Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du mørkredd/husredd el?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du mørkredd/husredd?
Nei, jeg er ikke redd for noe (supertøff) 13 17,57%
Nei, men jeg tar forholdsregler når jeg går alene hjem 30 40,54%
Ja, jeg er redd for alt (superpingle) 17 22,97%
Jeg er bare mørkredd 11 14,86%
Jeg er bare husredd 5 6,76%
Annet 10 13,51%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 74. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-08, 23:19   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er du mørkredd/husredd el?

Jeg er mørkredd når det gjelder å gå hjem alene i mørket. Nå bor jeg i ett litt belastet strøk, så min bekymring er ikke helt ubegrunnet for øyeblikket. Men jeg har vært det så lenge jeg kan huske. Liker heller ikke å gå alene i skogen, ei heller på dagtid.

Har vært litt husredd når jeg har bodd i enebolig som barn, men ikke så mye i leilighet godt gjemt bak portrom og med naboer på alle kanter.
Men i dag, når jeg var alene med snuppa og Even Benløs skrur av og på Fischer Price telefonen som ligger i en lekekasse, merker jeg at jeg blir litt

Hva med dere?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:21   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Nope. Jeg er et nattdyr og finnes verken husredd, mørkredd eller redd ute.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:25   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Jeg er red for edderkopper og tannlegen. Uter det er jeg ikke redd for så mye.

Men jeg prøver å holde meg unna de mest belastede områdene hvis jeg skal gå ute alene på natten da. Ikke fordi jeg går med en redsel inni meg for at noe skal skje, men mer for å føle at jeg tar kloke valg, eller noe.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:25   #4
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Jeg er ikke redd men kan være skeptisk iblant. Jeg er ikke redd for å være alene hjemme men sørger for å låse døren.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:25   #5
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.792
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Jeg er redd for å gå hjem alene i mørket, men ellers er jeg lite mørkredd. Husredd er jeg veldig sjelden, det er i så fall om jeg har skremt opp meg selv og sett en skummel film el.l.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:26   #6
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Jeg er litt skeptisk til å gå hjem alene. Så unngår det. Men jeg er ikke husredd.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:27   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Nei, jeg er hverken redd for hus eller mørke eller så veldig mye annet. Og så synes jeg Kirsebær-signaturen ble morsom i denne tråden.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:27   #8
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

I fremmede hus liker jeg meg ikke alene, men her går det helt fint.

På hytta derimot...

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:29   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Svarte "annet". Jeg tror jeg har sett litt for mange grøssere opp gjennom årene til å IKKE være litt felen (er det et lokalt uttrykk?). Jeg er jo så "domm" at jeg tror på spøkelser og diverse, og er jeg helt alene hjemme på kveldene begynner ofte tankene å spinne. Jeg er ikke noe særlig redd ute, for jeg er ikke så redd ekte mennesker. Er mer redd spøkelser.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:29   #10
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Jeg er redd for å være hjemme alene, og for å gå ute i mørket alene. Men har jeg en person sammen med meg, kan jeg gå på tur i skogen midt på natta.. Men alene er jeg det største superpingla.

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:33   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Ikke mørkredd, men pittelitt husredd. Mindre etter at jeg fikk barn ettersom jeg aldri har vært alene i huset uten barnet. Dessuten har vi alarm som vi skrur på om natten.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:34   #12
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Jeg er ganske pysete. Har vokst opp i et hus fra tidlig 1800-tall med mye skumle lyder og diverse og har blitt veldig husredd.
Heldigvis ikke noe ekkelt her vi bor nå, men jeg er ikke glad i å være alene om kvelden, særlig ikke i vinterhalvåret.
Mørkredd er jeg vel ikke lenger igrunn, var veldig mørkredd som liten.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:35   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Jeg bor i et stort gammelt, knirkete hus som beveger seg og lager lyder, langt ute på landsbygda - vi har ikke gatelys her engang. Det går ikke an å bo sånn og være mørkredd/husredd

Kan fint gå tur i skogen med hodelykt aleine i mørten - gjør meg ingenting.
Men redd for elg, det er jeg! Derfor går jeg isåfall med musikk på øra og gauker i vei, så ikke elgen skal komme og holde meg med selskap (men det gjør jeg forsåvidt når det er lyst også)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:36   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Jeg er faktisk supertøff - nå som pollen kom.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:36   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Jeg var det før.
Det gikk helt over da jeg var gravid med eldstemann, uvisst av hvilken grunn egentlig. Faren min var svært syk og døde da jeg var ca 5 mnd på vei med eldste. Jeg arvet huset etter han - digert hus, med få naboer hvor alle er over 75. Skogen ligger rett bak huset. Fant ut at jeg skulle reise dit litt senere på sommeren, for å se over ting, rydde litt osv. Hadde regnet med at jeg skulle stikke hjem igjen etter første natta alene, men den gang ei. Har sjelden følt større ro noen gang jeg, så var der alene i flere uker sommeren 2003.
Det er noe rart med det huset, for her hvor vi bor nå - på studenthybel, og hvor det overhodet ikke er så mye bråk akkurat - her våkner de gjerne før 07 begge to. I huset sover eldste til 8, og minste kan glatt sove til 09.30. Det er akkurat som om skuldrene senkes og vi får en helt spesiell ro. Deilig å være der alene synes jeg
Jeg tør til og med å gå i vaskekjelleren i stappmørket - da må jeg ut, og rundt på fremsiden for å komme ned i kjelleren - murkjeller som er ganske mørk. NP.

  Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:42   #16
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Nope. Jeg er et nattdyr og finnes verken husredd, mørkredd eller redd ute.

Heldiggris!!!! Jeg er veeldig mørkredd og ganske husredd!

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:43   #17
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Jeg registrerer at jeg ikke er alene, og inviterer alle til gruppa Pinglene

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:44   #18
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg var det før.
Jeg tør til og med å gå i vaskekjelleren i stappmørket - da må jeg ut, og rundt på fremsiden for å komme ned i kjelleren - murkjeller som er ganske mørk. NP.

Jeg er IMPONERT!!!

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:46   #19
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Å ta forhåndsregler når en går alene hjem handler ikke om å være mørkredd, men smart.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:46   #20
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Jeg kan være mørkredd, men ikke alltid, jeg er uansett alltid mindre redd enn de jeg går sammen med :trøstende anlagt:
Husredd er jeg ikke, det skulle tatt seg ut etter å ha bodd alene i så mange år som jeg har gjort

  Svar med sitat
Svar

Emneord
husredd, mørkredd, pingle


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no