Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fengsel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-08, 22:59   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Fengsel?

Dersom du blir dømt og satt i fengsel, korleis vil dagane sjå ut da?

Må du jobbe?

Leser jo at Veronica Orderud tar mastergrad i teologi medan ho sitter inne. Det høyres jo flott ut å få ta ei utdanning medan du sonar, men gjer dei dette på fritida eller blir dei fulltidsstudentar i fengsel?


Eg kan lite og ingenting om kriminalomsorga, men det slo meg at cellene dei bur i ikkje er heilt ulik studenthybelen eg budde på i si tid. Og til tider høyres det ut som ein god idé å bli bura inne og få fullført ei utdanning utan å bli distrahert i hytt og pine.

Dessutan får dei sikkert sove ei heil natt samanhengande i fengsel


Har lurt på dette ei stund, men har ingen bekjente med rulleblad. Enda.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 23:01   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fengsel?

... ok, hva planlegger du å gjøre?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 23:55   #3
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg kan lite og ingenting om kriminalomsorga, men det slo meg at cellene dei bur i ikkje er heilt ulik studenthybelen eg budde på i si tid. Og til tider høyres det ut som ein god idé å bli bura inne og få fullført ei utdanning utan å bli distrahert i hytt og pine.

Dessutan får dei sikkert sove ei heil natt samanhengande i fengsel



Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

... ok, hva planlegger du å gjøre?



Hvis jeg må i fengsel skal jeg drive så mye dank jeg bare klarer.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 00:03   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Hvis jeg må i fengsel skal jeg drive så mye dank jeg bare klarer.

Enig.
I tillegg skal jeg sove, lese, strikke, sove, drikke vin (får man drikke vin i fengsel?), spise, sove, skrive, slappe av og studere. Nevnte jeg sove?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 07:30   #5
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Enig.
I tillegg skal jeg sove, lese, strikke, sove, drikke vin (får man drikke vin i fengsel?), spise, sove, skrive, slappe av og studere. Nevnte jeg sove?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 07:33   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Hvis jeg må i fengsel skal jeg drive så mye dank jeg bare klarer.

Nå vil kanskje enkelte tro at Sokk har husarrest, men det er ikke tilfellet. :if you love somebody, set them free:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:02   #7
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fengsel?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Nå vil kanskje enkelte tro at Sokk har husarrest, men det er ikke tilfellet. :if you love somebody, set them free:

Men duh - få på deg klær da, i anstendighetens navn!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:07   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fengsel?

Det er sikkert forskjellig fra anstalt til anstalt. Da en jeg kjenner var på Ilseng, måtte han i alle fall jobbe - med å legge såpe i esker. Jeg skjønte det imidlertid som at det var ganske enkelt å få fritak; det var visst flere som viste til at psyken ikke tålte denne sysselen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:14   #9
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fengsel?

Snille Bergensis, før du raner en bank for å få sove en hel natt, vil jeg anbefale husmorferie. Jeg tror nemlig man sover bedre hvis man har god samvittighet.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:46   #10
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fengsel?

Jeg kjenner litt til kriminalomsorgen, og du kan definitivt ikke drikke vin der
Hvis du ikke sitter i varetekt, men på dom, så MÅ du enten jobbe eller gå på skole. Alternativet er at du er syk og får det godkjent av lege. Da blir du på cella...
Når du sitter i lukket anstalt, så kan det godt være at man sammenligner celler med hybler, men på en hybel så kan du vel gå ut og inn når du vil eller??? Du slipper å bli låst ut for å gå på do.... Det må du faktisk i noen fengseler, for alle har ikke do på cella.... Nei, jeg foretrekker å holde meg uttafor fengselet jeg da

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:50   #11
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fengsel?

Studere i fengsel.... :drømme: Bare studere og spise ferdiglaget mat

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:14   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fengsel?

Ingen vin? Nei, da gidder jeg ikke.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:38   #13
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Ingen vin? Nei, da gidder jeg ikke.

Nei, det er jo det verste

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:41   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fengsel?

Enig med Liven.
Får jeg ikke vin og sjokkis, så kan det bare være.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:48   #15
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Enig med Liven.
Får jeg ikke vin og sjokkis, så kan det bare være.

Sjokkis klarer du nok å få kjøpt da.... men som sagt vinen er det verre med

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:54   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Men duh - få på deg klær da, i anstendighetens navn!

Jeg vil høre mer om griseriet til Sokk og torsk.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:01   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Studere i fengsel.... :drømme: Bare studere og spise ferdiglaget mat


...og sove

Men det er vel begrensa kva du kan studere? Høgskulane er jo totalt fanatiske ang. fravær (det er revnende likegyldig om du er syk eller om du ligger på en sandstrand i fjerne himmelstrøk. Fravær er fravær).
Tenker at politihøgskule, medisin, vetrinær, hjelpepleie, hudpleie og sånt må bli litt trøblete, kanskje mest praksis-delen

Det må jo vere eit enormt fortrinn for Veronica (vår alles) å ta ein master i teologi framfor å spikre Europallar eller pakke såpestykker. Eg hadde faktisk trudd at dei måtte jobbe ein del av dagen og studere på fritida.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:06   #18
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er sikkert forskjellig fra anstalt til anstalt. Da en jeg kjenner var på Ilseng, måtte han i alle fall jobbe - med å legge såpe i esker. Jeg skjønte det imidlertid som at det var ganske enkelt å få fritak; det var visst flere som viste til at psyken ikke tålte denne sysselen.

Jeg vet om en som var gravid og hadde farlig høyt blodtrykk. Hun måtte gjennom mye før hun fikk medisiner, legetilsyn etc. Og til slutt altså lov til å ta det med ro. Siden hun var syk var hun også så "heldig" at hun fikk bruke en herlig celle som ellers var brukt til innsatte med abstinenser o.l. Den hadde ekstraservice i form av gammel røyklukt, nedpissede madrasser og urin/avføringssøl utover doen. Det er jo toppers for en gravid kvinne.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:27   #19
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fengsel?

morsom tag, men eg lurer faktisk på korleis det fungerer. Eg er berre frykteleg god på å flette inn syting og klaging, særleg dei søvnrelaterte

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:38   #20
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Tenker at politihøgskule, medisin, vetrinær, hjelpepleie, hudpleie og sånt må bli litt trøblete, kanskje mest praksis-delen

Politi må du vel også ha plettfri vandel for å komme inn på, muligens det blir litt vanskelig å studere fra fengslet?

Tror ellers du finner det noe her (det er fra kriminalomsorgen sine sider).

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
foreldrealenetid


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no