Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-13, 09:38   #1
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Der 1 er det du misliker minst. Fyll gjerne på med husarbeidstyper, jeg glemmer sikkert noe.

Her er min liste.

  1. Matlaging
  2. Handling
  3. Klesvask, bretting osv.
  4. Rydding av stue
  5. Rydding av kjøkken
  6. Sengetøyskift
  7. Ta av bordet etter måltid
  8. Støvsuging
  9. Støvtørking
  10. Gulvvask
  11. Vindusvask
  12. Vask av do/bad
  13. Skure veggene i dusjkabinettet ( )

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 09:43   #2
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg liker ikke å vaske doen og badet så det har jeg satt mannen til å gjøre. Til gjengjeld vasker jeg tøy og bretter og holder orden. Det vil ikke han. Ellers deler vi på resten. Jeg lager nok mer mat en han, men det er jo mest gøy så det går greit. Og den som ikke lager middag og dekker på bordet må rydde av å sette inn i oppvaskmaskinen.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 09:47   #3
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Liker best matlaging og støvsuging. Misliker mest stryking og støvtørking

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 09:50   #4
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Liker best matlaging og støvsuging. Misliker mest stryking og støvtørking

Stryking driver vi bare med til jul og 17.mai så det er stas her i heimen. Jeg får skikkelig høytidsstemning av det.

Tips: Hvis du putter på den der bustete delen på støvsugeren kan du støvsuge opp alt støvet rundt omkring så slipper du å tørke så mye støv.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 09:52   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg har ikke noen så detaljert liste, men liker best å lage mat og rydde kjøkkenet. Liker minst å vaske do og skifte sengetøy og pusse vinduer, og er iblant uendelig lei av klesvasken.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 09:57   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.880
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg blir uvel av å brette klær. Gir helt opp innimellom. Nå går det mye bedre for minstemann gjør tingene sine i do...
Jeg vet ikke helt om jeg tør å skrive det igjen men jeg er en av de få som stryker det aller meste før det brettes. Må bare. Så det tar så lang tid å få ned haugen..
Vaske vinduer er også kjedelig men til å holde ut siden det skjer 2 ganger i året.

Liker best å lage mat.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 09:57   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg hater klesvask. Liker støvsuging, gulvvask og støvtørking. Og så er det mange ting midt i mellom.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:03   #8
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg blir uvel av å brette klær. Gir helt opp innimellom. Nå går det mye bedre for minstemann gjør tingene sine i do...
Jeg vet ikke helt om jeg tør å skrive det igjen men jeg er en av de få som stryker det aller meste før det brettes. Må bare. Så det tar så lang tid å få ned haugen..
Vaske vinduer er også kjedelig men til å holde ut siden det skjer 2 ganger i året.

Liker best å lage mat.

Går det bedre å brette klær fordi minstemann gjør tingene sine i do? Hvorfor det?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:03   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.659
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg blir seriøst helt skrullete av klær. Det er en versting.
Matlaging trives jeg best med. Alt annet stiller egentlig ganske likt. Jeg synes ikke det er så mye kjedeligere å vaske do enn stue egentlig.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:08   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Går det bedre å brette klær fordi minstemann gjør tingene sine i do? Hvorfor det?

Ehh... Fordi det blir mindre vask når tingene kommer i do enn når de kommer i klærne?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:27   #11
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ehh... Fordi det blir mindre vask når tingene kommer i do enn når de kommer i klærne?

Selvfølgelig!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:36   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg hater å støvsuge!

Ellers er det meste geeit

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:37   #13
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg tror jeg misliker gulvvask mest. Og matlaging, fordi det må gjøres hele tida.
Baking og klesvask er fine greier.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:38   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg blir seriøst helt skrullete av klær. Det er en versting.

Jeg også, og det tar jo aldri slutt!
Misliker sterkt å vaske bad med alt det inkluderer, ellers kan jeg egentlig gjøre det meste uten å bli i dårlig humør. Jeg er veldig glad i å ha det ryddig hjemme, så jeg rydder mye.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:40   #15
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg blir ordentlig grinete av å støvsuge. Vaske badet har jeg ingen problemer med. Klesvask tar jeg også, for mannen sorterer ikke etter min standard. Han gjør andre ting, som f.eks å støvsuge.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:43   #16
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg liker utvilsomt best å lage mat. Ellers misliker jeg nesten alt husarbeid, men av det som for tiden er mine plikter, er å rydde klær det aller verste. Heldigvis har jeg en mann som liker å vaske opp og støvsuge.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:49   #17
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Her er det lettest å starte på bunnen, ser jeg!
1. Matlaging
2. Klesvask
3. Handling
4. Rydding
5. Vaske opp og rydde etter middag
6. Tørke støv
7. Vaske gulv
8. Støvsuge
8. Vaske do, bad, skure vegger i dusjen
9. Skifte sengetøy
10. Vindusvask
11. Stryking

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:51   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.797
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Gulvvask er det verste. Hvis noen ser meg med ei vaskebøtte, så bør de skygge banen. Jeg blir i dårlig humør bare ved tanken. Vasking av vinduer og dusjvegg er heller ingen høydare.

Jeg synes det er greit å vaske klær og brette klær. Å ta oppvask for hånd er heller ikke så ille.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:52   #19
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.799
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

1. Matlaging
2. Handling
3. Klesvask
4. Kleopphenging
5. Rydding av kjøkken
6. Vasking
7. Skippertaksrydding
8. Støvsuging
9. Vindusvask
10. Støvtørking - med mindre det er i forbindelse med jullepynting
11. Smårydding hele tiden

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:56   #20
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

-1. Handling
1. Legge sammen og få på plass klær
2. Ta ut av oppvaskmaskinen
3. Stryke
4. Generell rydding
5. Støvtørking/vasking av flater
7. Lage mat/bake
8. Vaske gulv
9. Vaske/henge opp klær
10. Sette inn i oppvaskmaskinen

Oppvaskmaskinen er altså den mest problematiske. Hater å ta ut av den, men har 'stor glede' av å sette inn i den. Tror det har noe med følelsen av hvor ryddig det blir når alt er satt inn.

Men generelt så synes jeg rot er plagsomt. Det er enklere å vaske og være motivert, hvis det ikke er rotete. Liker egentlig veldig god orden, men det er vanskelig å få helt til. Men det blir skippertak, og når vi har fått tatt den store siste oppussingen her, så vil vil ha mer oppbevaringsplass. Det vil også endre litt på rotet håper jeg.

(glemte et punkt, så handling kom på inn på slutten)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no