Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-13, 18:57   #41
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Skikkelig sært og gnient å ikke booke plass, men gamble på at andre passasjerer flytter seg og/eller at kabinpersonalet ordner og fikser (ellers får de passe på barna... ) er det virkelig noen som gjør sånt?

Tipper det er mange.



Jeg betaler alltid plass når jeg reiser med ungene. Det det koster, er noe jeg beregner når jeg beregner hvem som er billigst å fly med om jeg skal tur/retur Bergen-Oslo.

Når jeg reiser alene, bestiller jeg ikke plass, for da er det nett det samme for meg hvor jeg sitter hen.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 18:57   #42
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Katta:Men slik er jo Norwegian. Billettene er ofte billige, men så må man betale ekstra for alt annet. Setereservasjon er jo bare en måte å få inn penger på, verken mer eller mindre kynisk enn det andre de driver med. Jeg tenker at når man vet at det er slik, må man bare reservere plass- hvis det er viktig å sitte sammen. Jeg synes faktisk det er småforeldrene som er kyniske noen ganger, jeg. Det er ikke lenge siden jeg hørte en venninne si at hun ikke gadd å bestille plass for: "hvis folk ikke vil høre på en hylende toåring i førti minutter, så får de bare sørge for at vi får sitte sammen, da..."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 19:00   #43
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Katta:Men slik er jo Norwegian. Billettene er ofte billige, men så må man betale ekstra for alt annet. Setereservasjon er jo bare en måte å få inn penger på, verken mer eller mindre kynisk enn det andre de driver med. Jeg tenker at når man vet at det er slik, må man bare reservere plass- hvis det er viktig å sitte sammen. Jeg synes faktisk det er småforeldrene som er kyniske noen ganger, jeg. Det er ikke lenge siden jeg hørte en venninne si at hun ikke gadd å bestille plass for: "hvis folk ikke vil høre på en hylende toåring i førti minutter, så får de bare sørge for at vi får sitte sammen, da..."

Jeg er enig med deg i at når man vet at det er sånn får man bare ta det med i beregningen, men det er litt forskjell på kynisk og naiv altså. Jeg har faktisk trodd at de plasserer barn med voksne fordi jeg aldri har opplevd å bli plassert spredt eller sett andre med det problemet. Og ja, jeg flyr endel.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 19:02   #44
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er ikke lenge siden jeg hørte en venninne si at hun ikke gadd å bestille plass for: "hvis folk ikke vil høre på en hylende toåring i førti minutter, så får de bare sørge for at vi får sitte sammen, da..."

Men hva hvis folk faktisk hadde driti i det. Og latt ungen sitte der og hyle. Hadde hun hatt samvittighet til det ovenfor kidden? For det hadde aldri jeg gjort.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 19:03   #45
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.360
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men jeg var faktisk ikke klar over at de var kyniske nok til å splitte småbarn fra voksne.

Kynisk? Det er business, verken mer eller mindre. Det er sånn lavprisselskapene driver. De kjører prisene på bånn, og så må man betale for alt mulig i tillegg. Da må man faktisk budsjettere med denne kostnaden hvis det betyr noe å sitte sammen. Eller velge å reise med andre selskap, som kanskje er noe dyrere men har mer inkludert. Man kan ikke både velge å fly ultrabillig og samtidig forvente at disse selskapene opererer som SAS i Janne Carlsson epoken liksom.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 19:43   #46
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.141
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Ja, jeg juger jo ikke så da er det vel ulik praksis.

Men har aldri opplevd at mitt reisefølge har blitt splittet heller.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 19:51   #47
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Kynisk? Det er business, verken mer eller mindre. Det er sånn lavprisselskapene driver. De kjører prisene på bånn, og så må man betale for alt mulig i tillegg. Da må man faktisk budsjettere med denne kostnaden hvis det betyr noe å sitte sammen. Eller velge å reise med andre selskap, som kanskje er noe dyrere men har mer inkludert. Man kan ikke både velge å fly ultrabillig og samtidig forvente at disse selskapene opererer som SAS i Janne Carlsson epoken liksom.

For det første er ikke Norwegian så mye billigere enn andre selskap og de gir stort sett helt grei service, for det andre får man ikke bestille billetter til barn under 12 år uten at man enten betaler for reise-alene-service eller reiser sammen med barnet. Og slik det fremsto på nettsidene til Norwegian sist jeg var presentert for det valget var det mest fokusert på at det var for de som ville ha en bestemt plass i flyet. Det er ikke logisk for meg at man ikke linker billettene til medbragte barn til en voksen selv om man ønsker å melke penger. Da bør det i det minste stå med store bokstaver når man kjøper billett (mulig det gjør det nå, det gjorde ikke det før). Jeg synes ikke det er å tro på julenissen egentlig, det er sånn det stort sett fungerer de fleste steder bortsett fra hos RyanAir der man har hørt at man ikke kan regne med det man har betalt for engang.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 20:31   #48
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.360
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For det første er ikke Norwegian så mye billigere enn andre selskap og de gir stort sett helt grei service, for det andre får man ikke bestille billetter til barn under 12 år uten at man enten betaler for reise-alene-service eller reiser sammen med barnet. Og slik det fremsto på nettsidene til Norwegian sist jeg var presentert for det valget var det mest fokusert på at det var for de som ville ha en bestemt plass i flyet. Det er ikke logisk for meg at man ikke linker billettene til medbragte barn til en voksen selv om man ønsker å melke penger. Da bør det i det minste stå med store bokstaver når man kjøper billett (mulig det gjør det nå, det gjorde ikke det før). Jeg synes ikke det er å tro på julenissen egentlig, det er sånn det stort sett fungerer de fleste steder bortsett fra hos RyanAir der man har hørt at man ikke kan regne med det man har betalt for engang.


