Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mye alkohol har du/dere i hus? Spesifiser gjerne fordelingen mellom vin/øl/sprit
0. Drikker ikke alkohol, serverer heller ikke gjester. 15 6,73%
1-5 flasker/bokser/vinkartonger. 73 32,74%
6-10 flasker/bokser/vinkartonger. 28 12,56%
11-20 flasker/bokser/vinkartonger. 52 23,32%
21-30 flasker/bokser/vinkartonger. 17 7,62%
31 og oppover. Kun forbruksvare. 17 7,62%
31 og oppover. Samler på vin. 15 6,73%
Går på polet/i butikken hver gang. 6 2,69%
Deltakere: 223. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-12, 23:51   #101
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

En god del. Vi reiser ganske mye og kjøper som regel kvoten. Vi drikker alt for lite.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 00:17   #102
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Jeg svarte over 31, i alle fall hvis vi teller med øl. Vi har mye sprit som har samlet seg opp i løpet av mange år. Et bredt utvalg av ymse som jeg synes man må ha, rom, gin, cognac ol. Så er det noen vinflasker, jeg tror faktisk det er under ti. Og noen bokser med øl.

Vi planlegger sjelden i forkant at vi har lyst på, så vi har det meste i hus. Vi kjøper sjelden sprit på kvota, det går ikke så mye. Vi fyller på med vin når vi er ute og reiser. Vi handler så og si aldri på polet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 06:22   #103
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi har 3 flasker rødvin, 1 flaske hvitvin og 1 flaske champagne i kjelleren. Alle har vi fått i gave. Drømmemannen drikker ikke alkohol. Jeg drikker veldig sjelden, altfor sjelden, kanskje ved 3-4 anledninger i løpet av et år.
Vi får en del flasker som gaver. Noen blir gitt videre, noen blir lagret. Vi kjøper sjelden alkohol selv, men av og til kjøper jeg for å gi bort eller champagne til meg selv på tax-free.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 06:44   #104
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi har et par flasker champagne (the good stuff), en flaske amarone, og en flaske toffelikør. Og så vurderer jeg å kjøpe en liten flaske vodka jeg kan bruke til å male på kaker med. Likøren kjøpte jeg med tanke på baking og den ene flasken champis er beregnet på en jentehelg i november. De andre to kommer nok til å ligge en god stund før de blir åpnet, tror jeg. Vi drikker ikke med barna til stede, og går veldig sjelden på fest, så det begrenser seg selv. Vi har ikke for vane å ta et glass vin til middagen på lørdagen om vi har barnevakt heller.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 13:40   #105
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi har da noen vinflasker som vi aldri drikker opp. Øl er det forrresten alltid i kjøleskapet. Jeg drikker ikke noe, så det er i så fall mannen som står for drikkingen her.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 14:08   #106
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Nå gjorde vi et godt innrykk i lageret i går, det gikk nesten seks flasker rødvin(står igjen en skvett på den siste flasken), en cognac ble tømt og en ny åpnet og Tia Mariaen nærmer seg tom.
Men vi kan absolutt hive oss rundt å improvisere flere fester. Det er både rødvin og kald rosevin igjen i skapet. Det er cognac, akevitt, likør, rom og mye annet moro igjen også.

Vi har sluttet å ta med oss når vi er ute på reise. Vi drikker altfor sjeldent. Far tar gjerne en øl fredagskvelden, men det kan like godt være alkoholfritt som svensk mellanøl. Han liker smaken på øl.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 19:57   #107
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

0. Drikker ikke, og servere heller ingen alkohol.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:09   #108
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi har ymse spritflasker med lite igjen på, er vel et par whisky og en cognac pluss litt rom og sånt - mannen tar seg en whisky eller cognac i ny og ne, mens jeg ikke drikker noe sprit lenger. Så har vi en stor og en liten flaske musserende i kjøleskapet, og muligens en øl. Når jeg ikke er gravid og sånn pleier vi å ha rødvin i hus, men nå er det litt dårlig avsetning på slikt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:30   #109
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi kjøper fortsatt taxfree kvota som vi gjorde prebarn, og glemmer helt at vi sjelden er på fylla lenger. Og da iallefall ikke på spritfylla. Derfor hoper det seg opp ja!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:50   #110
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

