Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Slutte i jobb - alt som er lagret i mailboksen

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-09, 19:52   #21
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slutte i jobb - alt som er lagret i mailboksen

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har faktisk et problem med å forstå hvorfor noen på død og liv skal lagre private ting på jobbens mail

Noen jobber er litt mer diffuse enn andre når det kommer til skillet mellom privat og business. Jeg har masser av mails som grenser til og skrider glatt over i det private (eller har en privat affeksjonsverdi), selv om de kanskje i utgangspunktet ble sendt i embeds medfør. Det henger sammen med mitt yrke, rett og slett. Men det er klart, jeg må ikke på død og liv lagre det på jobbens mail, det er bare veldig praktisk der og da.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 22:38   #22
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slutte i jobb - alt som er lagret i mailboksen

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har faktisk et problem med å forstå hvorfor noen på død og liv skal lagre private ting på jobbens mail

Det var vel strengt tatt ikke temaet her.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 02:14   #23
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.943
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slutte i jobb - alt som er lagret i mailboksen

Neida, men hovedpoenget mitt var det i første avsnitt, at arbeidsgiver kan ha rett til å se postkassa di', det er ikke alle som vet det. Ikke for det at jeg har rart innhold i e-postene mine, men jeg synes likevel det er greit å skille. De færreste ville drømme om å få sendt privat papirpost til jobbens postadresse, eller bruke jobbens brevark til private meldinger. I eksempelet/forholdet rajraj beskriver forstår jeg godt problemet med å skille 100 %.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 13:47   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slutte i jobb - alt som er lagret i mailboksen

Ved å søke på convert "mail box" "lotus notes" finner jeg faktisk et par gratis programmer som påstår at de vil konvertere Notesmailen min til Outlook. Er dette bare humbug (Mauser?)?

Men siden jeg er så kravstor ville jeg aller helst konvertert mange av mailene til G-mail. Ikke videresendt, men konvertert. *søker videre*

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 13:50   #25
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slutte i jobb - alt som er lagret i mailboksen

Og ved litt mer googling, hva skuer mine øyne:

Sitat:

Note: This method is now no longer necessary since GMail has an IMAP interface. Here is a good guide for importing all mail from Lotus notes, Outlook, Pine, Thunderbird, and Outlook Express into Gmail.

Fra http://www.wikihow.com/Import-Archiv...Mail-Using-GML. Er dette for godt til å være sant?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 14:57   #26
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slutte i jobb - alt som er lagret i mailboksen

Det går faktisk helt fint å få ting over fra Notes til Gmail. Jeg bruker denne fremgangsmåten.

(Jeg bare lurer på om det skjer noe i det mailbrukeren min på x-jobben legges ned.)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no