Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Farsen i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 19:50   #261
Bell412
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 105
Bell412 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg synes det er helt forkastelig, men likevel så virker det som om de to gutta ikke har helt rent mel i posen. Ikke at det gjør det greit at de skal behandles slik som de blir behandlet.

Bell412 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 21:22   #262
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg lurer til stadighet på hvorfor han Tjostolv Moland har et lite glis/flir om munnen på samtlige bilder som er publisert av han de siste dagene. Det er noe som ikke er helt som det skal der i gården.

Det er flere små signaler enn det fliret som forteller meg at alt ikke er helt på nett med disse gutta kjenner jeg.

Jeg må innrømme at jeg kjenner at jeg er tilbøyelig til å se at de antagelig har gjort det meste av det de er dømt for rett og slett fordi de fremstår som så innmari usympatiske. Ja - og på grunn av det bildet da.

  Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 21:32   #263
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er flere små signaler enn det fliret som forteller meg at alt ikke er helt på nett med disse gutta kjenner jeg.

Jeg må innrømme at jeg kjenner at jeg er tilbøyelig til å se at de antagelig har gjort det meste av det de er dømt for rett og slett fordi de fremstår som så innmari usympatiske. Ja - og på grunn av det bildet da.

Tanken har streifet meg også, gitt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 21:56   #264
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg er glad SM og safran ikke sitter i en eller annen jury.

Jeg synes det er helt vilt å la det bildet peke i en eller annen retning. Vi vet jo allerede at de var tilstede og rengjorde bilen, det sier uansett ingenting om hvem som trykket på avtrekkeren. At de smiler forteller meg egentlig ikke så mye. Det kan bety så mangt, så det er ikke noe poeng i å spekulere.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 21:57   #265
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg er egentlig mest fascinert over det voldsomme dokumenteringsbehovet denne typen smågutter tydeligvis har. Om å gjøre å få det kuleste albumet på fjesboka?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:28   #266
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er glad SM og safran ikke sitter i en eller annen jury.

Jeg synes det er helt vilt å la det bildet peke i en eller annen retning. Vi vet jo allerede at de var tilstede og rengjorde bilen, det sier uansett ingenting om hvem som trykket på avtrekkeren. At de smiler forteller meg egentlig ikke så mye. Det kan bety så mangt, så det er ikke noe poeng i å spekulere.

Du fikk med deg at det ikke bare var bildet jeg snakket om, sant?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 00:16   #267
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg må vedkjenne at, etter de siste ukenes vendinger i saken, så er det mer og mer greitt at de blir der de er. To små rasshøl som verden fint klarer seg uten.

Bill mrk. "For sent å snyte seg når nesa er vekk....og alt det der".

Og det var oppriktig denne gangen.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 06:58   #268
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Jeg må vedkjenne at, etter de siste ukenes vendinger i saken, så er det mer og mer greitt at de blir der de er. To små rasshøl som verden fint klarer seg uten.

Bill mrk. "For sent å snyte seg når nesa er vekk....og alt det der".

Og det var oppriktig denne gangen.

Og jeg - jeg sa det hele tiden.

Neida.
Uansett hvor totale idioter de er så fortjener de selvsagt en rettferdig rettssak med tolk osv.

Men jeg er vesentlig mer opptatt av andre ting som skjer i Kongo enn av hva de måtte finne på med de gutta her ja.

  Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 11:39   #269
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Altså, jeg skjønner at faren til Moland er skikkelig fortvilet, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om det var min sønn, men ser han virkelig ikke forskjell på journalistisk virksomhet og det de gutta har bedrevet?

Molands far krever at Støre reiser til Kongo

Sitat:

Hvis disse guttene dør i fengselet i Kongo, holder jeg deg ansvarlig. Jeg tror også en stor del av det norske folk gjør det samme. Kan du ikke redde norske borgere som er utsatt for de verste overgrep siden 2.verdenskrig, har du mistet enhver kredibilitet. Da bør du gå av, skriver Knut Moland.

Kvakk?

Disse gutta har reist til Kongo nettopp for å utnytte at det er så lovløst som det er, og da må man være forberedt på at det kan slå tilbake også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 11:43   #270
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Faren virker ikke helt som han har satt seg inn i hvordan saker fungerer, men snakker på adrenalin. Ok, litt forståelig, sønnen sitter tross alt med dødsdom veldig syk i fengsel i Kongo. Det journalistene burde gjøre, de som intervjuer ham, er å opplyse ham litt om hva man ikke burde si og hvordan f.eks politikk, diplomati etc fungerer.
Forøvrig synes jeg moren til French virker oppegående og har en rimelig realistisk og saklig måte å forholde seg til hele saken.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 11:46   #271
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Altså, jeg skjønner at faren til Moland er skikkelig fortvilet, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om det var min sønn, men ser han virkelig ikke forskjell på journalistisk virksomhet og det de gutta har bedrevet?

Molands far krever at Støre reiser til Kongo

Kvakk?

Disse gutta har reist til Kongo nettopp for å utnytte at det er så lovløst som det er, og da må man være forberedt på at det kan slå tilbake også.

Utsatt for de verste overgrepene siden 2. verdenskrig? Riiiight.

