Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-17, 00:17   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Leste en artikkel i dag (lenker ikke til den fordi den er for abonementer) om at Vebjørn Selsbekk misliker at kylling som er halalslaktes ikke merkes skikkelig.

Hva tenker du om det?

Jeg er enig med ham, jeg opplever matmerking generelt som for dårlig, jeg synes mengden merking, blandingen mellom offentlig og bransjemerking forvirrende og er for mye bedre merking av mat - innkludert halalslakting.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 00:26   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du at halal kjøtt skal merkes?

Jeg har ikke noe behov for å vite om noen har bedt for kjøttet mitt eller ikke, nei. Velger norsk kjøtt, og på norske slakterier må jeg jo bare tro de følger norsk lov. Spiser uansett ikke kylling.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 00:36   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du at halal kjøtt skal merkes?

Jeg bryr meg heller ikke om kjøttet jeg spiser har blitt bedt for eller ikke. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke bryr meg om kjøttet er merket eller ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 00:36   #4
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du at halal kjøtt skal merkes?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har ikke noe behov for å vite om noen har bedt for kjøttet mitt eller ikke, nei. Velger norsk kjøtt, og på norske slakterier må jeg jo bare tro de følger norsk lov.

Det er helt lovlig, ja

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 00:36   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du at halal kjøtt skal merkes?

Kjenner jeg ikke bryr meg så hardt. Viktigste er at dyret er slaktet på en human måte.

Velger som Input norsk kjøtt, så da stoler jeg på at alt er på det rene.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 00:38   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du at halal kjøtt skal merkes?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er helt lovlig, ja

I land der halalslakt betyr det samme som inhuman slakt, ser jeg behovet for merking. Men gitt at slakteriet følger norsk lov, er jo ikke det tilfellet her (eller vi kan jo selvfølgelig diskutere om norsk lov er human nok eller om den alltid blir fulgt, men det blir et sidespor her), så hva bunner behovet for merking i da?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 00:46   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du at halal kjøtt skal merkes?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I land der halalslakt betyr det samme som inhuman slakt, ser jeg behovet for merking. Men gitt at slakteriet følger norsk lov, er jo ikke det tilfellet her (eller vi kan jo selvfølgelig diskutere om norsk lov er human nok eller om den alltid blir fulgt, men det blir et sidespor her), så hva bunner behovet for merking i da?

(Litt usikker på om du spør meg, eller om du spør hva artikkelen mente). Artikkelen mente at dette kunne være interessant for forbrukerne (jeg tror også det, mange som er interessert i religion).

Hvis det er mer spesielt du lurer på, så er bare halalmerking en av de tingene jeg mener skal merkes. Jeg synes det er vanskelig å orientere meg i merking og hadde på generelt grunnlag ønsket meg mye mer merking. Jeg synes slaktemetoder er interessant på samme måte, som jeg kunne tenke meg å vite feks rase på dyret som er slaktet (det siste skyldes at jeg kunne tenke meg å støtte et større mangfold i dyrerasene). Jeg er også interessert i feks å merke ull med om den er produsert av norske eller australske sauer (hvis du er interessert i det, anbefaler jeg ullialt - jeg mener det viktig at vi som er forbrukere får velge feks norsk ull hvis det er ønskelig, og første bud må være merkingen. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 07:52   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Jeg tenker at det er mye annen merking som bør på plass før det er viktig å merke noen få kyllingpølser som har en liten andel halalslaktet kjøtt.
De aller, aller fleste (men det finnes unntak) som er opptatt av dette befinner seg ytterst til høyre sammen med det mørkebrune grumset.

Andelen umerket halalkjøtt et forsvinnende liten. Jeg sjekket det opp for noen år siden og vi snakker om promille. At all kylling halalslaktes er en myte.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 07:54   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Halaslakt i Norge er ingen egen slaktemetode. Det er en bønn, et slakteri uten gris og en slaktelinje som med litt godvilje vender mot Mekka.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 09:34   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Jeg synes kjøtt godt kan merkes med rase, opphavsland, slaktedato og slaktemetode. Om noen har bedt for dyret i tillegg er uvesentlig for dyrevelferden og mangfoldet og ikke noe som trengs å merkes.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 09:41   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

(Litt usikker på om du spør meg, eller om du spør hva artikkelen mente).

Jeg spør deg, hva artikkelen mener er ikke så interessant fordi jeg uansett ikke får lest den selv.

