Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi skal kjøpe gressklipper

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-08, 22:06   #1
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal kjøpe gressklipper

Vi skal rulle ut gress neste helg og må derfor kjøpe gressklipper snart. I motsetning til resten (?) av FP så er jeg dypt engasjert i gressklippergoogling i kveld i stedet for MGP.

Jeg har nå skjønt så mye at det finnes elektrisk og bensindrevet, at elektrisk er billigere enn bensindrevet, at det er en ledning som man kan kjøre over hvis man velger elektrisk, at elektrisk bråker mindre, at noen må dyttes og noen går selv, at man kan kjøpe gressklippere med oppsamlere eller f.eks. med "mulcher" (sånn som finkutter gresset før den spyr det ut over gressplenen) osv. osv. Ut over det er jeg litt lost bortsett fra at jeg fant en test til Forbrukerrådet fra 2005 og en på dinside.no fra 2007.

Har du noen gressklipperanbefalinger eller -meninger så blir jeg veldig glad!

Vi ender opp med 275 kvm plen i flatt terreng.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:09   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Vi har alltid brukt elektrisk gressklipper som samler opp gresset i en beholder. Synes det har vært helt greit, ledningen må du selvfølgelig passe på, men det burde ikke være noe problem.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:09   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Vi bruker bensindrevet klipper. Fri og bevare meg vel for å holde styr på ledningen når jeg klipper gress.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:10   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Snurres ledningen inn eller ligger den i en kladeis?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:10   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fri og bevare meg vel for å holde styr på ledningen når jeg klipper gress.

Det er egentlig det jeg heller mot foreløpig.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:16   #6
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Om du går for ledning eller ei, velg en med så lang klippebredde som mulig.
Vi har med ledning og det går greit, vi har ikke klippet over denne ennå.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:17   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Jeg hadde definitivt valgt bensindreven.

Vi er strålende fornøyd med vår gressklipper, men til deres plen blir nok vår litt diger.

Her er den forresten:


Den klipper veldig fint og det beste av alt er at det går kjapt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:17   #8
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Gressklippertraktor må jo være noe for dere?

På tilbud og greier!
http://www.linvest.no/gressklippertraktor.html

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:17   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Vi har tre forskjellige, en stor som man sitter på, en vanlig bensin og en elektrisk.
Jeg sverger til elektrisk.Definitivt.Har en ala Flymo men fra Black & Decker.
Ikke noe som helts problem med ledningen.En finner raskt et system for ledningen.
Og den klipper penest av alle tre.Jevnt og pent.Gresset den klipper moses, blir bittesmå biter/smuler nærmest.

Den største harver opp og klipper stygt.Det er mannens leketøy.

Nå har vi temmelig stor plen, så kjøpet hans kan på en måte forsvares, selvom jeg syntes det var unødvendig.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:20   #10
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Snurres ledningen inn eller ligger den i en kladeis?

Den ligger utover plenen, også bare skyver du den unna når du svinger. Ikke noe hokus pokus i det hele tatt. Jeg klippet plenen da jeg var 13 år uten problemer.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:20   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Klippebredde, ja. :noterer:

Nå har jeg også funnet ut at sveveklippere er uaktuelt (både elektrisk og bensindrevet) ettersom disse har begrensninger i klippehøyde (vi ønsker å kunne stille inn en klippehøyde på 5 cm).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:22   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Jeg ville iallfall hatt en med oppsamler, i og med dere har barn som muligens løper barbent utpå der. Da jeg vokste opp hadde vi en sånn uten motor og uten noe særlig annet enn kutteblader og hjul, og jeg husker det var gress overalt i perioder. Helt umulig å f.eks bade i plaskebasseng, da det var fullt av små gresstrå etter en tur ut på gresset og så oppi igjen.


Ellers har jeg ingen tips, jeg er lite engasjert i gressklipper og har faktisk ikke peiling på hvor jeg skulle begynt å lete etter vår, hvis jeg en gang skulle klippet gresset. Hadde nok ikke vært noe vits i heller, i og med jeg overhodet ikke hadde visst hvordan jeg skulle startet den.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:22   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Det holder vel med en håndklipper? God trim. Vi sverger til håndklipper.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:22   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Vi har hatt manuell drevet , elektrisk og nå bensindrevent(arvet)
På nesten 2 mål tomt, over 1 mål plen, og nesten 1 mål med "ugress" som og klippes, såer ikke manuell noe smart
Elsktrisk med oppslamler går greit så lenge man passet på ledninga og ledning til annen kontakt etter hver så gikk det greit.
Mamma og pappa har elektrisk med oppsalmler og 300 kvadrat plen, og det går supert

Har nå bensindrevet, med oppsamler som går av seg selv, kan justere om han ikke skal gå av seg selv, og hvor fort.

Vi ha det ikke helt flatt, trær ut mot "stupet" (mur kant) og det er noe hærk om man glemmer å skru av at den går av seg selv å skal ut på stupet.
Jada jeg har glemt det opp til flere ganger, og nesten kjørt klipperen over stupet og ned på veien. 2 meter ned på det høyeste hehe.

Ellers så bråker den bensindrevede litt mere en elektriske men ikke mye.

Skulle jeg ha kjøpt til den størrelsen dere hadde hadde jeg gått for elektrisk med oppsamler, og mulighet å regulere hvor høyt eller lavt den skal klippe. altså hvor kort.
Dette har vi på bensindrevede men ikke på den elektriske. Den elektriske nesten snauer plena og det er ikke fint eller "sunt"


Når vi er ferdig å drave drenering å skal planere på nytt så skal vi kjøpe oss sånn vi sitter på.med 2 mål plen tar det tid å klippe...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:23   #15
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Gressklippertraktor må jo være noe for dere?

På tilbud og greier!
http://www.linvest.no/gressklippertraktor.html


Disse burde komme med plysj-terninger og revehale

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:26   #16
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Ulempen med oppsamler må jo være at man ender opp med å fylle opp komposten med gress? Det er vel begrenset hvor stor kompost man har, hvis man overhodet har kompost da?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:27   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Disse burde komme med plysj-terninger og revehale

Det er litt synd at det ikke er hus på dem. Wunderbaumene mister litt effekt i friluft.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:29   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ulempen med oppsamler må jo være at man ender opp med å fylle opp komposten med gress? Det er vel begrenset hvor stor kompost man har, hvis man overhodet har kompost da?

Komposten vår har absolutt ikke plass. Vi kaster alt i ei skråning bak garasjen, men her i nabolaget finnes det et felles sted for å kaste sånt. Kanskje finnes det hos dere også?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:32   #19
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Hattifnatten: Nei, det er nok ikke det. Jeg tror vi må gå for sånn mulchersak. Da slipper vi i hvert fall å gjødsle/gjødsle så mye.

apan: 275 kvm med håndklipper? Jeg tror ryggen tar kvelden før jeg er i go'form.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:32   #20
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi skal kjøpe gressklipper

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ulempen med oppsamler må jo være at man ender opp med å fylle opp komposten med gress? Det er vel begrenset hvor stor kompost man har, hvis man overhodet har kompost da?

Man hva er alternativet? At det ligger oppklippet gress utover hele plenen? Da må man jo uansett rake det sammen og kaste det et sted.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
gressklipper


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no