Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Molde kommunes nettsider

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-06, 10:48   #1
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.141
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Molde kommunes nettsider

Hør og le!!

Markér noe på teksten og trykk på play.

http://www.molde.kommune.no/Modules...ategory.ID=1112

Morsomt på tysk også: http://www.molde.kommune.no/Modules...ategory.ID=1263

Dette er da direkte skammelig til å være en offentlig instutisjon? Stakkars utlendinger sier jeg bare.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 10:51   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider



"amaaasing"

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 11:00   #3
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 11:38   #4
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

Jeg er enig i at det er morsomt, men...

Dette er hvertfall et steg på veien. Kommunene gjør sine nettsider tilgjengelig for de som av en eller annen grunn sliter med å lese dem selv, være seg blinde, svaksynte, dyslektikere ol. At det foreløpig bare finnes på norsk er jo litt synd, men det er et steg i riktig retning. Jeg syns det er flott jeg! (De aller aller fleste som har behov for å lese på kummunenes hjemmeside kan jo norsk, selv om det, blant annet i Oslo, også er mange som har behov for å få det lest på engelsk. Vi får håpe det kommer etterhvert)


(Jeg jobber altså med svaksynte og blinde, hvis noen undrer seg over engasjementet mitt )

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 11:41   #5
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 11:51   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.141
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Jeg er enig i at det er morsomt, men...

Dette er hvertfall et steg på veien. Kommunene gjør sine nettsider tilgjengelig for de som av en eller annen grunn sliter med å lese dem selv, være seg blinde, svaksynte, dyslektikere ol. At det foreløpig bare finnes på norsk er jo litt synd, men det er et steg i riktig retning. Jeg syns det er flott jeg! (De aller aller fleste som har behov for å lese på kummunenes hjemmeside kan jo norsk, selv om det, blant annet i Oslo, også er mange som har behov for å få det lest på engelsk. Vi får håpe det kommer etterhvert)


(Jeg jobber altså med svaksynte og blinde, hvis noen undrer seg over engasjementet mitt )

Jeg er jo ikke uenig i det, men mener de kanskje burde tatt seg tid til å lese inn denne teksten på det språket som faktisk brukes.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 11:52   #7
juzzy
Wannabe
 
juzzy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 126
juzzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

Det er uansett hysterisk morsomt å høre det på engelsk ...

Jeg synes også at det er et flott initiativ altså!

__________________
Prinsessa 2000 Prinsen 2005
juzzy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 11:54   #8
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg er jo ikke uenig i det, men mener de kanskje burde tatt seg tid til å lese inn denne teksten på det språket som faktisk brukes.

Men de har ikke lest det inn. Det er en stemme (syntetisk tale) som leser det den blir bedt om å lese. I dette tilfellet er det altså en norsk stemme, den takler naturlivis bare norsk tekst. Denne stemmen er nå installert på mange av kommunenes hjemmesider. (Det vil være praktisk umulig å lese inn alt som til enhver tid står på nettsidene).

Og så håper vi jo at de installerer talen på flere språk etterhvert.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 11:58   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.141
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Men de har ikke lest det inn. Det er en stemme (syntetisk tale) som leser det den blir bedt om å lese. I dette tilfellet er det altså en norsk stemme, den takler naturlivis bare norsk tekst. Denne stemmen er nå installert på mange av kommunenes hjemmesider. (Det vil være praktisk umulig å lese inn alt som til enhver tid står på nettsidene).

Og så håper vi jo at de installerer talen på flere språk etterhvert.

Ja, det ante meg jo. Fins denne talen på flere språk, så burde det jo være en smal sak å installere.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 12:13   #10
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ja, det ante meg jo. Fins denne talen på flere språk, så burde det jo være en smal sak å installere.

Kanskje. Men den skal kommunisere problemfritt med databasen, det er visst ikke alltid like lett når det installeres flere programmer.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 21:17   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.479
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

Jeg forstår jo at det kan være veldig nyttig for de som har bruk for det, men du kunne vel ha latt være å bruke funksjonen når sidene er på engelsk. For dette blir bare utrolig komisk!

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 21:54   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

Det der var utrolig fælt å høre på.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 23:10   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

Milde måne, eller hva skal man si!?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 23:16   #14
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

De mente det hvertfall godt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 23:20   #15
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 23:55   #16
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Molde kommunes nettsider

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Jeg er enig i at det er morsomt, men...

Dette er hvertfall et steg på veien. Kommunene gjør sine nettsider tilgjengelig for de som av en eller annen grunn sliter med å lese dem selv, være seg blinde, svaksynte, dyslektikere ol. At det foreløpig bare finnes på norsk er jo litt synd, men det er et steg i riktig retning. Jeg syns det er flott jeg! (De aller aller fleste som har behov for å lese på kummunenes hjemmeside kan jo norsk, selv om det, blant annet i Oslo, også er mange som har behov for å få det lest på engelsk. Vi får håpe det kommer etterhvert)


(Jeg jobber altså med svaksynte og blinde, hvis noen undrer seg over engasjementet mitt )

Dette er flott! At det høres talentløst ut på tysk eller engelsk spiller mindre rolle, det blir sikkert bedre etterhvert,og enblind tysker ville sikkert satt pris på det.

Jeg har jobbet sammen med ei blind jente på et ordrekontor. Hun kunne gjøre alt med telefon og PC som snakket.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no