Nå er de jo ikke i fare for å få dødsstraff, og man må jo behandle French og Moland på samme måte som man gjør med andre norske statsborgere i utenlandske fengsel. Jeg er imot at den norske utenriksministeren skal reise rundt personlig for å få frisatt alle nordmenn som sitter i utenlandske fengsler.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 11:47   #272
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Faren virker ikke helt som han har satt seg inn i hvordan saker fungerer, men snakker på adrenalin. Ok, litt forståelig, sønnen sitter tross alt med dødsdom veldig syk i fengsel i Kongo. Det journalistene burde gjøre, de som intervjuer ham, er å opplyse ham litt om hva man ikke burde si og hvordan f.eks politikk, diplomati etc fungerer.

Jupp, jeg syns media utnytter ham. Men selvfølgelig, brummingen han selger vel flere aviser enn en mer nøktern tilnærming.

Absolutt forståelig at han er helt ute av seg av fortvilelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 11:53   #273
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Altså, jeg skjønner at faren til Moland er skikkelig fortvilet, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om det var min sønn, men ser han virkelig ikke forskjell på journalistisk virksomhet og det de gutta har bedrevet?

Mannen er skikkelig fortvilet, og det er mye forlangt at han skal opptre saklig. At journalistene mener at det han sier er nyheter derimot ... Jeg synes det omentrent ikke eksisterer nyheter lengre, bare en masse intimbeskrivelser fra enkeltmennesker sitt ståsted. Klart faren er fortvilet, klart han håper at utenriksministeren kan gjøre noe.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 11:57   #274
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Mannen er skikkelig fortvilet, og det er mye forlangt at han skal opptre saklig. At journalistene mener at det han sier er nyheter derimot ... Jeg synes det omentrent ikke eksisterer nyheter lengre, bare en masse intimbeskrivelser fra enkeltmennesker sitt ståsted. Klart faren er fortvilet, klart han håper at utenriksministeren kan gjøre noe.

Jada, du har rett i det. Jeg blir egentlig bare irritert på alt og alle i denne saken, både medias håndtering, forventningene til de som sitter i fengsel, familiene deres, advokatene. Disse gutta har fått enormt mye mer støtte enn andre fengslede i utlandet, og de har rett og slett en fryktelig dårlig sak.

Jeg syns spesielt media har håndtert dette kritikkverdig, både på måten korrespondentene ble veldig vennlige med de tiltalte i løpte av rettsaken, og hvordan det objektive har forsvunnet fullstendig, enten til den ene eller den andre siden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 12:03   #275
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jada, du har rett i det. Jeg blir egentlig bare irritert på alt og alle i denne saken, både medias håndtering, forventningene til de som sitter i fengsel, familiene deres, advokatene. Disse gutta har fått enormt mye mer støtte enn andre fengslede i utlandet, og de har rett og slett en fryktelig dårlig sak.

Jeg syns spesielt media har håndtert dette kritikkverdig, både på måten korrespondentene ble veldig vennlige med de tiltalte i løpte av rettsaken, og hvordan det objektive har forsvunnet fullstendig, enten til den ene eller den andre siden.

Signerer. Jeg gidder knapt å følge med lenger - har ingen tro på at jeg får skikkelig informasjon noen steder. Det hadde jo også vært fint hvis saken hadde medført at situasjonen i Kongo generelt hadde fått et sterkere fokus, men det ser jo ikke ut til å skje i nevneverdig grad.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 12:06   #276
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Enig glitter. Hva med damene/ jentene i Bolivia? De har jo vært skikkelig dustete, men det kan det vel strengt tatt virke som kongogutta har også. Gjør man alvorlige straffbare handlinger i utlandet så kan det gå slik, som mamma ville jeg nok likevel gått gjennom ild og vann for å redde mine barn, uansett hva de hadde gjort. Trur eg.

Media er jo blitt et eneste stort se&hør-aktig plaskebasseng for alle som kan lese. Jeg synes det begynner å bli problematisk at selv de største mest seriøse avisene også gir etter for slik journalistikk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:54   #277
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg for min del tenker at dette er faren her, sant? Det betyr at dette er mannen som har lært den ene av disse gutta forskjellen på rett og galt og hva man kan forvente å skulle delta med i samfunnet og hva man kan forvente i retur.

Det er kanskje ikke så rart at det ble en med litt snodig sans for rett og galt og sånn ut av det her.

  Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 17:30   #278
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes avisintervjuer midt i slike situasjoner er litt lite grunnlag for å synse om barneoppdragelse og konsekvensene av denne.

Helt enig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 17:43   #279
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes avisintervjuer midt i slike situasjoner er litt lite grunnlag for å synse om barneoppdragelse og konsekvensene av denne.

Det er jeg enig i. Men jeg syns jeg kan regne det som ganske sikkert at disse gutta tilhører en mennesketype jeg ikke syns er spesielt stas, og at noe av det ligger i oppveksten vil jo være ganske naturlig. Uten at det nødvendigvis er sånn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 17:45   #280
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg er selvsagt enig med fnatten jeg og. Og jeg er normalt en dame med sans for å vise forståelse også når folk dummer seg ut - som jentene i Bolivia for eksempel.

Men jeg bare greier ikke å presse frem sympati med den duoen her altså. De blir liksom gående og bekrefte det dårlige inntrykket ved absolutt hver eneste tenkelige mulighet. Og da blir jeg fjasete. Det er ikke pent av meg, men det er greit har jeg bestemt meg for.


Sist redigert av Slettet bruker : 07-10-09 kl 17:55.
  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no