Du er ikke den eneste som har registrert at Norwegian ikke lenger er så veldig billig. De markedsfører seg like fullt som et billig punkt-til-punkt selskap, og ikke et nettverksselskap, som f.eks SAS. Og produktene de har, er på linje med de andre lavprisselskapene. (En annen ting er at de har blitt så store og har et såpass stort nettverk etterhvert at de nok bør ta en lang og grundig diskusjon med seg selv om hvor i landskapet de ønsker å være)

Det andre du sier forstår jeg ikke, det om at man enten må betale for at barn skal reise alene eller at man må betale for en voksen til å følge? Setereservasjon er en tjeneste man betaler for uansett, og det må man forholde seg til når man kjøper billett med Norwegian.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 20:40   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Du er ikke den eneste som har registrert at Norwegian ikke lenger er så veldig billig. De markedsfører seg like fullt som et billig punkt-til-punkt selskap, og ikke et nettverksselskap, som f.eks SAS. Og produktene de har, er på linje med de andre lavprisselskapene. (En annen ting er at de har blitt så store og har et såpass stort nettverk etterhvert at de nok bør ta en lang og grundig diskusjon med seg selv om hvor i landskapet de ønsker å være)

Det andre du sier forstår jeg ikke, det om at man enten må betale for at barn skal reise alene eller at man må betale for en voksen til å følge? Setereservasjon er en tjeneste man betaler for uansett, og det må man forholde seg til når man kjøper billett med Norwegian.

Ja, jeg skjønner at man må forholde seg til det altså, men for de som ikke jobber i flyselskap og som ikke er vant med flyselskaper av typen ryanair er det ikke logisk at barn som er for små til å reise alene ikke blir tandemplassert med den voksenbilletten man bestiller. Spesielt når inntrykket man har etter å ha prøvd dette i praksis noen ganger er at det er sånn det fungerer. Jeg skjønner derfor godt at folk får bakoversveis første gang de opplever å bli plassert randomisert rundt omkring i flyet. Det er ikke mange måneder siden man uansett kunne passe på å sjekke inn tidlig, dette med at man får tildelt plasser som ikke kan endres er ganske nytt.

Poenget mitt er ikke at norwegian ikke kan gjøre dette selv om det er den type adferd som får meg til å vurdere andre selskaper selv om komforten der ellers er lavere. Poenget er at jeg synes ikke det er noe rart at folk ikke skjønner at de kan bli skilt fra barna sine på flyet, jeg synes ikke det går tydelig frem i billettbestillingen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 20:44   #50
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.048
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Når jeg har betalt for mitt sete er jeg lite interessert i å bytte. Jeg har ikke lyst å være "snill" når jeg har betalt penger for å sitte akkurat der jeg vil sitte. Ikke er jeg interessert i å være barnevakt heller. Jeg hadde stappet musikk i ørene og latt ungen hyle.

Jeg bataler alltid for ungenes seter.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 20:47   #51
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Hvis det skulle vært noe poeng i å betale for setereservasjon når man reiser alene, måtte det være hvis det ble mulig å være garantert barnefri sone. Når jeg reiser alene vil jeg helst ikke sitte ved siden av andres småbarn eller babyer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 20:55   #52
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Vi har reservert hver gang vi har flydd sammen, jeg tar ikke sjansen på noe annet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 21:18   #53
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Vi har aldri betalt for reserverte plasser, og alltid havnet på samme rad. Jeg tror også vi alltid har opplevd at kabinpersonalet har styret litt med å flytte rundt på passasjerer for minst én familie som ikke var plassert sammen og skulle få bli det, men sant å si er det mulig det ofte har hatt med nødutganger å gjøre - barn får jo ikke sitte ved nødutganger, og det synes jeg i alle fall det automatiske innsjekkingssystemet kunne passet på.

(Jeg ville aldri bedt noen flytte seg for å få sitte sammen med familien min heller, altså. Skulle det komme til å skje at vi havnet hver for oss, hadde vi levd fint med det.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 21:36   #54
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.217
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Interessant, dette. Jeg opplevde for første gang i sommer at jeg og reisefølget mitt (vi var bare to stykker) ble plassert på forskjellige plasser i flyet. Vi fikk mulighet til å bytte plasser ved innsjekking, men det var kun enslige seter som var ledige, og vi endte dermed opp et stykke fra hverandre.

