Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-10, 14:54   #1
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Problemstillingen er interessant, synes jeg. Dette er vel noe det informeres om ved inngrepet at det ikke er fullstendig vedlikeholdsfritt? Umiddelbart tenker jeg at de må ta kostnaden selv, men hva er praksis i dag? Er det offentlige sykehus som allerede praktiserer mottak av slike pasienter? Er det gode argumenter for at det skal være noe det offentlige bør ta ansvar for? Man behandler jo røykeskader?

http://www.aftenposten.no/helse/article3531559.ece

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:37   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Svært interessant problemstilling.
Blir du skikkelig dårlig pga. silikonimplantater, så kan jeg ikke helt se at akuttmottaket sender deg ut igjen uten behandling?
Rett til nødvendig helsehjelp gjelder vel også da?

"Selvforskyldte" helseskader ser jeg nesten hver eneste dag på posten der jeg jobber. Hardt liv, med usunn mat, alkoholmisbruk og null aktivitet, samtidig som at man røyker med begge hender osv? De får jo den samme behandlingen som andre pasienter.

  Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:39   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Kan man bli akutt syk av silikonlekkasje?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:41   #4
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Jeg synes at selvforskylte skader skal dekkes. Jeg mener den eneste riktige prioriteringen er hvor farlig ting er. Feks så skal noen med dødelig hudkreft får behandling før noen med den mindre farlige varianten, selv om de som har dødelig hudkreft har solt seg for mye.

Dette er ikke ren idealisme fra min side heller, det blir vanvittig mye jobb å skjekke ut hvem som har skyld i hva. Mye administrasjon rett og slett.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:44   #5
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Det vil jo få konsekvenser for brystkreftpasienter dersom "silikondamene" også skal inn på ventelistene. Dersom det ikke er fare for livet så syns jeg det private skal ordne dette. Alle som legger seg under "kniven" vet at det kan oppstå komplikasjoner etterpå. Dette er friske mennesker. Men jeg er vel ikke så objektiv siden jeg har brystkreft....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:46   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Interessant problemstilling, ja. Hvis det er en akuttsituasjon, vil de selvsagt bli livreddende behandlet, men jeg tror ikke det er en aktuell problemstilling. Men skal de ha rett til opprettende kirurgi? Hvor går grensen, skal de få behandlingen dekket av det offentlige hvis de har påviselige helseskader av implantatet (lekkasjer), eller skal de også få hvis implantatene har blitt forstenet og er ubehagelige og lite pene? Operasjon av utstående ører dekkes vel av det offentlige, gjør det ikke? Det er en rent kosmetisk operasjon.

Jeg heller nok mot at dette er selvpåførte skader som det finnes et adekvat privat tilbud for, og som må dekkes av egen lomme.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:48   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Jeg leste artikkelen før i dag, og fnyste litt av at det offfentlige skulle dekke dette, men så så jeg argumentet om at Staten dekker andre selvpåførte sykdommer, som følge av kosthold og røyking f.eks. Men jeg er fremdeles i tenkeboksen på om jeg syns det kan sidestilles. Det ene er jo mer akutt, og skulle et silikoninlegg gi en eller annen akutt fare, vil det vel dekkes på samme måte som andre ting.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:49   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kan man bli akutt syk av silikonlekkasje?

Nei ikke akutt kanskje, eller...hva hvis hele skiten sprekker?
Jeg har vært borti pasienter som har vært skikkelig dårlige pga. silikon.

  Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:51   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kan man bli akutt syk av silikonlekkasje?

De fleste som legges inn hos oss kommer om akuttmottaket. Så det trenger vel strengt tatt ikke være s å akutt altså.

  Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:51   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

him, jeg er enig med deg ang. hudkreftanalogien. Men det er ikke 100 % korrelasjon mellom soling og hudkreft, på samme måte som det ikke er det mellom lungekreft og røyking. Dette ER annerledes. For å si det sånn, da bør man også kunne kreve gjenopprettende behandling hvis man ikke er fornøyd med restylaneleppene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:58   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.213
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Om implantatene har blitt stygge: Nei
Om de er ubehagelige: Nei
Om de gir store smerter: Ja
Om de utgjør en reell helsefare: Ja

Noe sånt. Og så ser jeg at det er en gråsone der mellom "ubehagelig" og "veldig vondt".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 16:06   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Jeg synes det er et viktig medisinsk prinsipp at selvpåførte skader eller sykdommer skal dekkes av det offentlige, så jeg mener det er viktig at man ikke tuller med dette i denne saken heller.

