Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-13, 12:55   #101
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Vi hadde leilighet her, Bridgewalk! Veldig fornøyd, store flotte leiligheter et kvartal fra stranden. Vi bodde i Queen Palm bygningen..

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 12:57   #102
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Amic@, her.

Vi hadde leilighet her, Bridgewalk! Veldig fornøyd, store flotte leiligheter et kvartal fra stranden. Vi bodde i Queen Palm bygningen..

Tusen takk for tipset!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 23:26   #103
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Leser og suger opp info. Planlegger tur i 2015, med mange parker kombinert med cruise i karibien. Blir på sommeren, kan bli hett ser jeg, men det er da vi har ferie. Vi elsker parker og kommer til å få med oss det meste ser jeg.

*Disney's Magic Kingdom
*Disney's Animal Kingdom
*Disney's Epcot Center
*Disney's Hollywood Studios
Disney's Blizzard Beach
Disney's Typhoon Lagoon

*Universal Studios Florida
*Universal Studios Islands of Adventure
Wet'n'wild

*Seaworld

Jeg og mannen har vært i de stjernemerkede parkene før vi fikk barn og det klarte vi helt fint på en uke i januar (lite kø). Vi har ellers (for andre) "heseblesende" ferier i Danmark og Sverige så barna er vant med full dag i park flere dager på rad, så det bekymrer meg ikke med unntak av varmen.

Det jeg lurer på er om vi har glemt noe?
Bør vi bo på et Disneyhotell eller er det bedre å finne et lite billig motell siden vi ikke kommer til å tilbringe tid på hotellet uansett?
Går det shuttlebusser til alle parker fra Disneyhotellene?
Går det shuttlebusser til alle parker fra andre hoteller eller bør vi ha leiebil?

Også kommer det sikkert en dullion andre spørsmål etter hvert.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 23:35   #104
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

I min tid gikk det i alle fall shuttlebusser fra andre hoteller til parkene, så det vil jeg tro det gjør nå også om dere velger de mest vanlige områdene.

Jeg hadde droppet Disney hotell, jeg, og heller leid hus eller leilighet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 23:55   #105
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Hvor søker man på flybilletter for tiden forresten? På de enkelte flyselskap sine sider?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 00:00   #106
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Hvor søker man på flybilletter for tiden forresten? På de enkelte flyselskap sine sider?

Ja, det er i alle fall en mulighet. Ville nok sjekket de fleste du kan komme på som Continental, Delta, SAS, KLM, Lufthansa, Norwegian osv.

Jeg har ellers bestilt hos www.ebookers.com (eller mulig det var .no og ikke .com).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 06:56   #107
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.422
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Sjekk også f.eks. Skyscanner.com, momondo.no kelkoo.com, finn.no for å sammenligne priser.mom det er ca samme pris så er det alltid en fordel å bestille direkte via flyselskapet. (Om de for eksempel endrer rutetider som ikke passer de så må de holde kontakt med reisebyrået som så skal snakke med flyselskapet hvilket ikke alltid er en suksess.)

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 09:03   #108
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Jeg ville ikke vært i Orlando uten leiebil. Det er veldig store avstander! Disney-hotellene har nok shuttelbusser til Disney-parkene men kanskje ikke til Seaworld og Universal? Hvis dere har tenkt dere på shoppping, så trenger dere kanskje også bil?

Vi besøkte Busch Garden, Island of Adventure og Aquatica nå i månedsskiftet juli/august. Det var veldig mye folk i parkene, så det lønner seg absolutt å være der når parkene åpner. På det meste ventet vi halvannen time for å ta en berg- og dalbane.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 09:09   #109
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Jeg ville uten tvil hatt leiebil. Da står dere mer fritt til å dra andre steder også. Orlando og Florida er så uendelig mye mer enn Disney.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 09:10   #110
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Jeg ville nok også hatt leiebil. Jeg er sjelden hypp på å kjøre i utlandet, men Florida var ekstremt "lettkjørt". Og leieprisene var latterlige lave. Vi hadde en fantastisk sjuseter (som jeg virkelig skulle likt å ta med meg hjem) og vi betalte bare et par tusen for to uker.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 19:49   #111
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Leiebil!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 19:57   #112
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Leiebil!

