jeg prøver å få ham til å ta seg en legetime. Tror han har gitt opp.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no