Samtidig er det er problem hvis den private helseindustrien "fritas" for ansvar, fordi det offentlige dekker tabbene deres. Hvis en privat klinikk ikke stilles til ansvar for feil som oppstår som følge av inngrepene de utfører, fordi det offentlige tar ansvaret i ettertid, er det ikke bra.

Jeg tror at tannleger er ansvarlige for å ordne opp feil og mangler som skyldes deres behandling, også om det går flere år etter inngrepet, og det er kanskje en idé å innføre en lignende ansvarsordning for private klinikker?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 16:15   #13
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Hva om slike ting som dette fører til at brystkreftpasienter må vente lengre på å få fjernet kreften da? Det er jo de samme kirurgene som blir brukt på offentlige sykehus. Mange brystkreftpasienter får også rekonstruert brystene sine etterpå. Nå er det over 1 års ventetid.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 16:15   #14
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

him, jeg er enig med deg ang. hudkreftanalogien. Men det er ikke 100 % korrelasjon mellom soling og hudkreft, på samme måte som det ikke er det mellom lungekreft og røyking. Dette ER annerledes. For å si det sånn, da bør man også kunne kreve gjenopprettende behandling hvis man ikke er fornøyd med restylaneleppene.

Da har jeg formulert meg dårlig (eventuelt lest artikkelen for dårlig - også et alternativ). Jeg synes ikke det offentlige skal dekke det hvis de "ikke er fornøyd", men hvis det utgjør en reell helsefare så synes jeg de skal få det fjernet av det offentlige. Og det var slik jeg forsto artikkelen, at det dreide seg om silikonlekkasje.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 16:15   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Men dette er jo i stor grad en opplyst risiko, Teofelia? Vi har visst i sikkert 30 år at silikonimplantater er midlertidige og må skiftes eller fjernes etter 15-20. Da mener jeg at det er noe forbrukeren må ha med i prisberegningen sin når h*n kjøper varen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 16:17   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Det det strander på her, er vel hvor farlig silikonlekkasje er. Jeg mener at det ikke er dokumentert at det er spesielt farlig, men hvis det er det, må man jo finne en ordning.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 16:59   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men dette er jo i stor grad en opplyst risiko, Teofelia? Vi har visst i sikkert 30 år at silikonimplantater er midlertidige og må skiftes eller fjernes etter 15-20. Da mener jeg at det er noe forbrukeren må ha med i prisberegningen sin når h*n kjøper varen.

Ok. Hvis det er snakk om "nødvendig vedlikehold", som det opplyses om ved operasjon første gang, synes jeg det er naturlig at man dekker det selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 17:03   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Det er jo i hvert fall det overskriften tilsier. Vedlikeholdskostnader, attpåtil opplyste om på forhånd. Det er ikke en gang snakk om en risiko, implantater holder ikke lenger enn 15-20 år. Det er ikke alle som lekker, men skiftes skal og bør de, hvis jeg har skjønt det riktig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 17:40   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.013
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Jeg syns grensen skal gå på om det er et medisinsk inngrep eller ikke, som ved all annen plastisk kirurgi.

Altså, er det en medisinsk årak til at implantatene må fjernes så burde de få det gjort via det offentlige (men bare fjerne og gjøre det som er nødvendig, selvsagt ikke legge inn nye implantater etc.).

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 17:57   #20
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater

Om dette er et forventet hendelsesforløp for silikonimplantatet, så bør man opplyses om at levetiden på det er f.eks 15 år også bør man da selv ta kostnaden ved å skifte det når den tid kommer. Om det oppstår noe akkutt bør det offentlige drive "skadelindring" på lik linje med andre selvpåførte skader. Men jeg synes per def at de som velger å sette inn dette skal ta høyde for kostnaden av å skifte det når den tid kommer.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no