Som Floksa sier er ikke halalslakt noen metode, så jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor det skulle være relevant informasjon.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 09:42   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Om noen har bedt for dyret jeg spiser, behøver jeg ikke å vite det. Det er noe helt annet om noen har kastet en forbannelse over det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 10:06   #13
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Jeg steker mye halal-kjøttdeig som er kjøpt på rema i barnehagen og den lukter og smaker litt annerledes enn vanlig kjøttdeig. Steker begge deler i ulike panner så merker det godt. Jeg ville ikke valgt halal-kjøttdeig på butikken selv fordi det er litt uvant med den smaken.

Jeg synes det er fint at de merker halal-kjøtt sånn at muslimene kan finne det og kjøpe det, men ellers er det ikke viktig for meg så lenge kjøttet ikke skiller seg ut på smak eller andre ting.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 10:16   #14
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.597
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg synes det er fint at de merker halal-kjøtt sånn at muslimene kan finne det og kjøpe det, men ellers er det ikke viktig for meg så lenge kjøttet ikke skiller seg ut på smak eller andre ting.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 10:36   #15
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg steker mye halal-kjøttdeig som er kjøpt på rema i barnehagen og den lukter og smaker litt annerledes enn vanlig kjøttdeig. Steker begge deler i ulike panner så merker det godt. Jeg ville ikke valgt halal-kjøttdeig på butikken selv fordi det er litt uvant med den smaken.

Jeg synes det er fint at de merker halal-kjøtt sånn at muslimene kan finne det og kjøpe det, men ellers er det ikke viktig for meg så lenge kjøttet ikke skiller seg ut på smak eller andre ting.

Hvis halalkjøttet smaker anderledes enn annet kjøtt kan ikke dyret være slaktet i Norge, i Norge er slaktemetoden lik, her består forskjellen kun i bønnen. I f.eks. Sverige er det tillatt å slakte på den måten jødene og muslimene krever, og da kan kjøttet smake anderledes er jeg blitt fortalt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 10:52   #16
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Ja, jeg ønsker det, fordi vi da vil få en riktig verifisering og vi vet bedre hva vi kan spise og ikke spise. Som det er nå, er det visnok sånn at det kan være brukt halal kyllinger i Priors produkter, men det gjør jo ikke at jeg kan spise det selv om, fordi det er jo bare "tja, hvis om atte kanskje muligens" halal, men med en merking, vil det også komme sertifiseringer.

Ytterøy er feks halal-merket, men ikke sertifisert av Islamsk Råd pga en gammel konflikt basert på Ytterøy sine gamle rutiner, og at Ytterøy ikke vil bøye seg for kravet fra Islamsk råd om å betale 1 krone pr kg merket kjøtt som selges. Litt komplekst, men om man fikk en nasjonal merking, ville kanskje mafia-tilstander i Islamsk Råd også forsvinne... Man kan jo håpe.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 10:56   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

For meg er det fullstendig irrelevant om noen har bedt en muslimsk bønn over kjøttet mitt, sunget "å du som metter liten fugl", joiket eller spilt Guns n'roses mens det ble filetert.

Poenget med å merke halalkjøtt må jo være for de som aktivt ønsker halalkjøtt, ikke fordi andre trenger å unngå det. Dersom man ikke tror på en muslimsk gud bør det jo ikke spille noen rolle.

Men Islamsk råd sin inntjening på sertifisering, men mener jeg burde vært forbudt. Ja, det ligner virkelig på mafiatilstander.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 10:59   #18
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Det spiller faktisk en rolle for sikher har jeg hørt, dersom de spiser halal kjøtt er de rituelt urene i 40 dager, selv om de ikke visste om det eller ble lurt, og blir straffet for det i etterlivet selv om det var uten vilje.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 11:02   #19
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.


Men Islamsk råd sin inntjening på sertifisering, men mener jeg burde vært forbudt. Ja, det ligner virkelig på mafiatilstander.

Det medfører også ekstra gebyrer osv for slaktere eller butikker som tar inn både usertifisert og sertifiserte produkter om hverandre. Om de feks selger kjøtt som er sertifisert av IRN og butikken skal sertifiseres av IRN, så får de ikke lov, eller får gebyr i tillegg, for å selge produkter som feks fra Ytterøy, som mange muslimer aksepterer som halal selv om det ikke er sertifisert fra IRN.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 11:05   #20
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du at halal-kjøtt skal merkes?

Korfor engasjerer Vebjørn Selsbekk seg i dette?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no