Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-08, 08:09   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Inspirert av pollen på graviditetsforumet.

Selv er jeg 100% avholds under graviditet, og jeg blir oppriktig sjokkert om noen tar et glass når de er gravide (tror kanskje jeg bare har sett det skje én gang også).

Men så kom jeg til å tenke på at jeg ofte tar ett lite glass vin på en kveld jeg kjører - enten jeg er på café med venner eller på fest.
Jeg registrerer at mens jeg av og til ser andre gjør det, så er det mest vanlig å ikke gjøre det ( i min omgangskrets), og tanken har slått meg at andre kanskje er like forferdet over dette som jeg er over at en gravid tar ett glass vin.

For meg er det helt uproblematisk. Om jeg skal ha vin, besitiller jeg det med én gang (gjerne i åtte-tiden), og da skal jeg ikke kjøre før det har gått minst 3 timer. Da synes jeg at jeg har god margin, for det er vel slik at én alkoholenhet er ute av blodet etter en time (ca, dette, for det er selvfølgelig individuelle forskjeller mtp kroppsvekt og slikt).

Vil bare understreke at jeg er sterkt i mot bilkjøring med promille i blodet. *obviously*
Her er poenget at all alkoholen er ute av blodet før man setter seg bak rattet igjen.

Hva med deg?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:11   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nei det gjør jeg ikke. Jeg tåler ikke så mye. Ett glass vin er nok at jeg blir tullete.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:12   #3
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nei, jeg drikker ikke hvis jeg vet jeg skal kjøre senere samme dag. Kjører heller ikke hvis jeg har drukket og som regel ikke dagen etter en fyllekule.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:12   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Eg kjører ikkje samme dag som eg har drukke. Det er ei personleg nulltoleranse for å unngå å havne i situasjonar der eg er usikker på om eg eigentleg bør kjøre. Det må vere fælt å kjøre på nokon og vere usikker på om den halvliteren ein tok tidlegare kanskje kan ha vore ei medverkande årsak.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:13   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Overhodet ikke.
Og jeg har nulltoleranse for å drikke når jeg skal kjøre, hvilket innebærer at jeg ikke ville satt på med deg, Zoë.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:13   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nix.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:15   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nix - det er en absolutt no-no.

Det er forbudt å kjøre bil i påvirket tilstand. Pr. definisjon er man påvirket juridisk sett med en promille på 0,2. Er man påvirket med en promille på 0,1 så er det like forbudt å kjøre bil. Det er ikke tillatt å kjøre bil selv om man har en promille under promillegrensen. Jeg blir fryktelig provosert over folk som snakker om kjørepils og tar sjansen på at "vinglasset er ute av blodet" osv.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:15   #8
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nei jeg kjører ikke viss jeg har drukket et glass øl eller vin.

Må si i mitt tilfelle så vet jeg at jeg har elendig forbrenning av alkohol. Var på grillfest i fjor sommer, drakk 4 enheter alkohol (rødvin) stoppet i tolv tiden og ved 9 tiden om morgenen så hadde jeg 0.2 i promille fortsatt(hjemmetest). Kjører heller ikke bil dagen derpå.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:17   #9
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nå kjører ikke jeg selv enda, men det kommer jeg aldri til å gjøre.

Sambo gjør heller aldri det.
Vi har ett par familiemedlemmer som gjør det og de får høre det hver gang.
Håper de blir stoppet en gang og får en skikkelig lærepenge.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:21   #10
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Oj.

Men med det mener dere at det er slik at ett glass vin ikke er ute av blodet etter tre timer?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:23   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Eliminasjonen av etanol har veldig høy individvariasjon. Ut over det så avstår jeg av prinsipielle grunner.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:24   #12
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Oj.

Men med det mener dere at det er slik at ett glass vin ikke er ute av blodet etter tre timer?