Jeg har aldri opplevd dette før, og syns det er fryktelig merkelig med tilbakemeldingene i denne tråden. For meg har det i det minste tidligere vært opplagt at systemet som fordeler seter (for jeg antar at dette er noe som skjer automatisk) sørger for at de som reiser sammen faktisk sitter sammen.

Hvis Norwegian har en ny policy på dette, så burde det på et eller annet vis vært kommunisert. Jeg har alltid tenkt at bestilling (og betaling) for reservasjon av sete var for å få sitte på akkurat DET setet (type først i flyet, ved nødutgang eller lignende), ikke at man faktisk skulle få sitte ved siden av de menneskene man reiste sammen med.

Og det er slett ikke slik at alle betaler for plasser på flyet. Tvert om virket det på vår flyvning som om man hadde strødd passasjerene utover nærmest helt tilfeldig.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 21:41   #55
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Det forundrer meg ikke om det blir økende grad av tilfeldig utoverstrøing for å sørge for at folk synes det er verdt det å betale for plasser.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 21:44   #56
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.360
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Interessant, dette. Jeg opplevde for første gang i sommer at jeg og reisefølget mitt (vi var bare to stykker) ble plassert på forskjellige plasser i flyet. Vi fikk mulighet til å bytte plasser ved innsjekking, men det var kun enslige seter som var ledige, og vi endte dermed opp et stykke fra hverandre.

Jeg har aldri opplevd dette før, og syns det er fryktelig merkelig med tilbakemeldingene i denne tråden. For meg har det i det minste tidligere vært opplagt at systemet som fordeler seter (for jeg antar at dette er noe som skjer automatisk) sørger for at de som reiser sammen faktisk sitter sammen.

Hvis Norwegian har en ny policy på dette, så burde det på et eller annet vis vært kommunisert. Jeg har alltid tenkt at bestilling (og betaling) for reservasjon av sete var for å få sitte på akkurat DET setet (type først i flyet, ved nødutgang eller lignende), ikke at man faktisk skulle få sitte ved siden av de menneskene man reiste sammen med.

Og det er slett ikke slik at alle betaler for plasser på flyet. Tvert om virket det på vår flyvning som om man hadde strødd passasjerene utover nærmest helt tilfeldig.

Systemet fordeler av de setene som er igjen etter at de som har betalt for setene har valgt. Derfor er det så mange ulike erfaringer i denne tråden. Noen har vært på avganger der det ikke har vært noe problem, mens andre har vært på avganger det såpass mange har tatt seter i forkant at det er vanskelig å plassere alle andre sammen.

Ingen flyselskaper kan både åpne for fritt valg av seter mot betaling og samtidig holde av seter ved siden av hverandre til de som ikke vil betale, samme setene kan ikke bestilles flere ganger.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 21:45   #57
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.217
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det forundrer meg ikke om det blir økende grad av tilfeldig utoverstrøing for å sørge for at folk synes det er verdt det å betale for plasser.

Nei, selvsagt ikke. Men da syns jeg det hadde vært mest renslig å faktisk gi beskjed om dette.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 21:47   #58
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.217
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Ingen flyselskaper kan både åpne for fritt valg av seter mot betaling og samtidig holde av seter ved siden av hverandre til de som ikke vil betale, samme setene kan ikke bestilles flere ganger.

Tja. Jeg tviler sterkt på at mannen som endte opp i midten, ved siden av meg, egentlig hadde bestilt akkurat DET setet. Midtseter er generelt sett ikke spesielt populære. Dermed kunne mitt reisefølge teoretisk sett fått plassen ved siden av meg, og denne mannen kunne havnet på mitt reisefølges sete. Så jeg heller mer til at man tilfeldig strør dette utover, jeg.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 21:53   #59
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.008
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Tja. Jeg tviler sterkt på at mannen som endte opp i midten, ved siden av meg, egentlig hadde bestilt akkurat DET setet. Midtseter er generelt sett ikke spesielt populære. Dermed kunne mitt reisefølge teoretisk sett fått plassen ved siden av meg, og denne mannen kunne havnet på mitt reisefølges sete. Så jeg heller mer til at man tilfeldig strør dette utover, jeg.

Hvorfor det? Hvis han ikke hadde bestilt/betalt for setet er det vel like sannsynlig at han sjekket inn før dere, sånn at setet ikke var tilgjengelig da dere kom?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 21:53   #60
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Jeg har aldri blitt plassert adskilt fra reisefølget mitt. Jeg synes det er en uting å skulle betale ekstra for setet, jeg har jo betalt for billetten og det er jo ikke lov å stå heller. Jeg kjenner at jeg nok er villig til p boikotte et flyselskap som tar ekstrabetalt for seteplassering. Jeg pleier å sjekke inn på nett når jeg er ute og reiser alene, slik at jeg får sitte slik jeg vil, dvs i midtgangsete.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no