31+. Har endel spritvarianter som ulike typer av både cognac, gin, whisky, akevitt. Endel vin av ymse slag i tillegg. Det har bare hopet seg opp de siste årene. Før-barn-tilværelsen var preget av hyppige middagsselskaper, vin- og cognackvelder eller litt sherry på badekarkanten fredag etter jobb.
Det endret seg, gitt.
Nå er det lek til leggetid, fikse litt i huset og sige ned på sofaen før kvelden kommer. Alle dager. Og du verden så godt det er likevel.
Men av og til sniker det seg likevel en flaske INN i barskapet. Sånn i tilfelle en anledning. Men saken er jo at lysten på et glass nesten aldri er der og anledninger velges bort fordi ønsket om barnevennlige aktiviteter dagen etter er større.
Jeg regner med at det finnes vin og akevitt igjen i verden når barnefasen er forbi. Da kan jeg knirke meg nedi badekaret med sherryglasset igjen, men ringe hjemmehjelpen når jeg vil opp igjen.

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 21:05   #111
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Trinity, jeg har noen fredager gledet meg til et lite glass om kvelden, og endt opp med en kopp kamillete.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 21:07   #112
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Lite. En flaske sprit og to flasker vin sånn ca.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 21:35   #113
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

5- flasker vin, 5-6 øl og altfor mye sprit. Vurderer å invitere hele nabolaget på GT-party for å bli kvitt litt gin. Ellers vodka, rom i flere varianter og akevitt.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 21:59   #114
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Vi pleier å ha 2-5 åpna flasker whisky, jeg har alltid en åpen portvin, søt sherry og tørr sherry til matlaging. På magisk vis er det alltid fire flasker rødvin i skapet, uten at vi kjøper, det bare kommer som gaver og innledergaver og sånt i samme tempo som det drikkes. Og så er det konjakk til fruktkake, campari av ukjente årsaker, litt russisk vodka hvis vi får tak i, og kanskje noe hvitvin eller musserende som ingen vet hvor kommer fra (med mindre Dragen har vært på besøk og drukket den opp).

Ja, for ordens skyld - jeg er avholds, Ulvefar ikke, og vi serverer begge alkohol til gjester.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 22:11   #115
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Alt for mye, men vi samler ikke egentlig selv om noe av det har vært i hus i evigheter. På hytta har vi bare litt forbruk, dvs to flasker vin, en konjakk og en flaske rom og muligens et par flasker smirnoff ice .

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 22:19   #116
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Har et barskap med et til enhver tid passe rikelig innhold rum, vodka, whiskey, cognac, sherry etc. og ellers et vinkjøleskap med omlag 20 flasker vin, både rød og hvit. I tillegg har jeg jo stundom en sixpack eller så i hus. Stemte 11-20, men det er vel helst mer.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 22:23   #117
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nok til å kjøre et førtiårslag uten å handle inn.

Her også. Mengder. Med en mann som reiser mye, og alltid tar med seg noe fra Tax free sånn i tilfelle, så blir det rikelig med både vin og sprit. Vi drikker en gang i blant, men det kan gå ukevis imellom hver gang også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 23:11   #118
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Det står vel noen flasker sprit i skapet, men det har liksom samlet seg opp litt pga. mulighetene for å drikke ikke kommer så ofte. en del kjøpes og blir sånn "kjekt å ha om noen gjør meg en tjeneste og jeg kan gi den bort".

Avsluttet nettopp en flaske konjakk. Ble vel anskaffet i 2009 og åpnet for rundt et år siden...

Øl går det litt av for min egen del. Litt helgehos. Kjøper en sixpack med flasker som tar over et par kvelder eller litt til mat.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 08:44   #119
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Øl og vin for forbruk har vi alltid. Akkurat nå så er vinforbruket veldig lavt og vi hadde stor fest på vårparten som det sto igjen mye vin etter. Tipper vi har ca. ni liter vin i hus til sammen. Det er mer enn vanlig. Jeg er den eneste i huset som drikker vin, så det kan ta litt tid å få tømt lageret om vi ikke har noen gjester. Øl går det litt jevnere av. Sprit og sånne sterkere ting drikker vi svært sjelden og det har vi heller ikke stort av. Jeg tipper det står litt gin, baileys, vodka og aquavit i boden, men jeg har ikke full oversikt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 08:47   #120
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Sal vi se, vi har 9 flakser rødvin (det drikker vi ikke, men fått i gave og 3 flasker til jul av jobben til mann, bruker å prøve å servere dte når vi har besøk av venner )
3 flasker hvitvin, det drkker jeg.
og 3 flakser div sprit, en flaske sprit resten er på porsent med vin. som vi kjøpte i trondheim da vi kom fra kreta, 2 av de er åpent

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no