Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Puppeblader i barnehøyde

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-08, 16:24   #41
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Puppeblader i barnehøyde

Irma sier det så bra at det er unødvendig å legge til noe som helst.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 17:36   #42
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puppeblader i barnehøyde

Irma: Nå var det ikke snakk om reaksjoner til at bildene og bladene eksisterer, men at de står i barnhøyde. Noe jeg ikke synes er spesielt hårreisende.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 18:06   #43
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puppeblader i barnehøyde

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Irma: Nå var det ikke snakk om reaksjoner til at bildene og bladene eksisterer, men at de står i barnhøyde. Noe jeg ikke synes er spesielt hårreisende.

Og jeg argumenterer for at jeg ikke synes de skal stå i barnehøyde. Ut i fra denne typen diskusjoner har jeg inntrykk av at de som ikke har problemer med at disse bladene står ved siden av Donald Duck og dermed eksponeres for barna, heller ikke ser noe problem med seksualisert objektgjøring av kvinner - eller eventuelt ikke er enig i at det er dette det dreier seg om. På den andre siden så er det noen som ikke liker bildene/bladene (og eventuelt ensidigheten kjønnsmessig), og dermed ønsker å skjerme barna fra disse. Det er kanskje kanskje ganske logisk at det er slik?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:08   #44
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puppeblader i barnehøyde

Min 4.5 åring så også dette bladet (stod ved barnebladene på Meny). Hun kommenterte også størrelsen på puppene før hun spurte "hvorfor kler damene av seg klærne og står slik?", etterfulgt av "det gjør de også når de synger i musikkvideoer" .... jaja, er jo stort sett sant det

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:37   #45
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puppeblader i barnehøyde

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Og jeg argumenterer for at jeg ikke synes de skal stå i barnehøyde. Ut i fra denne typen diskusjoner har jeg inntrykk av at de som ikke har problemer med at disse bladene står ved siden av Donald Duck og dermed eksponeres for barna, heller ikke ser noe problem med seksualisert objektgjøring av kvinner - eller eventuelt ikke er enig i at det er dette det dreier seg om. På den andre siden så er det noen som ikke liker bildene/bladene (og eventuelt ensidigheten kjønnsmessig), og dermed ønsker å skjerme barna fra disse. Det er kanskje kanskje ganske logisk at det er slik?

Tja. Jeg tror ikke sammenhengene mellom hva folk mener om disse tingene, og hvorfor de mener det, lar seg oppsummere så enkelt. Jeg har ingen generell motvilje mot seksualisert objektgjøring av kvinner – eller av menn for den sags skyld, men det er det jo, som Irma påpeker, mindre av i bladhyllene – men jeg syns absolutt ikke at den typen fremstilling er egnet over alt, og jeg syns ikke de har noe i en daglivarebutikk å gjøre; jeg syns hverken de skal stilles ut for barn eller for voksne som ikke ønsker å se dem. Jeg er forsåvidt også enig i at de «mannfolkbladene» som for tiden blir eksponert i daglivarebutikker, som Vi Menn og FHM, har en seksualisert objektgjørende måte å fremstille kvinner på, men det er det sikkert ikke generell enighet om heller; disse bladene har ikke helt samme type innhold som de bladene som tradisjonelt plasseres på øverste hylle hos Narvesen her i landet, og jeg har problemer med å formulere objektive kriterier for hva salgs forsider og innhold jeg ikke syns passer. «I know it when I see it» syns jeg er lite egnet til å trekke disse grensene også.

Ben "Justice Potter Stewart presiding" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 23:20   #46
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puppeblader i barnehøyde

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Og jeg argumenterer for at jeg ikke synes de skal stå i barnehøyde. Ut i fra denne typen diskusjoner har jeg inntrykk av at de som ikke har problemer med at disse bladene står ved siden av Donald Duck og dermed eksponeres for barna, heller ikke ser noe problem med seksualisert objektgjøring av kvinner - eller eventuelt ikke er enig i at det er dette det dreier seg om. På den andre siden så er det noen som ikke liker bildene/bladene (og eventuelt ensidigheten kjønnsmessig), og dermed ønsker å skjerme barna fra disse. Det er kanskje kanskje ganske logisk at det er slik?

Du har problemer med bladene, bildene og alt det de står for, sant? Vel, jeg tror likevel at det du legger i det ikke byr på særlig problemer for våre små, håpefulle. Jeg tror ikke de legger så mye i det, og når det er sånn at bladene likevel eksisterer, gjør det ingenting om de står i barnehøyde (som var det HI reagerte på). Man kan i følge mitt syn ta et oppgjør med hvordan kvinnene fremstår i bladene (for oss kvinners skyld), men å påstå at det er skadelig for barna å se sånt, er jeg ikke enig i. (Ikke før vi propper dem fulle av vår propaganda, hvert fall.)

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 23-02-08 kl 23:27.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no