:bidrar også:

Jeg ville vurdert å bo på et av Universal-hotellene de dagene dere skal dit. Da får dere fast-pass, og slipper kø. Se f.eks her: http://www.hardrockhotelorlando.com/...park_benefits/

Med mindre dere leier hus for hele perioden, da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 21:16   #113
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Leiebil ja. Florida fungerer best med bil (jeg så ikke en eneste buss da vi var der). Vi betalte 4000 for en Jeep Liberty i tre uker. Det er billig.
Vær forresten obs på at parkene stenger attraksjoner om de ser antydninger til grå skyer (og at de grå skyene kommer ganske hyppig på sommertid) på grunn av frykten for thunderstorms og lynnedslag. Vi var der i juli i fjor, og det skjedde flere ganger i alt fra 10 minutter til flere timer.
Kjøp fjortendagerspass til SeaWorld, Aquatica og Bush Gardens. Koster ikke stort mer enn dagspassene inn til SeaWorld.
Fine malls og outletshopping i Orlando, mange gode tilbud.

Og det er varmt ja, særlig inni sumpen i Orlando. Førtiish steik og ikke så mye som et vindpust. Helt til himmelen åpner seg og det høljregner så du ikke ser ut bilvinduet og det tordner og lyner rundt deg .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 21:02   #114
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Vi reiser ned 17.desember og hjem 8.januar. Vet vi kan få litt kaldere vær, men likevel varmere enn hjemme. Guttene gleder seg enormt. Hva annet enn parker er kult for gutter på 13, 15 og 16 år?
Regner med vi prøver å holde oss mest på vestkysten om vi skal på stranden, men lengter tilbake til Miami. Vi vurderer om vi skal slenge oss med på et cruise igjen også, men må tenke litt mer på det.

Jøss, som jeg gleder meg!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 23:02   #115
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Jeg og vesla drar ned til orlando igjen i slutten av oktober. Vi trivdes så godt når vi var der i sommer at når anledningen for å feire halloween i USA bød seg så var det bare å hive seg på.
Vi kommer nok til å feire halloween i magic kingdom, og så skal vi ha med oss matfestivalen i Epcot. Ellers så har vi gode minner fra begge badeparkene til Disney og Disney hollywood studios.
Seaworld og aquatica var ufattelig skuffende for alle sammen. Parkene var preget av uhøflige ansatte, skitt og søppel, fugler som angrep ungene når vi spiste og slitte attraksjoner der mange var stengt for vedlikehold hele 14 dagers perioden vi hadde pass. Aquatica var vel den parken vi gledet oss mest til å gå i, men den var en gedigen nedtur og levde ikke opp til forventningene i det hele tatt.

Premium Outlets var knallbra og vi gleder oss til å kikke på høstvarene.
Florida Mall var enormt stort, pluss for at de har five guys (burgersjappe), de har fantastisk gode burgere.

Denne gangen skal vi gjøre et tappert forsøk på å finne Orlando by (den klarte vi nemlig ikke å treffe når vi var der, vi tok en feil sving eller ti og gav opp.), dra til kennedy space center, muligens gå på hockeykamp i Tampa og prøve I fly.
Lille er akkurat litt for liten for de fleste attraksjoner i universal studios, så vi dropper den selv om vi har veldig lyst å besøke den parken.

Olive garden, longhorn steakhouse, bahama breeze og wafflehouse var veldig kjekke plasser å spise.
Jeg gleder meg sykt og håper vi slipper sykehus denne gangen.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 13:14   #116
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Ron Jon's Surf Shop! Cocoa Beach er jo kult.

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Vi reiser ned 17.desember og hjem 8.januar. Vet vi kan få litt kaldere vær, men likevel varmere enn hjemme. Guttene gleder seg enormt. Hva annet enn parker er kult for gutter på 13, 15 og 16 år?
Regner med vi prøver å holde oss mest på vestkysten om vi skal på stranden, men lengter tilbake til Miami. Vi vurderer om vi skal slenge oss med på et cruise igjen også, men må tenke litt mer på det.

Jøss, som jeg gleder meg!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:07   #117
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Sea World var en av våre favorittparker da vi var i Orlando.

Vi reiser på voksentur til Orlando i vinterferien neste år, så nå tar jeg gjerne i mot tips om andre ting enn Disney World og sånt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:16   #118
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Sea World var en av våre favorittparker da vi var i Orlando.

Vi reiser på voksentur til Orlando i vinterferien neste år, så nå tar jeg gjerne i mot tips om andre ting enn Disney World og sånt.

Skal tenke litt!

Winter Park var i alle fall hyggelig på min tid der. Små koselige kafeer, litt hyggelige butikker osv.

Var fint å rusle rundt Lake Eola nyforelsket. Se på fontenen og de høye bygningene og livet. Det er altså i downtown Orlando. En tur til Churchstreet Station bringer og frem fine minner.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 19-10-13 kl 23:40.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 23:56   #119
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Discovery Cove skal være utrolig bra!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no