Jau, truleg er den det, men for meg handlar det om meir enn om alkoholen er ute av blodet. Alkoholforbrenning er ein hard prosess for kroppen, og ein er ganske ofte redusert etter å ha drukke sjølv etter at alkoholen er ute av blodet. Eg får t.d. ikkje sove særlig godt sjølv etter små mengder alkohol om kvelden. Å handtere såpass store krefter som er i ein bil utan å vere totalt skjerpa synest eg er uforsiktig. Eg kjører heller aldri når eg er veldig trøtt, har feber el.l

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:25   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nei, jeg drikker ikke dersom jeg skal kjøre, jeg smaker ikke engang.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:27   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nei, jeg kjører aldri hvis jeg har drukket samme dag og helst ikke dagen etter hvis jeg har drukket mye.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:27   #15
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Jau, truleg er den det, men for meg handlar det om meir enn om alkoholen er ute av blodet. Alkoholforbrenning er ein hard prosess for kroppen, og ein er ganske ofte redusert etter å ha drukke sjølv etter at alkoholen er ute av blodet. Eg får t.d. ikkje sove særlig godt sjølv etter små mengder alkohol om kvelden. Å handtere såpass store krefter som er i ein bil utan å vere totalt skjerpa synest eg er uforsiktig. Eg kjører heller aldri når eg er veldig trøtt, har feber el.l

Snakker om feber, jeg kjørte å hentet barnevakt da jeg hadde over 39 i feber da jeg var alene med eldste, det endte opp med at jeg kræsjet. Rygget inn i en annen. Bil krever at man er konstentrert og opplagt.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:28   #16
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Fant denne, på Vinmonopolets side:

Type drikkeMengdForbrenning (ca)PilsEi flaske, 33 cl 2 timarPilsEin halvliter, 50 cl 3 timarSterkølEi flaske, 33 cl 3 timarSterkølEin halvliter, 50 cl 4,5 timarVinEit glass, 15 cl 2,5 timarVinEi halvflaske, 37,5 cl 6,5 timarVinEi flaske, 75 cl 14 timarSterkvinEit glass, 7,5 cl 2,5 timarBrennevinEin snaps, 4 cl 2,5 timarBrennevinEi halvflaske, 35 cl 23 timar



Dagen etter at jeg har vært på fest, unngår jeg som regel å kjøre også, selv om alkoholden er ute av blodet. Dette fordi jeg gjerne blir litt shaky og uvel dagen derpå.
Men jeg har aldri blitt beruset av ett glass vin, og når promillen er ute v kroppen etter det glasset, så har jeg ingen fyllesyke å slite med.

Men det er v interessant å notere seg tonen i svarene over.
Jeg har mulignes rett i at andre rundt meg kan være forferdet over at jeg starter festen med ett glass vin selv om det er mange timer til jeg skal kjøre igjen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:28   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Jeg kjører aldri bil hvis jeg har drukket samme kveld, uansett hvor lite det er. Jeg har ikke vært i noe særlig omgang med alkohol de siste årene og er veldig usikker på hvor min grense går. Da lar jeg heller bilen stå. Hvis det er viktig at jeg må kjøre så lar jeg heller vinglasset stå i fred.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:30   #18
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Du som har inntatt vinglasset er ikke egnet til å vurdere hvorvidt du har blitt påvirket av det eller ei.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:35   #19
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du som har inntatt vinglasset er ikke egnet til å vurdere hvorvidt du har blitt påvirket av det eller ei.

Påvirket, blir man selvsagt.

Jeg tenkte mer i retning av satt ut av spill pga fyllesyke, som jeg gjerne kjenner etter en fest.
Jeg har rett og seltt forholdt meg til facts - alkoholen er ute av blodet, og da har man ikke promille, og det er greit å kjøre.
Men etter disse reaksjonene, skal jeg revurdere.

Jeg har også tenkt at det er individuelle forskjeller - men på Vinmonopolets side står dette:

Alkoholpromillen i blodet minkar gjennomsnittleg med 0,15 promille per time for begge kjønn

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:36   #20
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Jeg drikker aldri hvis jeg skal kjøre bil.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no