Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Lykkeland, da?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-18, 09:08   #161
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg er også lettrørt, men kommer nok an på dagsformen. Her var det flere scener som altså fikk fram tårer i øynene og litt lett hulking hos meg i går morges.

Det var en veldig koselig episode, det var det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 09:59   #162
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg var litt redd for at det skulle skje ting jeg ikke likte i siste episode etter å ha lest om hulking, men heldigvis ikke. Jeg satt bare og smilte. Og er litt småforelska i Jonathan selv. Han har utrolig snille og ærlige øyne...

Jonathan, Anna, Christian og Torill, fine karakterer alle sammen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 10:02   #163
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jo, det er den lille stranda på andre siden av sjøhusene! Moloen er lang.

Stranda inne i båthavna?

Ølberg er litt min strand også, altså! Selv om jeg var innflytter og bare bodde der i 10 år, så kjentes det sånn. Men denne delen av stranda la jeg egentlig aldri merke til. Jeg pleide å gå fra Solastranda via Ølberg til Vigdel og hjem.

Fin slutt. Den serien er utrolig flott filmen, synes jeg, så vakre bilder. Det må jo bli en sesong 2.


Sist redigert av banana : 17-12-18 kl 10:10.
banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 13:50   #164
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Fin slutt. Den serien er utrolig flott filmen, synes jeg, så vakre bilder. Det må jo bli en sesong 2.

Jeg tror det er planlagt en sesong 2 allerede, men at de håper å lage minst 5 sesonger.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/...kelandet-Norge

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 15:22   #165
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Toril med en l altså. Ingen klarer jo å skrive det riktig!

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 15:37   #166
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Toril med en l altså. Ingen klarer jo å skrive det riktig!

Jeg bare så hvordan det stod i en eller annen artikkel på NRK.no. Der stod det med to l-er (i følge ssb er det vanligere å skrive med to enn med en l, så det er jo ikke så rart). Andre steder skriver de det med en l.

Sitat:

Det er 6 500 kvinner som har Torill som første fornavn
Det er 4 547 kvinner som har Torill som eneste fornavn

Sitat:

Det er 4 123 kvinner som har Toril som første fornavn
Det er 3 039 kvinner som har Toril som eneste fornavn

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-12-18 kl 15:47.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 16:41   #167
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Fin slutt og fin serie. Selv om jeg ikke gråt.
Jeg tenkte at den ikke trenger flere episoder? Ingenting som henger i en løs tråd nå, og oljehovedstaden ble lagt til Stavanger (som vi jo visste).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 16:42   #168
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Fin slutt og fin serie. Selv om jeg ikke gråt.
Jeg tenkte at den ikke trenger flere episoder? Ingenting som henger i en løs tråd nå, og oljehovedstaden ble lagt til Stavanger (som vi jo visste).

Utenom at det er ein nydelig liten serie så er eg enig med deg. Dog ser eg gjerne eit plott der Anna banar vei for kvinner innen oljen

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 16:55   #169
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Ja, Anna som kvinne er interessant.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 17:56   #170
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Vil gjerne ha en sesong 2! Veldig fin serie, og selv om den ikke er historisk 100 %, så synes jeg både fortellingen og vinklingen er utrolig interessant. Spennende karakterer, særlig de unge damene!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-19, 23:24   #171
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Dagens gladmelding!

Sitat:

NRK har gitt klarsignal til sesong 2 av serien «Lykkeland». Den neste sesongen av serien om det norske oljeeventyret i Stavanger vil ta føre seg åra 1977 til 1980, og skal ha dei same hovudpersonane. Håpet er å starte innspelinga i slutten av 2019.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-19, 23:33   #172
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Dagens gladmelding!

Å, så bra!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 00:09   #173
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Veldig bra!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 10:55   #174
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Vi har sett oss gjennom sesong 1 nå etter nyttår. Vi foretrekker å kunne se alt når vi selv vil på nett-tv.

Og vi gleder oss begge til sesong 2, selv om jeg synes serien har hatt noen forunderlige logiske brister. (Som sikkert er diskutert i denne tråden før jeg hadde fått sett serien.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 11:14   #175
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Nå har jeg lest hele tråden. Er det virkelig bare jeg og mannen min som har reagert på at babyen til Toril ble stor altfor fort? Vi trodde at det var hoppet et par år i tid, men det skjedde vel ikke?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 11:19   #176
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå har jeg lest hele tråden. Er det virkelig bare jeg og mannen min som har reagert på at babyen til Toril ble stor altfor fort? Vi trodde at det var hoppet et par år i tid, men det skjedde vel ikke?

Handlingen i sesong 1 startet med oljefunnet på Ekofisk i 1969 og gikk fram til dannelsen av Statoil i 1972. Sesong 2 hopper fram perioden mellom 1977 og 1980. Det skal blant annet handle om noen av de store ulykkene på norsk sokkel, Bravo-utblåsningen og Alexander Kielland-ulykken.

Som du ser, så tok sesong 1 for seg flere år.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 11:22   #177
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Handlingen i sesong 1 startet med oljefunnet på Ekofisk i 1969 og gikk fram til dannelsen av Statoil i 1972. Sesong 2 hopper fram perioden mellom 1977 og 1980. Det skal blant annet handle om noen av de store ulykkene på norsk sokkel, Bravo-utblåsningen og Alexander Kielland-ulykken.

Som du ser, så tok sesong 1 for seg flere år.

Ok. Men vi relaterte dette til bryllupet som alltid så ut til å være nært forestående, og kunne ikke helt skjønne at dette forholdet skulle dra så mye ut i tid. Den ungen var jo egentlig det eneste som viste tegn på at tida gikk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 23:06   #178
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Ååååh!

Kan vi snakke om sesong 2?

Ser lovende ut. Har sett episode 1.

Et vell av lokale skuespillere, mange av dem utrolig flinke! Savner Vegar Hoel, da. Hvil i fred. Anne Regine Ellingsæter fortsetter å briljere. Liker også Malene Wadel som Toril.

Det er stas å se hjembyen min på denne måten, og jeg løp rett inn i en scene på joggetur i fjor. Like ved oss. Men samtidig er det jo merkelig at å se at mange utendørs scener er filmet andre steder i landet.

Gruer meg litt til Alexander Kielland. Det har satt dype spor på disse trakter.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 23:19   #179
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Nydelig serie! Gruer meg også til Alexander Kielland. Min far var med å starte OIS her i byen som hadde 123 menn ombord. 43 av de omkom. Husker enda telefonen min far fikk den kvelden. Det preget ham resten av livet.

Hvor er atriumshusene fra, vet du det? Er det på Auglend eller Vaulen? Kan det være i Høie sitt nabolag eller er det ut mot Hatrsfjord?

Gleder meg til fortsettelsen!

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 02-01-22 kl 23:38.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 23:28   #180
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Endelig sesong 2. Det var en del stygge ulykker på den tiden som har festet seg på minne og jeg gruer meg til å rippe opp i de. Jeg husker jeg var mye engstelig når pappa og onkler var ute.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no