Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Serien "Koselig med peis" på NRK1

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 06:37   #1
meli-melo
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 13
meli-melo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Serien "Koselig med peis" på NRK1

Flere som ser på?

Første episode gikk mandag 3.jan.
Jeg ble så begeistret! Og jeg er nå spent til hvordan det kommer til å gå med denne "disfunksjonelle familien".

Likte spesielt godt humoren- både situasjoner og replikker.

meli-melo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:08   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Likte du den? Jeg syns den var depressiv og lei, og klarte ikke tro på ting: DEN pene dama til den lite pene mannen, faren som skremte livet av sønnen, hun der psykiateren som oppførte seg...rart, moren som var homo...det ble litt for mye sært på en gang (nei, homofili er ikke sært) men til sammen ble det too much, ikke troverdig, og da han broren begynte å drite på flagget syntes jeg det ble for sært.
Jeg klarte ikke tro på det, rett og slett.
Mulig ting skulle være morsomt, men den humoren læ ikke helt for meg, visst.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:12   #3
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Nå ble jeg nysgjerrig...tror jeg må se neste episode..

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:14   #4
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Jeg så på for jeg vil så veldig gjerne tro og håpe at norske serier også kan være bra. Det var ikke historien som skuffet men pinlig dårlige skuespillerpresentasjoner. Både av han mindre pene sønnen, moren hans og hennes elskerinne, de bare "leser" replikker og det hele blir så amatørmessig. Synd. Fatter ikke at norsk drama ikke kan være som dansk eller svensk som bare blir noe helt annet.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:25   #5
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Eg syns den var fantastisk! Lo så eg fekk vondt i magen eit par gangar, faktisk.
Denne skal eg følge med på!
Sikkert ikkje pent å le av folk som sliter psykisk, men litt galgenhumor må ein ha. Kjente igjen fleire trekk frå min eigen familie og venners familie. Kanskje derfor eg lo så godt. Dysfunksjonelle kan vel alle familiar vere til tider, men ikkje så ekstremt som dette, sjølvsagt. Det er satt på spissen, men eg syns likevel ikkje det var så voldsomt at det blei dårlig av den grunn.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:32   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.458
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Går den i reprise noe sted? Fikk ikke sett episoden, enda jeg hadde det på planen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:38   #7
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Den ligger på nett tv og i tillegg skulle den gå i reprise både onsdag og søndager tror jeg!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:41   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Jeg så ca. et kvarter, og er usikker på hva jeg synes. Litt typisk at de baker inn mange "ekstreme" ting på én gang, ja. Kommer nok ikke til å følge med videre (men det er hovedsakelig fordi jeg ikke gidder å følge med noe på TV).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 10:13   #9
meli-melo
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 13
meli-melo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Jeg kjente også igjen trekk fra min manns familie!!!

meli-melo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 10:17   #10
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Den går forresten i reprise på NRK2 22:30 i kveld!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 10:32   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Går den i reprise noe sted? Fikk ikke sett episoden, enda jeg hadde det på planen.

Du finner den bl.a her: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/697081/

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 10:54   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Opprinnelig lagt inn av meli-melo, her.

Jeg kjente også igjen trekk fra min manns familie!!!

:kremt: overskuddsinformasjon.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:15   #13
meli-melo
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 13
meli-melo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

he he

Men det med far- sønn forholdet syntes jeg var bra skildret!

meli-melo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:08   #14
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Har ikke sett serien selv, men tenkte å prøve meg på første episode i kveld. Anders Baasmo Christensen er jo en god skuespiller synes jeg; leit hvis det ødelegges av dårlige skuespillerpresentasjoner ellers.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:11   #15
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Jeg så første episode, er ikke helt overbevist, men skal gi episode 2 en sjanse før jeg gir meg.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:56   #16
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

så en her, men både mannen og jeg syntes den bare var deprimerende... skulle den være morsom? syntes egentlig bare alt var tragisk... enig med at det ble too much ja...

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 19:00   #17
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Det var dystert og tragisk det hele... ikke underholdning akkurat, men alt kan ikke være det heller. Skal se neste episode også får jeg se om jeg ser mer av den.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:23   #18
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Måtte dra fram denne igjen etter å ha sett episode nr to i går. Eg syns fortsatt dette er ein bra serie! Syns ikkje skuespilller-prestasjonane er ille i det heile tatt. Og så er det ei herlig blanding av tragisk og tragi-komisk. Denne serien kjem eg garantert til å følge med på.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:24   #19
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Jeg leste "Koselig med penis" i overskriften, og tenkte "eh, joda, er jo det, men?"

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:27   #20
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Jeg liker serien! Befriende deilig å slippe "Himmelblå-glansbildene" for en gangs skyld!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no