Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-24, 17:56   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Jeg har aldri i mitt liv hatt noen til å vaske for meg, men nå vurderer jeg dette.

Saken er at vi har et flunkende nytt (og tomt) hus, men det er skittent etter at arbeidsfolk har jobbet der i et halvt år. Særlig parketten er skitten. Alt er nytt og i utgangspunktet rent, men som sagt har golvet blitt tråkket på et par måneder nå. Sammr med trappen, men den er delvis tildekket.

Det er også litt byggestøv rundt forbi, og jeg skulle gjerne ha vasket de nye vinduene innvendig. Men alt er tomt, det er ingen møbler der, så det burde ikke være så mange flater å ta.

Det ene badet er ennå ikke ferdig, men det andre er. Det er nytt og ubrukt bortsett fra at enkelte har tisset (og sølt på golvet ) der.

Hva tror dere det koster å få denne jobben gjort? Jeg har sett på Citymaid sine sider, og de tar 12000 for en flytteutvask, men det synes her er voldsomt i dette tilfellet. Tror dere det er mulig å be om et tilbud kun på det jeg beskriver over her? Noen som har en slags ide om hva dette kan koste?

Og er det noen som kan anbefale rengjøringsbyråer?

Bor i Stavanger og huset er ca 140 kvadrat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 17:57   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Kjøkkenet er forresten ikke en issue. Det er enda ikke helt ferdig, og jeg vil også gjerne tørke ut av skap, skuffer og kjøleskap selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 18:33   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.571
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Vi betalte 2500,- bare for kjøkkenet. Det var samme greie som deg, badet hadde blitt pusset opp og samtidig hadde det blitt fjernet en varmtvannstank på kjøkkenet. Derfor var det mye byggestøv og skomerker på kjøkkenet. Mener vi brukte MittAnbud.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 18:42   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.413
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Da vi flyttet sørover fra Sola i 2013 hadde vi flyttevask. Kostet ca 4000-4500 kr. Husker ikke navn, men megler var veldig fornøyd med jobben.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 18:47   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Takk for svar!

Det er såpass ja? For å si det sånn, så tror jeg det vil ta meg maks en halvtime med det kjøkkenet. Vil tippe at resten av huset går på et par timer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 19:50   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.259
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Når vi pusset opp 2. etasje for noen år siden brukte vaskehjelpen vår en hel dag med 2 personer på å vaske ned byggestøvet. Alle rommene var tomme som hos dere. Så tror vi betalte for 24 timer.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 20:01   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.484
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Tomt hus - tror jeg hadde fått med et par venninner og vaska sjøl.
Eller engasjert noen ungdommer til å gjøre det (det er lov å betale inntil en viss sum uten å trekke skatt, så det er ikke svart arbeid).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 20:17   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.449
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

En venninne av meg flyttet inn i ny, tom hytte og måtte vaske ALT fire ganger før hun følte det var beboelig. Sånn apropos hvor mye jobb det kanskje er.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 20:27   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.571
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Jeg tror du undervurderer hvor mye jobb det er å bli kvitt byggestøv og vaske ut etter oppussing. Jeg brukte mange timer på badet vårt ETTER at firmaet som pusset opp mente de hadde vasket ferdig. Og det til tross for at jeg er en sjuske med lav standard.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 20:35   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tomt hus - tror jeg hadde fått med et par venninner og vaska sjøl.
Eller engasjert noen ungdommer til å gjøre det (det er lov å betale inntil en viss sum uten å trekke skatt, så det er ikke svart arbeid).

Det er ikke aktuelt, noe av det. Sv mange grunner. Blant snnet at jeg er helt nyoperert.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 20:38   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tror du undervurderer hvor mye jobb det er å bli kvitt byggestøv og vaske ut etter oppussing. Jeg brukte mange timer på badet vårt ETTER at firmaet som pusset opp mente de hadde vasket ferdig. Og det til tross for at jeg er en sjuske med lav standard.

Vel, det kan hende du har rett, men jeg kan ikke helt forstå det. Jeg synes det ser helt ok ut nå, og jeg har høy standard. Men jeg vet at mange av arbeidsfolkene går med sko inne. Jeg ser ikke noe særlig byggestøv, men jeg antar jo at det finnes. Men det er jo bare gulv i huset, ingenting annet. Veggene og takene er nymalte, så jeg tør ikke begynne å vaske dem uansett.

Badet ble klart forrige uke. Inventaret er helt rent, bortsett fra der de har tissa under do…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 20:40   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Vel. Vi har et hus på riktignok ca 250 kvadrat. Det vaskes annenhver uke og da er det på ingen måte snakk om totalrengjøring av typen vinduer og vegger. Det tar ca 3 timer av dem som vasker hos oss.

Jeg ville tippet av du må regne med rundt 5000 for det du beskriver.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 20:42   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Det er vel ikke vanlig å vaske vegger som er helt nymalte? Ser ikke for meg at jeg kommer til å tørre å vaske dem noensinne? De blir vel skjoldete da?

Og klart det er mye arbeid å vaske et fullt møblert hus som er i daglig bruk, der er det jo skitt av mange typer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 20:50   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Jeg er usikker hva de tenker tørke over hvis det er snakk om byggestøv egentlig. Jeg ville bedt om et tilbud, som du egentlig skriver, det kan jo ikke skade.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 20:59   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er usikker hva de tenker tørke over hvis det er snakk om byggestøv egentlig. Jeg ville bedt om et tilbud, som du egentlig skriver, det kan jo ikke skade.

Ja, jeg har sendt mail. Med nokså spesifikk beskrivelse. Så jeg får se hva de svarer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 21:30   #16
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Vi betalte ca 10.000 for utvask av tomt hus.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 08:04   #17
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Har du fått et byggefirma til å sette opp boligen? Skal ikke de levere rent bygg?

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 08:10   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av lego, her.

Har du fått et byggefirma til å sette opp boligen? Skal ikke de levere rent bygg?

Det tror jeg ikke. Skal sjekke kontrakten, men har aldri sett at det står der. Tror ikke norsk standard inkluderer rengjøring utover soping og sånt, men jeg kan jo ta feil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 08:14   #19
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det tror jeg ikke. Skal sjekke kontrakten, men har aldri sett at det står der. Tror ikke norsk standard inkluderer rengjøring utover soping og sånt, men jeg kan jo ta feil.

Det er eventuelt byggrent, som kan forstås som at det er lett kostet og fjernet boss. (Men det koster ofte ekstra.)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 08:26   #20
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille rengjøring, har noen spørsmål

Vi bygget ny hytte for ett år siden og vasket det selv før innflytting. Masse jobb, tok oss mange timer(og vi var flere personer). Byggstøvet er så finkornet og vi måtte blant annet tørke over alle tak.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no